Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Hybrid View

  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard Humbucker met coil split vraagje

    Vraagje voor mensen met meer ervaring met deze pickups.

    Het is een 490R van Gibson. Die zijn er zowel twee- als vieraderig geweest. Maar dit ziet er voor mij uit als een tweeaderige die later door iemand gesplit is. Klopt dat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb nog nooit zo’’n soort coax achtige aarde aan een van fabriek gemaakt element. Vermoedelijk later aangepast denk ik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    En aan het rommelige soldeerwerk lijkt het kapje er ook af geweest te zijn en/of gereteofit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Wat Napoje zegt. Prutswerk.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Dat leek mij ook. De 4 conductor versie is er wel maar die heeft een kunststof buiten mantel. De 2 conductor versie heeft deze metalen buitenmantel.
    Het is een gitaar waar een brommetje in zit, dus ik vreesde al dat iemand zelf de coil split had gemaakt. Uit de specs bleek ook al dat het geen standaard coil split was maar goed, soms zijn er wel eens tussen versies of zo.
    Thanx mannen. Lijkt me niet 1, 2, 3 te fixen denk ik zo

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat leek mij ook. De 4 conductor versie is er wel maar die heeft een kunststof buiten mantel. De 2 conductor versie heeft deze metalen buitenmantel.
    Het is een gitaar waar een brommetje in zit, dus ik vreesde al dat iemand zelf de coil split had gemaakt. Uit de specs bleek ook al dat het geen standaard coil split was maar goed, soms zijn er wel eens tussen versies of zo.
    Thanx mannen. Lijkt me niet 1, 2, 3 te fixen denk ik zo
    De pickup kan je uit elkaar halen en dan de conductor wires opnieuw aanleggen. Kost een half uurtje ongeveer. Als je wilt, kan ik je wel helpen? Of je komt langs, of je stuurt de pickup(s) naar me op. Ik bouw die pickup om, en stuur ze weer terug.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Thanks!
    Dit gaat om een gitaar die ik overwoog om over te nemen om zelf op te knappen en dan te verkopen. Ik heb dit even 'on hold' gezet, want ik ben geen soldeer wonder en wilde eigenlijk niks uitbesteden.
    Ik houd m effe in gedachten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top