Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Aantal punten, graag de mening van br00tal tech death kenners (en de rest huh huh)

    * Ga nu zereneus een death metal EP uitbrengen, dus nu echt aandacht aan een goede, brute, strakke en hoorbare gitaar sound in Bb standaard

    * Een gratis basgitaar VST gebruikt (Modo Bass 2 CS fenomenaal goed) nog door wat amp/cab gedoe uiteraard. De bas is hier ook even goed (bijna solo) hoorbaar

    * Qua compositie van die typische oldskool brutal/tech riffs, veel breaks, blast beasts, start/stop, variatie etc

    Hoor heel, heel graag of dit de goede kant op gaat qua sound en riffs!

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14559771

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Vette shizzle
    bij mij (kleine studio-monitors) is 'ie wel wat "bass heavy" (qua frequenties) en ik vind de kick / DB wat (te) prominent ?
    Blijft een smaakdingetje ;-)





  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank! Ik zag al te twijfelen of ik voor deze stijl en bijbehorende sound met veel basgitaarlaag niet wat meer voor zo'n clicky bassdrum moest gaan. Jouw opmerking bevestigt mijn twijfel. Dank ik neem t mee, en ga bas uit de kick halen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nu met willekeurige van YouTube gerijpte growls en screams, gewoon om een sonische indruk te geven van waar t naar toe gaat. Wordt wel extreme metal, death metal. Gaaf een keer te doen.

    https://soundclick.com/share.cfm?id=14559771

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14559771

    Zelfde link, weer filnk gesleuteld. Het lijkt voor sommigen zo makkelijk, een goede strakke sound voor lage gitaren (Bb in dit geval), maar man man man wat is t moeilijk. Hopelijk gaat dit de goede kant op

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Ik ben niet de juiste persoon om iets over death metal te vinden wat betreft hoe het hoort of hoe het hoort te klinken in het genre. Ik zit daar te weinig in. Maar ik vind de track kwa compositie heel vet, melodieus, doordacht en er zit duidelijk een mastermind achter. Dit is geen flauwekul. Als dat er is, doet de rest er minder toe w.m.b.

    Op m'n audiofiele set klinkt er iig al mooi breed, en de balans in laag lijkt goed getroffen. Drums en bas definieerbaar, gitaren lekker breed. In feedback: ik zoek nog wat diepte, gelaagdheid, iets van een dimensie dieper in de mix. Ik zelf -niet dat ik er iets van begrijp- gebruik een visual mixer van Ozone, waardoor ik kan ZIEN hoe ik gelaagd mix. Mij helpt dit om zaken nog beter te plaatsen in het stereobeeld. Geen idee of je hier wat mee kunt hoor.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank! Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik heb e.o.a. gratis plugin die de kanalen L en R laat zien t.o.v. de pink noise verdeling om zo te zien of alles mooi verdeeld is. BEdoel je zoiets?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Die visual mixer van Ozone laat ook 'diepte zien'. Dus dingen vooraan, meer naar achter plaatsen, etc. Mijn mixes waren ook vooral op 1 lijn, links-rechts, maar nu kan ik t meer '3d' zien, en daar hele bewuste keuzes in maken. Ik gebruik ook vaak veel teveel sporen, dus moet ook wel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ah oke, op die fiets. Ja die losse versie van hen is gratis (alleen die 3D visualizer oid), maar die doet t niet goed bij mij geloof ik. Ik ga kijken of ik een gratis alternatief kan vinden thanks!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Andere vraag: ik zag bij je tags 'christian' staan. Die optie krijg ik ook altijd bij Spotify (naast allerlei andere gezindtes) als ik iets nieuws wil plaatsen. Wordt daarmee bedoeld dat de muziek west-europees van karakter is, of de daadwerkelijke geloofsovertuiging?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top