Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Qua trekkracht ga in een heel eind mee maar naast de axiale trekkracht heb je in dit geval ook nog de radiale trekkracht, ofwel het gewicht van een EVM12L.
    Uhm....nee.

    Bovendien, die speaker weegt geen 150kg toch?

    Grootte van de gaten vind ik nog wel een goed excuus

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Niks wat een setje carrosserieringen niet kan oplossen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ja, nou, ik kan me best voorstellen als je gaten van 8mm hebt dat je er liever een M8 bout doorheen duwt dan een M4.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Uhm....nee.
    Bovendien, die speaker weegt geen 150kg toch?
    Nope. 8.6 volgens Google.
    En die 8.6 kg moet dan met een paar M4 boutjes aan een spaanplaat baffle hangen. Dat gaat idd wel lukken. Maar als als ik me voor de grap even voorstel dat die speakerkast tijden een cafe-optreden zijwaarts van een barkruk/stoel/colakratje af lazert wordt ik best zenuwachtig van de krachten die even, zijwaarts, op dat spaanplaat komen te staan. Nee, die M4 boutjes zullen wss niet afbreken. Maar als ze niet heel goed aangetrokken zijn zullen ze na die klap wss wel scheef in dat spaanplaat zitten, zo niet gewoon krom getrokken zijn. Ook al omdat de rand tussen schroef en opening in de baffle meestal niet zo breed is. Alléén daarom is het gebruik van Hans carrosserieringen wel een absoluut minimum. Of slagmoeren natuurlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat je natuurlijk wel vaak ziet is boutjes / schroeven gemaakt van slappe rommel die je al afdraait zonder gereedschap,
    Nou zie ik een hoop. Dagelijks. Waaronder ook best veel bouten en moeren. Maar dit soort zaken "zie ik dus niet vaak". Sterker nog, eigenlijk vrij weinig. Ik heb wel eens het gevoel dat alleen "vaklui" die werken met "professionele materialen" dat "vaak" tegenkomen. Iets met beroepsdeformatie dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar als ze niet heel goed aangetrokken zijn zullen ze na die klap wss wel scheef in dat spaanplaat zitten, zo niet gewoon krom getrokken zijn.
    Via 4x M4 is niet sterk genoeg om een speaker op zijn plek te houden, naar het feit dat de gaten nu eenmaal groter zijn, naar oneigenlijk gebruik en "als dit".
    Ja, kan.
    Een boutverbinding kan ook los raken als je geen voorspanning kunt houden door een verkeerde L/d verhouding.
    Daarom was ik ook benieuwd naar ervaringen.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nou zie ik een hoop. Dagelijks. Waaronder ook best veel bouten en moeren. Maar dit soort zaken "zie ik dus niet vaak". Sterker nog, eigenlijk vrij weinig. Ik heb wel eens het gevoel dat alleen "vaklui" die werken met "professionele materialen" dat "vaak" tegenkomen. Iets met beroepsdeformatie dus.
    Ik voel mijzelf niet iemand behorend tot de groep mensen die per definitie uitsluitend het zogenaamde professionele spul wil gebruiken, maar in gitaargerelateerde zooi kom ik toch nog weleens beroerde kwaliteit schroefjes etcetera tegen. Tuner schroefjes van echt zacht spul en zo, die makkelijker kapot gaan dan die pentalobe kleine rotdingen uit een telefoon. Hoeft niet per se een probleem te zijn, maar zou toch ook wel anders moeten kunnen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Hey DML, dank voor je review!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #37
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik heb toevallig pas zo'n 112 met een V30 geprobeerd (kort in huis gehad). De bevestiging met die dunne boutjes vond ik matig maar de constructie met een frontje dat niet makkelijk verwijdert, de bouten die door de baffle heen gaan met moeren aan zowel voor- als achterkant van de baffle vast zaten...nee. Ik probeerde vergeefs een beam blocker er tussen te zetten. Was niet strak te doen dus dat ging resoneren als een malle. Formaat van de kast vond ik ook net iets klein en dan open back en V30 leverde wel heel veel mids op. En dat van iemand die van Vox, Greenbacks en humbuckers houdt
    Nou had ik al een oudere Palmer 1x12 en sinds ik de inslagbouten omgedraaid heb en dat ding rearloaded is, ben ik helemaal om. Heel mooi diep geluid voor een 1x12 open back. Daar heb ik maar een tweede van gescoord. Die ga ik voor het gemak wel frontloaded gebruiken en met een A Type, voor de verandering.
    Nou weet ik niet of alleen die nieuwe van vezelplaat zijn of die oude ook, maar het klinkt als een klok en gaat al jaren mee.

  8. #38

    Standaard

    Grappig om te lezen.......spaanplaat niet goed...1001 merken (bekende) werken met spaanplaat..ik woon en werkte in het mekka van spaanplaten...er is zoals hier gezegd ENORM verschil in spaanplaten...ze kunnen er maken met een densiteit dat je er geen nagel kunt inkloppen...en deze van de duurzamere boxen zijn zulke...er zit teminste nog resonatie op wat je totaal niet kan zeggen van de tegenwoordige pvc kasten....vochtigheid😂😂😂😂😂😂😂... de spaanplaat kan er nie tegen!!!! Grapje toch...vergeten jullie dat jullie (kwalitatieve) speakers hun conus van karton is!!!!! En dat is zeker bestand tegen wa vocht🤭...

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Spaanplaat niet goed nee?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top