Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard The Mule (feat. Tim Condor)

    Iemand hier stelde voor dat ik eens anders te werk moest gaan

    Dus drums gezocht, bas ingeplugd en zonder enig idee vooraf ben ik gaan spelen.
    Gewoon soort van structuur gemaakt en in principe hoor je 1 take bas van 5 minuten die ik ingekort heb tot 4:15. Dat overgebleven stuk ben ik gaan inkleuren, vooral ook met andere instrumenten dan normaal.

    Verder heb ik gekeken of Fiverr iets is, en daar vond ik Tim Condor.
    Heb 'm de tekst gestuurd en mijn crappy zangversie en gezegd "Dit wil ik maar dan van iemand die kan zingen". En dat heeft hij perfect gedaan! Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat zonder steenkool...

    Het is een apart nummer geworden, maar ik vind 'm zelf goed gelukt!

    YouTube

    Spotify
    Laatst gewijzigd door bluegate; 1 februari 2023 om 12:49

  2. #2

    Standaard

    Hoi hoi
    Lekker muziekje
    lekkere tekst.

    kan hier prima aan wennen.
    kennelijk is het een werkwijze die voor jou werkt.
    dank voor het posten.
    de hooflettertjes waren uitverkocht, dus je zult het met lower case moeten doen.

    vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Top, dank je Gus!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Nou dit is duidelijk iets anders van wat je normaal doe.
    Ik vind het niet slecht, en voor zover ik het kan beoordelen klinkt het redelijk modern, zeker apart.
    Goeie stem die jongen, goeie opname, en een goede mix . Kortom goed nummer

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Het is inderdaad een apart nummer en het zit - vind ik althans - goed in elkaar. De keus om niet zelf te zingen pakt - met alle respect voor jouw skills - goed uit. Het viel me op dat, toen ik het nummer afspeelde zonder naar de clip te kijken, het wat saai begon te worden.
    Maar overall weet je heel goed waarmee je bezig bent; complimenten!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Thanks! 👍

    Ja dat zingen is wel een dingetje… ik vind het zelf heel leuk om te doen maar dit is duidelijk anders.
    Hij heeft het in mijn ogen perfect gedaan, en je hoort direct dat hij een ‘native speaker’ is.
    Heeft ook een nadeel, weet niet of ik zelf nu nog de zang kan doen in het vervolg.

    Heb net een idee bedacht voor het volgende liedje, na de opnames gaan we kijken of ik weer iemand inhuur.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Thanks! ��

    Ja dat zingen is wel een dingetje… ik vind het zelf heel leuk om te doen maar dit is duidelijk anders.
    Hij heeft het in mijn ogen perfect gedaan, en je hoort direct dat hij een ‘native speaker’ is.
    Heeft ook een nadeel, weet niet of ik zelf nu nog de zang kan doen in het vervolg.

    Heb net een idee bedacht voor het volgende liedje, na de opnames gaan we kijken of ik weer iemand inhuur.
    Probeer eens via de diverse Facebook muziek gerelateerde groepen om zangers/zangeressen/zangmensen te porren om in te zingen. Dat zal waarschijnlijk kosteloos zijn omdat er heus wel mensen te vinden zijn die dit een leuk idee vinden of dit als een kans zien. En ik ga mee in de stelling dat je na zo'n zangpartij dit moeilijk met je eigen stem en uitspraak kunt evenaren. Je ideeën en gitaarwerk zijn in de regel prima en je opnames zijn goed verzorgd. Zo ook dit lied; effe wat anders en de stem maakt het wel echt beter!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Eens, ik denk ook niet dat ik nog terug kan nu misschien toch maar in het Nederlands dan

    Het voordeel van Fiverr is dat je direct voorbeelden hoort van die persoon, en je snel een selectie kunt maken van wat je nodig hebt. Je kunt ook landen kiezen en dus snel UK of VS zangers/essen vinden.

    Ik was voor het inzingen €90 kwijt, en heb 'm €25 fooi gegeven.
    Daarvoor kreeg ik 13 tracks met vocalen retour die ik zonder al te veel aanpassingen direct in mijn DAW kon zetten. Hij heeft muziek en opname gestudeerd aan een universiteit in Engeland.
    Ik vond het, gezien het geleverde, een koopje...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Eerlijk gezegd leek me €90 voor het inzingen van één nummer al redelijk....
    Inderdaad een koopje.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Bargain.
    Als dat de tarieven zijn, zou ik er een gospelkoortje aan toevoegen.
    Maar, nice, werkt goed zo.
    Dacht onlangs, v.w.b. je eigen ingezongen werk; Nederlandstalig niet iets voor je?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top