Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard Mesa Badlander 50 Watts

    Howdy, onlangs deze prachtige versterker weten te bemachtigen. De Badlander 50 watt head.
    Een echte midfocussed versie van de dual rectifier. Onwijs cool!

    Edit: Jammer dat de foto het niet doet? Imgur link; https://imgur.com/a/MXWKjTm


    Ik heb echter wel een zorg er bij; dure amp, komt van ver weg. Maar nu bromt er iets. Dit geluid komt niet uit de cabinet maar echt uit de AMP zelf. het is een soort nassale en zware brom van circa 44dB (fluistervolume). Iemand een idee wat ik kan doen? Of is dit normaal voor een grote amp-head (ik heb hiervoor enkel lunchbox amp gehad).

    Daarnaast is de cooling fan best luid en ik speel ook op bedroom volume savonds. Het liefst vervang ik de fan voor de gelijksoortige Noctua cooling fan echter ben ik onzeker of het feit dat dit een amerikaanse Amp is dat wel kan. In de basis is deze namelijk 110 volt.
    De cooling fan heeft echter zijn eigen voltage en Ampere (DC12V, 0,12A), dus maakt dit dan nog uit? Ik durf nog niet zo goed de fan te wisselen om schade te voorkomen.

    Het laatste idee waar ik mee speel is om de fan er gewoon uit te halen. Andere tube amps hebben immers ook geen fan? (Lunchbox amps, Fender deluxe reverb ook niet?) en ik speel toch nooit de hele middag. het is altijd maar even. Iemand hier ervaring mee of absolute afrader?

    De garantie zal me niet uitmaken want ik stuur hem toch niet naar de VS terug.
    Laatst gewijzigd door Shift; 6 april 2023 om 15:44

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shift Bekijk bericht
    Howdy, onlangs deze prachtige versterker weten te bemachtigen. De Badlander 50 watt head.
    Een echte midfocussed versie van de dual rectifier. Onwijs cool!

    Edit: Jammer dat de foto het niet doet? Imgur link; https://imgur.com/a/MXWKjTm


    Ik heb echter wel een zorg er bij; dure amp, komt van ver weg. Maar nu bromt er iets. Dit geluid komt niet uit de cabinet maar echt uit de AMP zelf. het is een soort nassale en zware brom van circa 44dB (fluistervolume). Iemand een idee wat ik kan doen? Of is dit normaal voor een grote amp-head (ik heb hiervoor enkel lunchbox amp gehad).

    Daarnaast is de cooling fan best luid en ik speel ook op bedroom volume savonds. Het liefst vervang ik de fan voor de gelijksoortige Noctua cooling fan echter ben ik onzeker of het feit dat dit een amerikaanse Amp is dat wel kan. In de basis is deze namelijk 110 volt.
    De cooling fan heeft echter zijn eigen voltage en Ampere (DC12V, 0,12A), dus maakt dit dan nog uit? Ik durf nog niet zo goed de fan te wisselen om schade te voorkomen.

    Het laatste idee waar ik mee speel is om de fan er gewoon uit te halen. Andere tube amps hebben immers ook geen fan? (Lunchbox amps, Fender deluxe reverb ook niet?) en ik speel toch nooit de hele middag. het is altijd maar even. Iemand hier ervaring mee of absolute afrader?

    De garantie zal me niet uitmaken want ik stuur hem toch niet naar de VS terug.
    Als de fan 12V DC krijgt aangeleverd maakt het niet uit idd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ben je inmiddels al verder met de bijgeluiden?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Misschien het blikpakket van de nettrafo dat rammelt?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    +1, idd de trafo. Zou hem gelijk vervangen voor een euro type.

    De fan is eigenlijk overbodig maar werk wel mee om de zaak wat koeler te houden. Op dit punt is er veel mogelijk om het stiller te krijgen. Hoe groter de fan hoe meer kans op stilte.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shift Bekijk bericht
    Het laatste idee waar ik mee speel is om de fan er gewoon uit te halen. Andere tube amps hebben immers ook geen fan? (Lunchbox amps, Fender deluxe reverb ook niet?) en ik speel toch nooit de hele middag. het is altijd maar even. Iemand hier ervaring mee of absolute afrader?
    Absolute afrader. Dat "andere amps" iets niet hebben zou juist een waarschuwing moeten zijn dat er een reden is dat de fabrikant die er wél ingestopt heeft. Als het niet nodig was hadden ze dat echt niet gedaan. Mesa's werken vaak op beduidend hogere spanningen en worden dus fors veel heter. Ook al na heel even spelen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mij bekruipt het gevoel dat wij ons er drukker om maken dan TS


    Of zou ik hem ook al weggejaagd hebben?

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Haha Erik, ik ben niet weggejaagd hoor.
    Bedankt voor de tips die recent nog bijkomen allen.

    Ik inmiddels een nieuwe stille fan gekocht van Noctua, welke op de MesaBoogie Reddit ook al door iemand gebruikt was. Deze heeft dezelfde spanning e.d. maar is beduidend stiller.

    Daarnaast was het ook even wennen, ik was nu eenmaal gewend niets te horen en nu klinkt de amp alsof je een PC aanzet. Als je speelt valt het natuurlijk al niet meer op dus deels mindset geweest.

    De nieuwe fan moet ik overigens nog inbouwen, dat zal, ondanks dat ik inmiddels wel gewend ben hem waarschijnlijk vrijwel geheel stil maken.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    De nettrafo ga ik ook zeker nog even checken als ik hem uit de behuizing haal binnenkort, dank voor deze tips ook!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top