Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Bij mijn AC30 is het afregelen van de voortrap het belangrijkste. Met de master volume kan ik dan op elk volume vrijwel hetzelfde geluid krijgen. Natuurlijk klinkt het iets meer verzadigd als je echt hard speelt, maar dan blaas je al de deuren uit de gemiddelde kroeg.
    Mijn beide AC30’s klonken het lekkerst als de eindtrap licht over z’n nek ging. Voorwaarde was dat je inderdaad op nagenoeg vol vermogen - loeihard dus - speelde. Om die reden uiteindelijk weggedaan.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mijn beide AC30’s klonken het lekkerst als de eindtrap licht over z’n nek ging. Voorwaarde was dat je inderdaad op nagenoeg vol vermogen - loeihard dus - speelde. Om die reden uiteindelijk weggedaan.
    Wat heb je nu dan? Ik vind hem ook op redelijk bruikbaar volume nog erg lekker klinken, maar ben wel benieuwd naar wat jouw alternatief is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wat heb je nu dan? Ik vind hem ook op redelijk bruikbaar volume nog erg lekker klinken, maar ben wel benieuwd naar wat jouw alternatief is.
    Ben toen - ik heb het over de tachtiger jaren - overgegaan op een Marshall buizencombo (type weet ik niet meer), toonregeling beviel niet, en na veel switchen uiteindelijk op een Mesa Boogie Express 5/50 uitgekomen. De 5 Watt stand was ook niet je-van-het, daarna jaren met een passieve attenuator - tussen eindversterker en speaker - tot volle tevredenheid gespeeld.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    als je goed gelezen hebt moet je toch zijn opgevallen dat ik hem ook in de effect lus heb geprobeerd, en volgens mij zit dit dan net voor de eindtrap toch?
    dus die extra mastervolume die @guitarnijboer voorstelt geeft mij dan net wat meer mogelijkheden
    Is dat een seriële of parallelle effect lus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Wat een lulkoek
    Jij hebt mijn ogen geopend. Aanstaande vrijdag spelen wij zonder eindversterkers.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ben toen - ik heb het over de tachtiger jaren - overgegaan op een Marshall buizencombo (type weet ik niet meer), toonregeling beviel niet, en na veel switchen uiteindelijk op een Mesa Boogie Express 5/50 uitgekomen. De 5 Watt stand was ook niet je-van-het, daarna jaren met een passieve attenuator - tussen eindversterker en speaker - tot volle tevredenheid gespeeld.
    Oh ja, een loadbox of attenuator is ook nog een idee. Al ben ik best tevreden met het geluid, ook op lagere volumes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht

    Jij hebt mijn ogen geopend. Aanstaande vrijdag spelen wij zonder eindversterkers.
    Neejoh, als we jouw moeten geloven kun je de voorversterkers thuis laten.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Fasedraaier hoort bij de eindversterker, want zonder fasedraaier geen eindversterker. Erik doelt op een PPIMV Erik he?
    Waarom kan ik overigens gitaarnet nauwelijks meer laden? Is dat werk van m'n hackers of zit er iets anders achter?

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volume komt van de eindversterker, sinds altijd.
    Wat een lulkoek.

    Maar we leggen het uit...
    Een eindversterker is dat apparaat wat vermogen toevoegt aan je signaal. Vermogen in Watten. Daarmee kun je speakers laten wapperen. Hoe hard die eindversterker gaat wordt bepaald door de amplitude van het ingangssignaal. En da's een aangelegenheid die komt van de bron die zit voor de eindversterker.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Hoe hard die eindversterker gaat wordt bepaald door de amplitude van het ingangssignaal.
    Waarschijnlijk een echte noob-vraag, maar hoe werkt de volumeregeling bij een eindversterker dan?
    Is dat als het ware een ingangsgevoeligheidsregeling, of een vermogensregeljng? Of verschilt dat?

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarschijnlijk een echte noob-vraag, maar hoe werkt de volumeregeling bij een eindversterker dan?
    Is dat als het ware een ingangsgevoeligheidsregeling, of een vermogensregeljng? Of verschilt dat?
    Dat is een ingangsgevoeligheidsregeling van de amplitude van het ingangssignaal. Dat is volledig in Volten. En het gevolg is een uitgangsvermogensregeling van het vermogen dat naar de speaker gaat. Die gaan in Watten welke een vermenigvuldiging zijn van die ingangsvolten met de door de eindversterker aangeleverde stroom.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top