Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Foute tutorials

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Foute tutorials

    Ik ben geen bassist maar doe toch kleine demos van nieuwe instrumenten die ik bouw om indruk te geven van de sound. Hier een voorbeeld van klakkeloos geloven dat de tutorial die ik leerde correct was vermits ingespeeld door goede bassist. Een nog betere bassist wees mij op de fout. Soit, het is nog beluisterbaar maar mijn bass gehoor is niet goed genoeg om de fout te hebben gehoord toen ik inspeelde. Conclusie , heel veel foute tuts op het net.

    Laatst gewijzigd door barno; 8 februari 2023 om 19:23

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Fijn sympathiek quasi mini contrabass soundje.

    Wat is er mis met de noten? Rare van dat Tramps loopje is dat het in Gm is dat in Bm eindigt maar soit, artiesten...
    (altijd gedacht dat het een synth bas was btw)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Fijn sympathiek quasi mini contrabass soundje.

    Wat is er mis met de noten? Rare van dat Tramps loopje is dat het in Gm is dat in Bm eindigt maar soit, artiesten...
    (altijd gedacht dat het een synth bas was btw)
    het octaafrifje van james moeten half steps zijn ipv ganse step. zou dus vals moeten klinken wegens unisono met de horns maar ik hoor het niet, mss wegens zo snel.
    De laatste noot van stijgende riff van james moet normaal eentje hoger maar heb ik bewust eentje lager gedaan omdat ie dan uitkwam op de begin note van de Trammps.

    fun fact. de contrabas vibe komt dus echt doordat de pu niet gewaxt is. de microphonie geeft dat cb soundje. in dubio of ik m ga waxen, liever niet. maar met roundwounds heb je dus wel wat bijgeluiden. denk dat ik er zoals bij al mijn bassen maar flats opdoe, dan is dat veel minder.
    Laatst gewijzigd door barno; 8 februari 2023 om 20:01

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Zou goed kunnen,
    zo ben ik overtuigd dat het verschil tussen een TV Jones filter en een oude Gretsch filter vooral door het wel/niet waxen komt,
    even aangenomen dat de specs verder hetzelfde zijn en magneet degeneratie verwaarloosbaar is,
    hetzelfde geldt voor de oude en reissue Fender CuNiFe,
    waxen geeft een strakker en hardere sound waar de oude meer een ronder dynamischer en losser geluid hebben,
    afgezien dat oud hout meer focused klinkt,

    kan allemaal onzin zijn natuurlijk maar in Pepe's universum zit dat zo.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Door te bouwen gingen bij mij heel veel mythes de deur uit maar wax versus non wax 100 procent verschil inhet voordeel van nonwax

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb ook wel eens een humbucker gewaxt, maar dan ging het om pups die in een Superstrat zaten in de tijd van veel gain en weinig benul. Het verandert de klank wel ja, vooral de respons.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top