Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard HNGD: Ibanez (d0h) RG565-EG

    Toch maar wel. De tremolo van de oude Prestige is nog gerepareerd maar begint toch zijn levenseinde te naderen. Ik laat die blokkeren en toen maar deze gekocht. Redelijk goed afgesteld door Dijkman met 0.010 setje, mijn Prestige hardcase nog mooi passend gemaakt. Super service, ben meestal zwaar teleurgesteld in gitaartechnici van winkels, maar niets dan lof hier.

    Flink aan de tremolo gesjord in de winkel maar oeioeioei wat stabiel. Durf t bijna niet te geloven.

    Zo thuis maar een patch maken voor deze beauty en dan misschien zondag gelijk al proberen live. Blij.

    Misschien dat ik nu de RGEW te koop ga zetten. Even nachtje over slapen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ziet eruit als een strakke plank Fu, veel plezier ermee!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik zie nix

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik zie nix
    Ik dacht dat het aan mij lag...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Was nog even spannend want hij ging toen ik thuis kwam ermee steeds omlaag in stemming, en ik wou nu juist een stabiele tremolo gitaar. Maar 2 veren lichtjes bijgedraaid, snaren even heel goed opgerekt, flink warm gespeeld en toen deed ie t goed. Net ruim 2 uur mee gerepeteerd en heeft zich prima gehouden. Element klinkt nu eens voor de verandering niet compleet ruk voor een standaard optie, nice

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Vet! Wat was er mis met de trem van de oude?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nou die is ruim 17 jaar oud. Op een gegeven moment zijn dingen versleten schijnbaar. Dan kun je nog een paar keer onderdelen vervangen (bijv veren) cq tijdelijk fixen (knife edges smeren en of schuren), maar op een gegeven moment ga je naar grotere reparaties of zelfs vervanging kijken. Ik kan dat niet zelf en dezelfde tremolo vervangen kost ca 300 + arbeid is toch al gauw 450. Je kunt er een ander model indoen maar doen moet je hout opvullen, gaten boren etc. Of het dan 100% stabiel is, is dan de vraag. Dus dat waren voor mij argumenten om deze dan maar te laten blocken en een nieuwe gitaar te kopen die hopelijk nog weer 15 jaar mee kan

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Enneh, deze gitaar heeft een REVERSED HEADSTOCK!!1!! *KWIJL*

    Eigenlijk zou is dan ook een RGR moeten zijn, inconsistente naamgeving maar ja

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    En HS config, en kleurtje. Zie je niet veel. Tijdje geleden een F serie RG550 gescoord in de kringloop. Mankeerde vanalles aan maar de tremolo doet het nog prima.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top