Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Gitarologie 2.0 op de Gitaarbouwersmeeting 2023

    Beste medegitaristen,

    Het is een eeuwigheid sinds ik hier voor het laatst gepost heb, en ik hoop niet dat dit bericht direct neergesabeld wordt als "ordinaire reclame".

    Jedoch...wellicht zijn er hier mensen die het interessant vinden te weten dat ik op 1 April in Veenendaal op de Gitaarbouwersmeeting een lezing zal geven over "hoe akoestische gitaren hun geluid produceren". Dit ter gelegenheid van het verschijnen van de nieuwe, uitgebreide editie van mijn boek "Gitarologie":
    Gitarologie 2.0.

    Meer info vind je hier.

    Het zou leuk zijn sommigen van jullie eens in levenden lijve te ontmoeten!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Is het boek 2.0 volledig anders of is het een versie 1 met aanvullingen.
    gr
    Han

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Is het boek 2.0 volledig anders of is het een versie 1 met aanvullingen.
    gr
    Han
    Goede vraag! Dat wordt in het boek zelf uitgelegd. Ik citeer:

    “Wie enige ervaring in Marketing heeft, weet dat als er ergens ‘2.0’ achter staat, het doorgaans gewoon gaat om hetzelfde product, maar met een ander kletsverhaal erbij en een hogere prijs. Even ter verduidelijking: dat geldt dus niet voor Gitarologie 2.0. Want het boek dat je nu in je handen hebt is een geheel herziene en ook uitgebreide versie van de oorspronkelijke uitgave. De volledige inhoud werd bijgewerkt naar mijn inzichten van vandaag, en er zijn 20 bladzijden bijgekomen waarin nieuwe onderwerpen worden besproken, onder andere over de exacte beweging van gitaarsnaren met hun krachten en bijbehorende golfvormen, Helmholtz resonantie, wolfsnoten, V-bracing en experimenten met mijn Chladni machine om resonanties in bovenbladen te meten, terwijl ook alle computersimulaties opnieuw en met grotere nauwkeurigheid werden uitgevoerd. Tevens werd het boek uitgebreid met ‘snelle weetjes’ (wel of niet waar?) en vele direct toe te passen gitaartips. De wat zware bladspiegel van de eerste editie werd wat luchtiger gemaakt, en er werden diverse nieuwe tekeningen en foto’s toegevoegd. Ik denk dat je met Gitarologie 2.0 weer de nodige jaren vooruit kan.
“

    Dus om een lang verhaal nog langer te maken: in essentie hetzelfde boek, maar wel iets meer dan "vernieuwde Ariël".
    Laatst gewijzigd door Picker; 27 februari 2023 om 12:06

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.
    en een succesvolle verkoop en dagen op de beurs gewenst. Ik kan helaas niet komen vanwege te veel lichamelijke ongemakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top