Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Kernom Ridge - Augmented Analog Overdrive

    Soms kom je een effect pedaal tegen dat meteen interesse opwekt. Voor mij was dat in 2022 de Kernom Ridge. Een "augmented analog overdrive" pedaal (gebouwd door een startup firma met muzikanten) met veel tone-shaping opties om de gitaarsounds van een pure clean-boost naar een Tubescreamer, King of Tone tot zelfs een compressed fuzz pedaal te kunnen realiseren. Symmetrical, asymmetrical, soft or hard clipping, and everything in between...

    https://kernom.com

    Via Midi bestuurbaar en het bleek eigenlijk ook wel een hele leuke aanvulling op mijn huidige setje pedalen. Ik kan niet stellen dat het Jan des Bouvrie ontwerp me enorm aansprak maar het pedaal levert wel degelijk gevarieerde en interessante sounds op.

    Kortom, ik wilde het jullie op dit steeds kleiner wordende forum niet onthouden ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 januari 2023 om 22:20

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb net een paar filmpjes bekeken. Volgens mij wel een heel leuk en bruikbaar pedaal, ondanks de Paul Daniels aanbeveling zelfs!

    Dat kleiner wordende forum komt overigens door mij en ik bied mijn excuses daarvoor aan. macwilliams heeft ze al geaccepteerd trouwens

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Interessant pedaal! Misschien voor veel gitaristen te ingewikkeld. Maar wel veel sounds mogelijk. Jammer dat hij niet ook als distortion kan functioneren, dat zou hem nog veelzijdiger maken. Hoeveel presets kun je op het pedaal zelf opslaan, zonder midi controler?

    Wat ik wel mis is een blend knop, dat zou voor bas wel wenselijk zijn.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Interessant pedaal! Misschien voor veel gitaristen te ingewikkeld. Maar wel veel sounds mogelijk. Jammer dat hij niet ook als distortion kan functioneren, dat zou hem nog veelzijdiger maken. Hoeveel presets kun je op het pedaal zelf opslaan, zonder midi controler?

    Wat ik wel mis is een blend knop, dat zou voor bas wel wenselijk zijn.
    Er is naast de standaard instellingen ook nog een extra "favorite" preset onder de linkerknop beschikbaar. Verder kun je via midi 127 andere presets opslaan die kunnen variëren tussen boost, oveedrive, Distortion en fuzz. Ik weet niet precies wat je met de blend functie bedoelt maar je kan via een midi expressie pedaal de mood knop en daarmee dus de mate van het karakter van de drive mee variëren.

    Voor mezelf was de voornaamste reden van aanschaf was enerzijds interesse in het concept maar ook wel vanwege het feit dat ik alle pre-fx pedalen bij mijn buizenversterker graag analoog wil houden. Naast mijn Lex Bos Superdrive buizenpedaal is dit dan een welkome aanvulling omdat ik er diverse sound karakter/frequenties van pedalen zoals Tube Screamer, King of Tone etc. met een enkel pedaal kan nabootsen. Misschien dat ik op termijn nog een Boss MS-3 switcher/multi-effect (delay/reverb) erbij koop om een heel compact pedalboard te creëren.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 31 januari 2023 om 22:13

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Wat is er augmented aan?

    Ik vraag het omdat ik in die materie zit en mij er hier niks bij kan voorstellen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat is er augmented aan?

    Ik vraag het omdat ik in die materie zit en mij er hier niks bij kan voorstellen.
    Ach, daar zou ik me niet zoveel van aantrekken ;-) Marketing waarschijnlijk... Ik neem zelf aan dat ze het verrijken van een gitaarsignaal bedoelen om zo kenbaar te maken dat je er allerlei significant verschillende signaal/golfvormen en dus verschillende soorten oversturing mee kunt creëren.

    Ik zou het in ieder geval niet vergelijken met de augmented termen zoals die bij virtual reality etc worden gebruikt.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 31 januari 2023 om 22:15

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    I see,
    pedaal presenteert zich als iet wat er nog niet eerder was dus dat vind ik interessant,
    maar op dat vlak is er ook iets als Source Audio, Amplitube X drive , Amptweaker etc ?

    Schiet me ineens te binnen, in de 80's had Ibanez zo'n digitaal program. pedaaltje, kennen we die nog?


    Laatst gewijzigd door Pepe; 31 januari 2023 om 22:39
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Schiet me ineens te binnen, in de 80's had Ibanez zo'n digitaal program. pedaaltje, kennen we die nog?
    In de 80'ties was alles beter ;-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Er is naast de standaard instellingen ook nog een extra "favorite" preset onder de linkerknop beschikbaar. Verder kun je via midi 127 andere presets opslaan die kunnen variëren tussen boost, oveedrive, Distortion en fuzz. Ik weet niet precies wat je met de blend functie bedoelt maar je kan via een midi expressie pedaal de mood knop en daarmee dus de mate van het karakter van de drive mee variëren.
    Met blend bedoel ik een mix knop waarbij je het effect van clean/dru naar 100% wet kan zetten. Erg bruikbaar op bas, zodat je de laag frequenties van je gewone signaal kan behouden. Veel bas overdrives hebben zo’n blend knop.

    Dus als ik het goed begrijp kun je op het pedaal zelf maar 1 preset/favorite opslaan? Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Dan moet je er weer een midi controler bij hebben. Zo’n pedaal vraagt om presets wil je live van alle mogelijkheden gebruik maken, dus een preset of 10 op het pedaal zelf zou zeer wenselijk zijn.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp kun je op het pedaal zelf maar 1 preset/favorite opslaan? Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Dan moet je er weer een midi controler bij hebben. Zo’n pedaal vraagt om presets wil je live van alle mogelijkheden gebruik maken, dus een preset of 10 op het pedaal zelf zou zeer wenselijk zijn.
    Ja daar heb je wel gelijk in. Ze hadden eenvoudig het concept van de H9 kunnen imiteren waardoor je ondanks wat ongemak toch tussen presets kunt schakelen. Maar waarschijnlijk hebben ze dat niet gedaan omdat er geen display op zit (voor het preset nummer).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top