Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 73
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Nu nog een editor-functie voor het pedaal in de software, dan zijn we er wat mij betreft helemaal.
    Yep, daar wordt nu het meest om gevraagd. Zou mooi zijn als ze de gebruiksvriendelijkheid van de app gaan aanpakken en de mogelijkheid gaan inbouwen om realtime de presets op het pedaal aan te passen.

    Voordat ik de Pedal kocht, heb ik mijn Kemper Stage nog snel van de hand gedaan. Ik had het idee dat de kurk nu van de fles was en elke fabrikant van multi-effecten nu wel met zijn eigen verbeterde profiling/capture techniek zou komen. Er stonden voorheen gemiddeld zo'n 6 Kempers op Marktplaats. Dat zijn er nu 22! Waarvan minstens 1 natuurlijk een scammer is Alle studio muzikanten kunnen nu met de ToneX plugin of Neural Amp Modeler op de pc/mac aan de slag en er is geen reden meer om een fysieke Kemper aanwezig te hebben.

    Nog een leuke test van de huidige capture/profiling technieken (met uitzondering van de HeadRush Prime) door de man met een licht accent:

    https://www.youtube.com/watch?v=fVB_WWsgnHo
    Vote for Pedro!

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Yep, daar wordt nu het meest om gevraagd. Zou mooi zijn als ze de gebruiksvriendelijkheid van de app gaan aanpakken en de mogelijkheid gaan inbouwen om realtime de presets op het pedaal aan te passen.

    Voordat ik de Pedal kocht, heb ik mijn Kemper Stage nog snel van de hand gedaan. Ik had het idee dat de kurk nu van de fles was en elke fabrikant van multi-effecten nu wel met zijn eigen verbeterde profiling/capture techniek zou komen. Er stonden voorheen gemiddeld zo'n 6 Kempers op Marktplaats. Dat zijn er nu 22! Waarvan minstens 1 natuurlijk een scammer is Alle studio muzikanten kunnen nu met de ToneX plugin of Neural Amp Modeler op de pc/mac aan de slag en er is geen reden meer om een fysieke Kemper aanwezig te hebben.

    Nog een leuke test van de huidige capture/profiling technieken (met uitzondering van de HeadRush Prime) door de man met een licht accent:

    https://www.youtube.com/watch?v=fVB_WWsgnHo
    Interessant. Ik had verwacht dat de Kemper toch wel enigszins vergelijkbare profiles zou hebben (o.a. de Bert Meulendijk packs). Maar Kemper biedt natuurlijk wel pre- en post-fx. Hoe ga je dat nu invullen?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 8 april 2023 om 00:05

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Interessant. Ik had verwacht dat de Kemper toch wel enigszins vergelijkbare profiles zou hebben (o.a. de Bert Meulendijk packs).
    Leo Gibson heeft zelf van een Friedman met 4 verschillende technieken, een capture/profiel gemaakt. Je ziet dus een directe vergelijking en Kemper en Quad Cortex zijn bijna evengoed en de ToneX en NAM zijn een stuk beter. Hij nuanceert dit wel meteen omdat je de verschillen in een mix waarschijnlijk niet gaat horen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Maar Kemper biedt natuurlijk wel pre- en post-fx. Hoe ga je dat nu invullen?
    Vrijwel iedereen die er het podium mee op gaat, zet de Pedal in een fx-loop van een multi-effect zoals de Boss GT of HX Stomp. Dus geen 'alles in 1 oplossing' maar een 'alles in 2' De Tonex schakelt met de presets van het multi-effect mee door een midi-commando.
    Vote for Pedro!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik ben weer met de ToneX aan het spelen en verkennen na een poos met andere dingen bezig te zijn geweest.
    Afgelopen week een cover opgenomen van Intro van Bad Brains. Bas en gitaar zijn met het ToneX pedaal opgenomen. De gitaar door een JMP 2203 capture met een V-Type IR. Ik gebruik voornamelijk captures zonder cab, omdat een hoop daarvan toch minder zijn omdat de meeste mensen niet over spullen en kennis beschikken om een cab goed op te nemen. Voor de bas heb ik een capture van het signature pedaal van DuG Pinnick door Tech21 gebruikt waar ik erg blij van werd.

    Klik
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    met een V-Type IR.
    Is dat een IR van celestion, of van een andere club?

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Is dat een IR van celestion, of van een andere club?
    Deze is van Celestion ja, ik heb geloof de 1x12 gebruikt, vond de 2x12 hierbij niet lekker. Ik heb die speakers in mijn zelfbouw kastjes zitten, bevallen goed dus ik dacht ik probeer de IR's ook maar eens.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Inmiddels al 6 optredens gedaan met de ToneX Pedal in de loop van een Helix Rack. Hierbij gebruik ik mijn eigen captures van mijn Marshall. Dit werkt echt super; het geluid van mijn eigen buizenstack met alle mogelijkheden en gebruiksgemak van de Helix. Kan het van harte aanbevelen. Goedkoop is het niet (ongeveer net zo duur als met een Kemper met voetpedaal) maar het is voor mij echt ideaal. Enige dat nog beter zou zijn is een capture mogelijkheid met de Helix maar dit gaat ook prima. Mijn captures zijn overigens te downloaden op tone.net en de demo's zijn ook te beluisteren (ook met gratis account):
    https://www.tone.net/tonex/tonemodels/23446
    https://www.tone.net/tonex/tonemodels/23451
    Vote for Pedro!

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Inmiddels al 6 optredens gedaan met de ToneX Pedal in de loop van een Helix Rack. Hierbij gebruik ik mijn eigen captures van mijn Marshall. Dit werkt echt super; het geluid van mijn eigen buizenstack met alle mogelijkheden en gebruiksgemak van de Helix. Kan het van harte aanbevelen. Goedkoop is het niet (ongeveer net zo duur als met een Kemper met voetpedaal) maar het is voor mij echt ideaal. Enige dat nog beter zou zijn is een capture mogelijkheid met de Helix maar dit gaat ook prima. Mijn captures zijn overigens te downloaden op tone.net en de demo's zijn ook te beluisteren (ook met gratis account):
    https://www.tone.net/tonex/tonemodels/23446
    https://www.tone.net/tonex/tonemodels/23451
    Zal thuis eens even luisteren, leuk.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Quad Cortex verkocht, speel niet meer in een band (gewaardeerd forum-lid Ateng heeft mijn plek overgenomen binnen het betreffende bandje) dus de QC een beetje erg overkill voor thuis wat te rommelen. Dus gisteren de ToneX Pedal besteld, zal morgen wel worden bezorgd, vrijdag thuiswerkdag dus dat thuis werken zal er hoogstwaarschijnlijk bij in schieten. Ben benieuwd.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    En hij gaat weer retour. De laptop is in principe het kloppende hart van ToneX en daar wil ik niet aan, ik moet het pedaal volledig stand alone kunnen laten werken. Mij teveel gedoe, niet mijn ding. Overigens zijn de sounds, die al standaard in het pedaal zitten, best wel in orde.
    Ik snap nog steeds niet waarom hij met de Kemper wordt vergeleken en niet bijv. met Mooer Preamp Live, want daar lijkt hij in wezen veel meer op.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top