Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Misschien is het spaanplaat van Engl van andere kwaliteit dan de gemiddelde kledingkast of bureau, maar ik heb wel wat spaanplaat zien en voelen sneuvelen. Ik zou er nooit mijn cab van willen maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Maar help me ff jongens... spaanplaat is toch iets anders dan Solid Siberian Birch?
    Want daar is volgens de ENGL site elk cabinet van hen van gemaakt. Mis ik nu iets?

    https://www.engl-amps.com/shop/c/cabinets/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hetzelfde kun je hebben van multiplex.

    Ik had eens een pedalboard-kist waar een multiplex plaat bij zat om je pedalen op te bevestigen.
    Met pedalen eraf halen delamineerde de multiplex.
    Maar het was wel multiplex.

    Dus tja.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Misschien is het spaanplaat van Engl van andere kwaliteit dan de gemiddelde kledingkast of bureau, maar ik heb wel wat spaanplaat zien en voelen sneuvelen. Ik zou er nooit mijn cab van willen maken.
    De spijker op zijn kop. Vele meubels worden gemaakt van spaanplaat, hebben in hun levenscyclus veel meer te verduren dan een gitaarcab.
    Maar ook dan voor jou de vraag: heb jij wel eens een spaanplaat cab uit elkaar zien brokkelen?

    Voordat MDF zijn intrede deed, werden (en worden) hifi speakers van spaanplaat gemaakt. Maar toch vinden wij gitaristen spaanplaat inferieur, wat hoogstwaarschijnlijk vooral is gebaseerd op onderbuikgevoel en hearsay.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar help me ff jongens... spaanplaat is toch iets anders dan Solid Siberian Birch?
    Want daar is volgens de ENGL site elk cabinet van hen van gemaakt. Mis ik nu iets?

    https://www.engl-amps.com/shop/c/cabinets/
    Absoluut iets anders. Er was blijkbaar een tijd dat Engl dus ook spaanplaat gebruikte. Of ze dat nog steeds doen, geen idee.

    Anno 2023 denk ik overigens niet dat Engl nog Siberisch berken importeert.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    ENGL Standard: spaanplaat, vroeger althans
    ENGL PRO: Baltic or Siberian birch (=multiplex)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Heb je wel eens een cab uit elkaar zien brokkelen?
    Nee, maar dat zeg ik toch ook nergens. Ik schrijf wat ik vind van spaanplaat, en waarom ik dat vind. Als ik zelf een cab zou bouwen zou ik geen spaanplaat kiezen, that’s all.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Nee, maar dat zeg ik toch ook nergens. Ik schrijf wat ik vind van spaanplaat, en waarom ik dat vind. Als ik zelf een cab zou bouwen zou ik geen spaanplaat kiezen, that’s all.
    Ik zeg ook nergens dat jij dat hebt gezegd, het was immers een vraag. That's all.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Er zijn vele vele soorten en kwaliteiten spaanplaat en mdf. Zo ook Multiplex. Ik snap de discussie dus niet. Zolang het niet die rotzooi is waar ikea boekenkasten van maakt…

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    De spijker op zijn kop. Vele meubels worden gemaakt van spaanplaat, hebben in hun levenscyclus veel meer te verduren dan een gitaarcab.
    Maar ook dan voor jou de vraag: heb jij wel eens een spaanplaat cab uit elkaar zien brokkelen?

    Voordat MDF zijn intrede deed, werden (en worden) hifi speakers van spaanplaat gemaakt. Maar toch vinden wij gitaristen spaanplaat inferieur, wat hoogstwaarschijnlijk vooral is gebaseerd op onderbuikgevoel en hearsay.
    Je sleept je spaanplaat hifi speakers ook niet wekelijks op en neer naar oefenruimte en gigs, toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top