Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard Wat is er mis met mijn ESP Horizon?

    Dik tien jaar onderweg met deze kanjer. Exact dezelfde uitvoering als hieronder.




    Nu record ik graag met de Neural DSP Gojira, beetje high gain stuff inspelen je kent het wel.
    Mijn andere gitaren met EMG's zijn stil na dempen maar mijn Horizon met een SD JB in de brug maakt na het dempen een krakend/sissend 'na-geluid' en ik word er compleet mesjokke van.

    Heb het opgenomen voor jullie: https://soundcloud.com/user962730175...social_sharing

    Weet iemand wat dit kan zijn? Pick-ups? Truss rod?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik denk toch dat dit het verschil is tussen passieve en actieve elementen. Bij mij storen de passieve gitaren ook thuis. De EMG's hebben dit "probleem" niet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Kan het zijn dat je met je gitaar recht tegenover je computerscherm gericht zit? Ik heb soms minder noise als ik bijv. een kwartslag draai t.o.v. mijn monitor.

    Anders de gate in de plugin omhoog draaien en kijken of hij sneller noise afkapt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik gebruik alleen passieve elementen, maar dit soort kraak heb ik niet. Klinkt alsof er iets met je afscherming niet goed is. Ik heb het met mijn FGN tele gehad, ondanks de Noiseless elementen. Toen heb ik de hele gitaar geshield met koperfolie en nu is ie stil. Het kan ook een kabel probleem zijn maar dan zou je het met je actieve pups ook hebben.

    Het is niet altijd eenvoudig te vinden wat de oorzaak van dit soort herrie is. Als ik het niet weet dan sluit ik eerst alleen 1 element rechtstreeks op de uitgang van de gitaar aan en dan de boel stap voor stap weer opbouwen. In de gitaar zoveel mogelijk afgeschermde kabel gebruiken waarbij de mantel contact maakt met aarde. Een slecht contact tussen jack uitgang en plug van je gitaarkabel kan ook aardig wat gekraak opleveren trouwens.

    Succes!

    Stiekem Slayer spelen he...

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 14 februari 2023 om 22:34
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Mijn vermoeden zou niet direct een issue aan de gitaarkant zijn. Denk eerder de combinatie audio interface/plugin en misschien straling of storing van (tl)verlichting of beeldscherm die een palmmuted tone tot een krakend afsluitend geheel maakt. Het lijkt alsof je harde tonen de kraak wel wegdrukken maar bij het afsterven van toon de kraakjes de overhand nemen totdat (voor zover ik denk te horen) een gate de boel helemaal stil maakt. Heb je dit gekraak ook als je dit herhaalt op het halselement?

    Is dit je gitaar rechtstreeks in de interface? Of zitten er nog pedalen tussen? Staat je inputlevel in de interface/daw niet in het rood? Heb je dit probleem ook als je dit via een normale versterker speelt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Ik zou inderdaad beginnen met een volledig droog signaal, pup voor pup, toggle switch, potmeters, andere kabel. Maar als het via je gewone amp niet gebeurt zou het wel haast in het digitale domein moeten zitten. Zo vind ik het ook wel een beetje klinken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dit hoort niet. Ik heb ook een SD JB in een gitaar zitten en dit klopt niet. Het zou kunnen dat t met kabels, audio, coputerscherm, 5G, reptielen whateer te maken heeft, maar ik denk stiekem meer aan bedrading in de gitaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Beetje schuimrubber achter de topkam. Dat dempt de snaren achter de topkam die blijven natrillen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Kan het zijn dat je met je gitaar recht tegenover je computerscherm gericht zit? Ik heb soms minder noise als ik bijv. een kwartslag draai t.o.v. mijn monitor.

    Anders de gate in de plugin omhoog draaien en kijken of hij sneller noise afkapt?
    Het klinkt idd alsof het slechte afscherming is en een noisegate dit stoorgeluid vervolgens afkapt.
    In het kader van bronbestrijding zou ik eerst onderzoeken hoe die storing wordt opgepikt en kijken of dit te voorkomen is.
    Noisegate strakker instellen zou ik als laatste redmiddel gebruiken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Beetje schuimrubber achter de topkam. Dat dempt de snaren achter de topkam die blijven natrillen.
    Sorry maar zo klinkt dit echt totaal niet, dit is een brom

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top