Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51

Discussie: Bad Monkey

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Bij Scott's pedalen weet je nooit helemaal zeker of het een 1 april grap is niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #32

    Standaard

    Ik vind de hele hype momenteel wel grappig, maar het zal net zo snel ook weer wegebben vermoed ik.

    Dat gezegd zijnde, ik heb ook een Bad Monkey, het is zelfs het pedaal dat ik al het langste heb en gebruik. Sinds 2009 heeft het zijn vaste plek op mijn pedalboard en het is de pedaal die ook het meest ingetrapt wordt. Sindsdien samen gebruikt met een Peavey Classic 50, een Marshall JCM2000 en een Marshall Silver Jubilee Mini. Doet zijn werk prima. Klinkt eigenlijk altijd lekker, mits het indraaien van de juiste settings. Ik krijg vaak complimenten over mijn sound en daar is bij de meeste nummers de BM een onderdeel van.

    Het ding gaat nu al 14 jaar mee op wekelijkse repetities in een smerig oefenhok, optredens, oefensessies thuis. Er is al meerdere keren bier en frisdrank op gemorst tijdens baroptredens. Werkt nog altijd feilloos.

    Dus ja, ik ben wel een tevreden gebruiker. Heb er 37 euro voor betaald destijds

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    volgens mij heeft Josh van JHS nu vanwege die hype daar een video over gemaakt wat nu eigenlijk zijn bedoeling was.
    heb de video maar een stukje bekeken maar voor wie wil
    https://www.youtube.com/live/Zpp3TH5VkgQ?feature=share

    ik ben er nu na bijna 40 jaar wel achter dat Bill Lawrence, wat je ook van zijn pickups mag vinden, gelijk heeft/had.
    its the chain, from speaker to brain.

    waarom quackt mijn gitaar wel op een crate GX15 R en vele malen minder op een peavey express 112 blue stripe?
    Alles heeft in meerdere of minder mate invloed op je sound, en dat laatste is een zoektocht die dan nog gebaseerd wordt op je gehoor, de Freq die je in de loop van de jaren verloren bent, en je voorkeur.

    wat dat betreft is dan het totaal plaatje complex en niet in een video voor te kauwen, omdat ook daarin weer de variabelen groot zijn van je eigen oren en de apparatuur waarmee je het afspeelt.

    maar als je die zoektocht niet erg vindt, dan is er natuurlijk niets aan de hand

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ben ik het wel mee eens, ik zeg altijd min of meer hetzelfde,
    variab
    elen & voorkeur, ga er maar aan staan,
    in w
    ezen heeft dan ook iedereen gelijk,
    (all
    een heeft de een wat meer gelijk dan de ander)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Vintage Gitaarnet, dat geringschattend doen over wat niet de waan van de dag is of de "hier ben ik te cool voor"-reacties.

    Ik vind de filmpjes van JHS af en toe wel amusant. Een paar keer heb ik er zowaar wat van geleerd. Heel vaak zijn ze tenenkrommend.

    Boodschap van Josh (wanneer het niet over zijn eigen pedaaltjes gaat) blijft toch redelijk consistent: koop wat je zelf goed vindt, niet wat ze op fora zeggen dat goed is. En als je geen duizenden euro's wil uitgeven aan pedalen, geeft hij wat goedkopere alternatieven die net hetzelfde doen. Lijkt me redelijk solide advies, toch?

    Benieuwd wat GN vindt van YT-amptechs die vlakaf afraden om MESA Boogie of Fender Blues Jr te kopen wegens slecht ontworpen, slecht gebouwd en slecht klinkend.

    Verstuurd vanaf mijn 2201117TY met Tapatalk
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Wat we vinden van fora advies betreffende Mesa en de Blues jr?
    Ik zou als ik jou was niet alles geloven wat men op fora beweert maar zelf luisteren.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 april 2023 om 15:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat we vinden van fora advies betreffende Mesa en de Blues jr?
    Ik zou als ik jou was niet alles geloven wat men op fora beweert maar zelf luisteren.
    Kijk, zo kan het dus ook.
    Nog effe en dat is hier van kumbaya 😍

    Verstuurd vanaf mijn 2201117TY met Tapatalk
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Doorgaans met alles:
    of iets wel of niet goed is hangt natuurlijk af met welke criteria je wat vergelijkt,

    Zo was Peavey pre 5150 altijd de Harley Benton van de amps,
    even voorbijgaand aan het feit dat het voor veel muziekanten muziek maken betaalbaar maakte,
    afgezien daarvan, d'r is altijd een grotere vis,
    je kan met je Two Rock wel elitair zitten doen over een Mesa maar de Trainwreck vindt een 2rock weer een pauper amp voor posers.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Niet te verwarren met de Nighttrain, lijkt me een interessante versterker.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vriend van mij was jaren geleden in New Orleans. Daar speelden heel veel bandjes en hij verwachtte wel wat mooie oude versterkers te zien. Ze bleken vrijwel allemaal op Behringer combo’s te spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top