Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard HN(O)AD: Marshall JTM30 1x12

    Al ruim een maand in bezit, maar nu eindelijk happy!

    Ik zocht een handzaam buizenversterkertje voor erbij, want elke repetitie de AC30 meeslepen was wel een beetje gedoe. De Vox AC4 was ook een optie, maar toen kwam deze langs voor een redelijk bedrag. Ik kende hem al van een bevriende gitarist, en ik heb ooit een JTM60 2x12 gehad. Dat was destijds niet de juiste match met de band waar ik toen in speelde, maar tijden veranderen. En het is een mooie tegenhanger van de Vox.

    Met het testen bij de verkoper werkte het ding prima, maar bij de eerste keer optreden viel het geluid een paar keer weg. Niet helemaal een frisse amp dus. Maar goed, hij was goedkoop, dus ik had nog wel wat over voor een servicebeurt. De elco’s zijn vervangen en een paar slechte reparaties zijn opnieuw gefikst. En zelf had ik de knoppen al vervangen. Ergens in de afgelopen 30 jaar heeft iemand gedacht dat chicken heads een goed idee was (zie foto 1).

    En nu is ie weer helemaal goed, en ik ben er blij mee! Clean is inderdaad Fender-ish, en het drive-kanaal klinkt lekker droog en rauw. Heerlijk voor old school rock en roll.
    Wat me positief verbaast is de hoeveelheid laagmid, ondanks de 1x12 setup. De Vox heeft dat ondanks twee speakers aanmerkelijk minder.

    Afijn, foto’s:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooie Marshall, erg fraai - veel plezier met jouw mooie bakkie!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Felicitades & happy playing! Bij mij was het met de Gibson LP de Luxe geen gelukkige combie: juist te weinig laag en te veel (gillend) hoog, ook later met toevoeging van een Mesa 1x12 Black Widow. Denk dat het aan de LP lag; die was niet gauw tevreden.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Thanks!

    Ja, zeker het cleane kanaal heeft inderdaad veel hoog. Wat dat betreft is het wel een beetje Jekyll & Hyde. Clean heeft veel hoog en is best dynamisch, OD klinkt heel middy en alsof de treble een stuk dicht gedraaid is. Dus het is werken met de toneknop van de gitaar.

    De Gretsch gaat erg fijn op deze amp, binnenkort de telecaster eens proberen bij de repetitie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik heb ook wel eens op zo'n ding gespeeld, maar kan mij er werkelijk niets meer van herinneren. Dat schrille van zo'n kanaal is met een simpele ingreep te verhelpen, interweb staat er waarschijnlijk vol van.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat schrille van zo'n kanaal is met een simpele ingreep te verhelpen, interweb staat er waarschijnlijk vol van.
    In 1995 nog niet, denk ik.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    In 1995 nog niet, denk ik.
    Oh nee, ik bedoel nu, right now.

  8. #8

    Standaard

    Deze versterkers van marshall waren gekend voor oververhitting..door de wat mindere opstelling van de buizen gaat de warmte door het electronisch gedeelte..ik heb lang de 60 gehad en hij kwam live idd warm...te warm!
    Ik heb er dan een hitteschild (alu. Plaat) ingebouwd en dan waren er geen problemen mee. Op google vind je allerlei oplossingen voor dit probleem.. sommige gebruiken een ventilator.
    Te weinig laag wordt ook ergens besproken en er zijn ook mods te vinden om dit probleem te verbeteren..ik had er ook iets aan gedaan maar ik weet niet echt meer wat.
    Ik vond deze versterker 1 van de betere voor zijn goed cleane sound.
    Dan toch verkocht doordat ik nu niet meer op versterker speel Live.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Dat wordt vaak gezegd inderdaad, maar een Vox wordt ook knetterheet. Als je hem op de juiste manier gebruikt wordt ie niet te heet. De bias is vast en staat standaard vrij heet afgesteld. Dat betekent dat je niet zomaar elke set buizen erin kunt proppen. Ook kan hij minder goed omgaan met een verkeerde speakerimpedantie. Dus ja, hij is wat gevoelig voor slecht gebruik, maar in de basis kan de versterker zelf daar niks aan doen.

    Deze amp heeft trouwens een modificatie gehad waarbij de bias iets minder heet is gemaakt. Dat geeft wat meer vrijheid qua eindbuizen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ja het is een superlekkere versterker! Clean met een randje doet ie als geen ander


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top