Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Always with me, always with you (Satriani cover)

    Deze zondag weer eens naar een concertje van gitaarheld Joe Satriani. (tig keer uitgesteld vanwege C). Deze tijdloze klassieker zal ongetwijfeld ook voorbij komen. Blijft een van de mooiste instrumentale rock guitar ballads ooit wat mij betreft. Maar ook zo eentje waarbij élk nootje raak moet zijn, want anders verkloot je het finaal. En dat is dus meteen het frustrerende van filmpjes maken, je kunt de perfecte take spelen, maar maak je aan het einde een foutje dan moet het dus he-le-maal opnieuw... haha. Dit nummer valt of staat bij de tone, de feel, de timing, maar bovenal de frasering. Joe is daarin de absolute grootmeester, ik kom altijd bij 'm terug. Ik vond de originele backingtrack op YouTube, dus ik heb ff m'n inner Satch gekanaliseerd . Enjoy take 653727448, koptelefoontje/oortjes aanbevolen! Gespeeld op mijn Ibanez RG 565 Genesis met DiMarzio Tone Zone (bridge) en Air Norton S pickups, direct in mijn Peavy 6505 minihead en een beetje delay van een Boss DD5.

    https://youtu.be/P2g9p-p414c

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Aah, brings back memories...

    Dit was destijds toen het uitkwam de eerste keer dat ik van Joe Satriani hoorde. Werd notabene gewoon nog gedraaid op Hilverum 3 door Meta de Vries (Muziek met Meta, toen hadden we nog kwaliteitsprogramma's op de reguliere radio).

    Maar ik dwaal af met mijn gemijmer, terug naar je clip: Goed gespeeld
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Thanks Plant! Ja Surfing with the alien was ook mijn eerste kennismaking met Joe, blown away toen. Wat een plaat, en nog steeds.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Voorzover ik het kan beoordelen , prima gespeeld petje af, maar wat een kut opname, bijna niet door heen te komen.
    Zoveel werk in het steken van het instuderen van het nummer , nogmaals petje af.,, en dan zo weinig tijd in het maken van een fatsoenlijke opname.

  5. #5

    Standaard

    Thanks benwave! Tja het is gewoon een telefoonopname idd, maar het is wel live
    Met oortjes is het wel beter te doen vind ik. Het ontbreekt me simpelweg aan tijd om het helemaal gelikt te maken, het was een spontane actie. (Het instuderen/opnemen kostte mss in totaal 2 uurtjes om eerlijk te zijn).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc-O Bekijk bericht
    Thanks benwave! Tja het is gewoon een telefoonopname idd, maar het is wel live
    Met oortjes is het wel beter te doen vind ik. Het ontbreekt me simpelweg aan tijd om het helemaal gelikt te maken, het was een spontane actie. (Het instuderen/opnemen kostte mss in totaal 2 uurtjes om eerlijk te zijn).
    Knap hoor dat je dat in twee uurtjes erin heb zitten

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Toch wel lekker hoor, net geluisterd met mijn AKG koptelefoon en klonk best goed voor een telefoon opname.

    Ook goede herinneringen aan Surfing with the Alien, Satriani is net iets toegankelijker dan Steve Vai vind ik.
    Zelf ook een poging gedaan om Satch Boogie te spelen ooit en hier geplaatst. Zou het niet eens meer kunnen.


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Knap hoor dat je dat in twee uurtjes erin heb zitten
    Ik ken het nummer al zo'n 30 jaar, dus de melodie/structuur zit wel in mn kop. Dat scheelt wel veel als je het dan gaat spelen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Toch wel lekker hoor, net geluisterd met mijn AKG koptelefoon en klonk best goed voor een telefoon opname.

    Ook goede herinneringen aan Surfing with the Alien, Satriani is net iets toegankelijker dan Steve Vai vind ik.
    Zelf ook een poging gedaan om Satch Boogie te spelen ooit en hier geplaatst. Zou het niet eens meer kunnen.

    Dankjewel! Ja ik hou persoonlijk wel van die 'live' feel als ik speel, dingen met koptelefoon opnemen is nooit zo mn ding, al kan het soms niet anders natuurlijk.
    Satch Boogie, ook een kraker. En ook niet makkelijk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Ken het nummer niet - kan het dus niet vergelijken - maar dat boeit niet: ik vind het erg knap en melodieus gespeeld!! Verder wat Benwave zegt: dit verdient een fatsoenlijke opname. Nog effe wat extra investeren...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top