Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard Informatie oude akoestische gitaren: Jolo, Woodland, Höfner

    Ik ben door een vriend gevraagd om een lading gitaarspullen uit een nalatenschap te verkopen. Een paar akoestische gitaren zou ik graag wat meer over weten dan ik via Google kan vinden. Misschien dat hier mensen meer weten? Bij voorbaat dank.

    Höfner Parlor model 512/485/? Leuk oud gitaartje met quirky element met zo’n onhandig snoertje met mini plugje. Het element doet het maar is verder niets bijzonders. De gitaar zelf speelt goed en klinkt verrassend (voor mij dan) prettig: helder, warm en zonder bas-boem. Het is dat ik geen akoestisch gitarist ben. Wie weet meer?




    Jolo gipsy model Made in Holland Made by Hand model M 07-07-1986: niks over gevonden? Speelt en klinkt goed, speelt makkelijker dan ik verwacht had van een Gipsy model. Helaas helemaal niets over te vinden over het merk. Toch lijkt het een instrument dat gebouwd is door iemand met ervaring: ik ervaar niets van de foutjes en onbeholpenheid in afwerking die je vaak bij beginnende bouwers tegen komt. Geen halspen (hadden Maccaferri’s ook niet geloof ik) maar wel een piëzo met alleen een volumeknop.



    Woodland WM-300 by Hosco gipsy model: wordt een keer voor veel aangeboden in de VS (zie link) maar verder is men er niet zo over te spreken, maar ja, meningen op internet..

    https://reverb.com/item/48160322-woo...with-hard-case[/U] deze vraagt er bijna 2000 euro voor, denk dat dat erg optimistisch is
    "This is a pretty rare Woodland vintage Gypsy Jazz Acoustic-electric Guitar from Japan. This is a well built instrument from the Japanese company Hosco. Hosco is the parent company of makers like Gotoh. The Model is WM-300 equipped with B-band ribbon electronics pickup system with 9 volt battery compartment at the bottom. It features a mahogany neck , mahogany back and sides with solid spruce top . The instrument is solidly braced with the Selmer style "H" bracing around the sound hole."
    Het exemplaar dat ik hier heb heeft dus geen pickup. Ook deze gitaar is best goed voor zover ik dat kan beoordelen als niet akoestisch gitarist. Er is wel een goed werkende halspen ingebouwd, geen element.

    Foto's:

    Höfner:




    Woodland:




    Jolo:


    Laatst gewijzigd door Rinze; 11 april 2023 om 10:37
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top