Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shift Bekijk bericht
    De nettrafo ga ik ook zeker nog even checken als ik hem uit de behuizing haal binnenkort, dank voor deze tips ook!
    misschien domme vraag, maar hoe check je eigenlijk een blikpakket van de net trafo dat rammelt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    misschien domme vraag, maar hoe check je eigenlijk een blikpakket van de net trafo dat rammelt

    Met je oren.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Met je oren.
    zei al, domme vraag
    maar zijn er ook nog dingen aan de buitenkant waar je naar kijkt/op let?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zei al, domme vraag
    maar zijn er ook nog dingen aan de buitenkant waar je naar kijkt/op let?
    oke, beetje minder flauw antwoord.

    Je kan het visueel niet waarnemen want het blik heeft een aardige spanning nodig om stabiel te zijn. Wat wel eens goed kan helpen is om de trekbouten goed vast te draaien. Meermaals meegemaakt dat ik ze een halve slag kan aandraaien waarmee het rammelen was opgelost.

    Maar .....
    Het kan ook zijn dat de windingen zelf rammelen. In dat geval is onderdompelen in lak het middel om dat te fixeren.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    oke, beetje minder flauw antwoord.

    Je kan het visueel niet waarnemen want het blik heeft een aardige spanning nodig om stabiel te zijn. Wat wel eens goed kan helpen is om de trekbouten goed vast te draaien. Meermaals meegemaakt dat ik ze een halve slag kan aandraaien waarmee het rammelen was opgelost.

    Maar .....
    Het kan ook zijn dat de windingen zelf rammelen. In dat geval is onderdompelen in lak het middel om dat te fixeren.
    duidelijk antwoord, dankjewel!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shift Bekijk bericht
    Haha Erik, ik ben niet weggejaagd hoor.
    Bedankt voor de tips die recent nog bijkomen allen.

    Ik inmiddels een nieuwe stille fan gekocht van Noctua, welke op de MesaBoogie Reddit ook al door iemand gebruikt was. Deze heeft dezelfde spanning e.d. maar is beduidend stiller.

    Daarnaast was het ook even wennen, ik was nu eenmaal gewend niets te horen en nu klinkt de amp alsof je een PC aanzet. Als je speelt valt het natuurlijk al niet meer op dus deels mindset geweest.

    De nieuwe fan moet ik overigens nog inbouwen, dat zal, ondanks dat ik inmiddels wel gewend ben hem waarschijnlijk vrijwel geheel stil maken.
    Maar wat heeft jou doen besluiten om een Boogie in de VS te kopen? In Europa zijn ze niet meer aanwezig, ze zijn niet bepaald scheutig met schema's dus je neemt best een risico. Vaak zijn mensen superkritisch over een gitaar van een paar honderd EUR of een versterker. Jij tikt een fors bedrag af (momenteel 2.500 USD bij Sweetwater) voor een versterker die je pas leert kennen als er niet echt meer een weg terug is.

    Misschien dat ik daar wel mensen mee weggejaagd heb.....

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Klopt, inderdaad een fors bedrag, maar ik ga dit jaar niet echt op vakantie, en het vakantiegeld mag toch mooi besteed.
    Ik relativeer altijd maar met mensen met duurdere hobby's. Een motorrijder koopt ook zo een motor van 6k of meer die 95% van de tijd in de garage staat (zie vrienden van mij). Dan vind ik een versterker die je regelmatig gebruikt voor veel minder geld dan dat, en ook nog waardevast is, een mooiere aankoop of investering. Als Mesa hier wegblijft voorlopig neemt de waarde wellicht wel toe.

    In elk geval ben ik er nu erg blij mee, want hij klinkt dan ook fantastisch, veelzijdig en naar verwachting. Gelukkig zijn de youtube video's wat dat aangaat toch wel weer een goede manier om een aankoop vooraf redelijk goed te kunnen beoordelen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb én een Mesa Cab voor mijn baswerk én een motor - gaat goed samen hoor......




  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Haha, gaaf!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Als ik naar de specs van die Badlander kijk, zou ik, moest ik in jouw plaats zijn, tweedehands een Mesa Stiletto gekocht hebben.
    Kom je geregeld tegen op koopsites, EU versie én vind je mits onderhandelen rond de 1000 Euro.
    Maar die Badlander ziet er wel badass uit. Klinkt ook wel goed op filmpjes. Maar zoals hierboven al gezegd... Ik zou, met de nieuwe policy/ eigenaars van Mesa, nooit een nieuwe Mesa kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top