Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51

Discussie: Bad Monkey

  1. #41

    Standaard

    Mijn Peavey Classic 50 heeft jaren goed gediend. Tot ik hem uit onze bandbus heb laten vallen. Toen was het over en uit

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Thumbs up

    Ja, die. Was er ook in 19 inch eindversterker (stereo). Wilde ik kopen van Tonika, was ie net verpatst.
    Die 1 HE gouden Marshall doet het ook na een kleine tweak.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Mijn Peavey Classic 50 heeft jaren goed gediend. Tot ik hem uit onze bandbus heb laten vallen. Toen was het over en uit
    Ik heb meerdere Peaveys gehad en in mijn ervaring waren het prima versterkers. Mijn 60/60 Classic overleefde een keer een val van ruim anderhalve meter, er zat alleen een 6l6 en beetje los. Kreng was niet te tillen maar dan heb je ook watt.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zo was Peavey pre 5150 altijd de Harley Benton van de amps,
    Ik moet je bekennen... dat ik dit niet zo herken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik moet je bekennen... dat ik dit niet zo herken.
    Hartley Peavey dacht, net als Henry Ford, vanuit product/fabricage en markten,
    was in elk audio segment vertegenwoordigd, had bijvoorbeeld als eerste een cnc router en kon derhalve relatief goedkoop zijn (en hoefde dus ook niet zoals Fender naar het Oosten) terwijl toch goed geproduceerd, de reden waarom je die spullen bij zowel beginner als bij pro omgevingen tegenkwam,
    Ik weet niet of wij hier in europa een dergelijke company hadden... Dynacord misschien?
    Alleen was dat vergeleken Peavey ijstijd.
    Maar aan Peavey kleefde altijd dat non hip/budget label. Dat hebben ze proberen te veranderen met eerst de Artist serie, later een custom shop (mooie producten maar nooit van de grond gekomen) totdat ze eddie wisten te verschalken (die voor hen koos omdat hij daar carte blache kreeg)


    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 april 2023 om 16:04
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb ooit in '83 een Peavey Bandit 65 gekocht, maar dit was geen geweldige versterker. Niet omdat het een tranny amp is, maar gewoon, het klonk niet mooi. Op zolder heb ik nu nog een hybride Trace Elliot Tramp staan, die klinkt al een een eind beter als de Bandit.

    Deze laatste staat er nog maar te staan, ik speel eigenlijk altijd op mijn kleine versterkers, een '73 SF Champ en een Marshall DSL1CR.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Die 80's Bandits waren/zijn inderdaad verschrikkelijk.
    Eigenlijk zo verschrikkelijk dat ze bijna niche zijn, net als Roland JC's.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Die 80's Bandits waren/zijn inderdaad verschrikkelijk.
    Eigenlijk zo verschrikkelijk dat ze bijna niche zijn, net als Roland JC's.
    Ha ha ha, ja dat is zeker zo, wat een ongelooflijke slechte versterkers, heb ik de tijd nog bijna 1400 gulden voor betaald!

  9. #49
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik heb ooit in '83 een Peavey Bandit 65 gekocht, maar dit was geen geweldige versterker. Niet omdat het een tranny amp is, maar gewoon, het klonk niet mooi. Op zolder heb ik nu nog een hybride Trace Elliot Tramp staan, die klinkt al een een eind beter als de Bandit.

    Deze laatste staat er nog maar te staan, ik speel eigenlijk altijd op mijn kleine versterkers, een '73 SF Champ en een Marshall DSL1CR.
    Ik moet altijd een krakkemikkige oefenruimtes denken bij dat soort amps. Te vaak zien staan bij muziekscholen en zo. Wat een bagger geluid, maar kapot gaan ze niet.
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    De Jamstudio's in Amsterdam heeft engl, Marshall en Bandit's amps, maakt mij niet zoveel uit allemaal,
    neutraal platform voor je pedaaltje,
    alleen als de drive van de amp moet komen kies ik een engl,

    op de een of andere manier klink je na wat gedraai aan knoppen toch altijd weer hetzelfde,
    hoe meer knoppen hoe langer het doorgaans duurt,
    Je moet bij de Bandit van het leadkanaal wegblijven maar gewoon, normal channel en beetje bas, wat mid en scheutje hoog, klaar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top