Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Goede mix maar wel heel braaf, ik vind er juist te veel herhaling in zitten, het refrein breekt niet los als je snapt wat ik bedoel. De zangljnen zijn enorm saai, zowel qua ritme, als rijm, als woorden/uitdrukkingen. Ze doet enorm haar best en ze heeft, ondanks dat ik dit soort vrouwenstem totaal niet trek, een goede stem, maar ik vind de zangpartijen te repetetief, saai. De gitaren zijn lekker gespeeld, met overtuiging, heerlijke sound, dikke druim omhoog

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ok, dank je.

    Kun je voorbeelden geven (nummers) hoe het beter kan?
    Dan begrijp ik beter wat je precies bedoelt, wat ik kan doen om het te verbeteren.

  3. #13

    Standaard

    Hoi hoi
    Zo zie je maar dat een mix een strikt persoonlijke zaak is.

    Ik krijg standaard de opmerking dat de/mijn stem teveel verzuipt in de backing. Ik heb ‘Katrina’ laten mixen door een jazz zangeres (die ook de vocalen heeft gedaan) en daar was men van mening dat de stem te hard was in verhouding. Grappig genoeg worden bij dit nummer ook wat opmerkingen geplaatst.

    Kennelijk is het betrekkelijk gevoelig wat wel en wat niet er mee door kan.
    Of het nou helemaal mijn kop thee is, is een beetje de vraag. Stem zachter, Bas wat harder?
    Hoe dan ook: ik vind het een groot voordeel van deze rubriek. Zonder sounds was ik er niet mee in aanraking gekomen. Ik dank you and yours voor een prettig stuk werk.
    En voor het posten.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank je Gus!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Wat ook leuk is om te bekijken zijn de twee opmerkingen dat de couplet melodie en teksten simpel en saai zijn.
    Als je dan naar het bescheiden hitje (!! ) Flowers luistert van Miley Cyrus... Wat is dan een saaie melodie lijn of simpele tekst?
    Misschien denken wij als muzikanten gewoon te moeilijk, de grootste hits zijn simpele liedjes met veel herhalingen.


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Toch is dat nummer van Miley Cyrus van een hele andere orde dan het jouwe, ben ik bang. Sowieso, tilt daar het refrein het geheel qua zanglijn heel erg omhoog, een mooi pre-chorus ervoor etc. Het ene simpele is het andere niet

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ohh zeker eens, vind het zelfs nog een lekker liedje ook, maar qua inhoud van de tekst is het nou niet hoogdravend. En het aantal herhalingen is enorm in dat liedje.

    Zelfde pre chorus, weinig/geen variatie zang in de coupletten, en het refrein bestaat alleen maar uit herhalingen van "I can love me better".

    Dat was mijn reden om dit aan te halen, vanwege de opmerkingen op mijn liedje dat de zang weinig variatie heeft, coupletten zelfde zijn, simpele tekst en teveel herhalingen. Wat dat betreft zijn er veel overeenkomsten met Flowers wat een gigantische hit is.

    Dat het niveau van Flowers veel hoger ligt, ben ik het geheel mee eens.
    Ik ben gewoon lekker bezig, en ben trots op al mijn liedjes.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Zoals ik al zei het ene simpel is het andere niet. De tekst van Flowers is geen wetenschappelijk-filosofische overpeinzing van de grand unification theorie nee, maar het zit in alle vlakken veel beter in elkaar. Bestudeer het en eigen je t toe zou ik zeggen.

    Veel rock muzikanten, en in mijn ervaring ook zeker van de wat oudere generatie, roepen zo vaak dat hitjes allemaal zo simpel zijn. Dat is het gewoon niet. Anders hadden ze zelf namelijk ook hitjes gescoord.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ben ik het ook mee eens, ben zelf ook een oude rocker. 🤟😁👍

    En het is ook heel moeilijk om goede liedjes te schrijven, vandaar dat ik trots ben op mijn eigen liedjes.
    Het zal nooit wat worden, maar ik heb het wel gedaan. Alles geschreven, ingespeeld, opgenomen en gemixed.😎
    Ik leer nog steeds, probeer van alles op te steken om te verbeteren.
    Maar ik doe het vooral omdat ik het leuk vind.😉

  10. #20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top