Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard Multi FX - XLR output

    Lang verhaal en ik het proberen kort te houden:

    ik ben op zoek naar een middenklasse Multi FX unit (denk Hotone, Nux, Mooer ...) met genoeg outputs / routings.
    Wat ik nodig heb is een output naar mijn FRFR powered speaker, en 2 (XLR) signalen naar mijn personal mixer (in-ears) en bandmixer / PA / FOH. Die 2 laatste moeten een vast level hebben en dus niet afhankelijk zijn van de master volumeknop op de multi FX.
    Mijn huidige Digitech 1101 (inmiddels 15 jaar oud) kan dat zonder problemen maar als ik de diverse handleidingen en filmpjes bekijk wordt mij niet duidelijk of de andere aparaten dat ook kunnen. Heb het idee dat alle output hetzelfde niveau hebben (dus afhankelijk van de volumeknop)
    Kan iemand uit ervaring vertellen of dit in te stellen is op bovengenoemde apparaten ?





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Voor zover ik weet kun je op de Line6 Helix instellen voor je 2 paar uirgangen of ze door de patch volume (wat weer gekoppekd kan zijn aan je volumepedaal) moeten worden ingesteld of niet. Is dat wat je bedoeld? Weet ook niet of je de Helix in je lijstje met kandidaten hebt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Om in de terminologie van Digitech te blijven: ik heb nu Line outputs en Mixer outputs

    Output.Level
    Controls the output level of Headphone, Line Outputs, and Mixer Outputs (optional).
    See page 44 for enabling variable output level control of Mixer (XLR) Outputs
    I/O Setup
    The I/O Setup menu is used to set up connectivity options that will affect how the GSP1101
    inputs and outputs are to be utilized. These options include XLR Out Level, Ext Loop,
    Global, Global Cabinet, 1/4” Line Output Setup, XLR Output, and USB Setup
    XLR.Out.Level
    The XLR Mixer Outputs can be set to different output levels. These options include fixed
    -10dBV, fixed +4dBu, or Variable. When the fixed output levels are selected, the front panel
    Output Level does not control the output of the XLR Mixer Outputs
    . If there is a need to
    vary the output level of the XLR Mixer Outputs, Variable should be selected which links the
    Output Level on the front panel to control their output level
    Laatst gewijzigd door FNaRK; 1 februari 2023 om 13:47





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Op mijn (powered) Kemper kan ik dat inderdaad zo instellen dat mijn master volume bijv. wel op de monitor output zit en niet op de main output. Ik gebruik 'm in mijn rockband met een speakercab en dan is dat wel ideaal omdat ik dan het zaalgeluid apart kan regelen.

    Hoe dat werkt op andere apparaten durf ik zo niet te zeggen. Maar heeft jouw actieve FRFR speaker geen eigen volume? Want in dat geval kan je toch gewoon alles naar je FRFR en mixer sturen en dan je IEM volume via de mixer regelen en het zaalgeluid via je FRFR speaker?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Mijn FRFR speaker is powered en heeft inderdaad een volume-knop (heel onhandig in dit geval aan de achterkant...)
    En uiteraard kan ik alles gewoon doorsturen en via mijn mixer mijn IEM regelen, maar dan moet ik wel op de multi-fx de mastervolume-knop vastzetten op één niveau en niet meer aan draaien (anders verander ik ook mijn volumes voor de IEM en zaalmix)
    Ideale situatie: output XLR naar mijn mixer (fixed line-level) en output naar mijn FRFR variabel via de mastervolume knop op de FX





  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    Mijn FRFR speaker is powered en heeft inderdaad een volume-knop (heel onhandig in dit geval aan de achterkant...)
    En uiteraard kan ik alles gewoon doorsturen en via mijn mixer mijn IEM regelen, maar dan moet ik wel op de multi-fx de mastervolume-knop vastzetten op één niveau en niet meer aan draaien (anders verander ik ook mijn volumes voor de IEM en zaalmix)
    Ideale situatie: output XLR naar mijn mixer (fixed line-level) en output naar mijn FRFR variabel via de mastervolume knop op de FX
    Ja ik heb een tijdje met een actieve EV monitor gespeeld die verrekte veel op jouw Alto lijkt en daar was de volumeknop idd zo goed als onbereikbaar. Lekker handig...

    Als ik het goed begrijp heb je dus naast de FRFR ook nog twee aparte mixers waar een signaal heen moet. Dat laatste had ik even gemist omdat ik zelf in mijn bigband één lijntje naar onze mixer leg en gewoon een apart monitorlijntje terug krijg dat ik zelf kan bedienen.

    Ik speel afhankelijk van de band en/of de aanwezige PA op 1 van deze manieren:
    1. Grote zaal met fatsoenlijke PA: Kemper naar main mixer en IEM kanaal retour. Dan laat ik mijn speakercab lekker thuis.
    2. Kroeg met veredeld zangsetje: Kemper naar speakercabinet en naar personal (IEM) mixer.

    Maar hoe dan ook is het geval 2 mogelijk het volume naar mijn cabinet te bedienen onder de andere outputs te wijzigen.

    Wat ik me in jouw situatie wel afvraag; als je een FOH mix hebt waar je signaal aanlevert en zelf IEM speelt, waar is die actieve monitor dan voor nodig?
    Persoonlijk ben ik voorstander van zo min mogelijk geluid op het podium en zo min mogelijk sjouwen. Dat gaat prima hand in hand en als de PA het toelaat is mijn speakercab dus het eerste wat thuis blijft

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    1. Grote zaal met fatsoenlijke PA: Kemper naar main mixer en IEM kanaal retour. Dan laat ik mijn speakercab lekker thuis.
    Gij bedoelt retour van de PA/mixer toch? Met een bandmix waar jij in zit?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gij bedoelt retour van de PA/mixer toch? Met een bandmix waar jij in zit?
    Yes. Ik heb 1 XLR naar de mengtafel, 1 XLR terug en ben good to go. Wij hebben als band zelf een Mackie waar ik mijn IEM mix kan maken vanaf mijn ipad, bij grotere optredens hebben we een geluidsman die werkt met een app SQ4You. Die vind ik iets minder overzichtelijk/gebruiksvriendelijk om verschillende redenen maar in de praktijk werkt het ook.

    Verder werkt mijn bigband setup op 1 stopcontact, speel ik volledig draadloos en kan alles in één keer dragen. Al een paar jaar behoorlijk content mee eigenlijk

    Als ik met mijn rockband ga spelen moet eerst die speakerkast van 35kg zolder naar beneden, kinderstoel uit de auto, banken plat...
    Dan is mijn zin eigenlijk al over voordat ik mijn auto heb ingeladen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    HAha snap ik. En dank. Wij gaan binnenkort ook met IEMs spelen eindelijk. Heb de volgens mij overbekende Shure SE215-CL gekocht. Ben benieuwd. Wel HEEL jammer dat ik dan niet meer feedback kan genereren via mijn monitor (ik speel vanuit Helix rechtstreeks de PA in en wil geen eigen monitoren sjouwen). Nou ja, het is niet anders

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wel HEEL jammer dat ik dan niet meer feedback kan genereren via mijn monitor

    Nou, héél toevallig miste ik die optie afgelopen dinsdag voor het eerst, en nog wel in mijn bigband. Had aan het einde van een nieuw nummer even wat behoefte aan eindeloze feedback. Maar om daar nou dat hele ding voor mee te slepen...
    Had nog even zitten denken aan de aanschaf van een ebow om te kijken of dat kon werken, maar toen ik uitlegde wat zo'n ding deed meende onze zangeres dat dat ook wel met haar satisfyer zou kunnen lukken dus eerst dat maar eens proberen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top