Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 73
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ronde twee: ToneX als geluidskaart rechtstreeks. Beter. Blijf het raar vinden dat als je de librarian wilt gebruiken je gedonder met de player krijgt maar goed. Dat zoeken we nog uit. Eerst maar eens thuis raken in de functies van de knoppen. Die lui zijn wel gek op gain en reverb zeg..
    Moet zeggen dat de reverb van dit bakje wel goed te pruimen is. Instellen is alleen erg omslachtig. Hopelijk wordt de librarian nog aangepast naar een editor. Hoewel ik weet hoe ik alles moet instellen, is het alles behalve intuïtief en ronduit omslachtig. Het reverbniveau is direct aan te passen maar voor het veranderen van het reverb type, predelay en andere instellingen, moet je eerst door een lijst met instellingen scrollen. Beter is het om je presets op met de Tonex app te maken en als je daarmee klaar bent, naar de pedal te kopiëren.

    Ze maken trouwens wel belachtelijk veel winst op zo'n simpel kastje. Heel het gitaarminnend internet staat vol met uitspraken over hoe goedkoop de Tonex Pedal wel niet is. Volgens mij is de kostprijs per kastje nog geen €50 en dan zit ik volgens mij nog te hoog qua schatting. Het display zit op het niveau van een jaren 80 rekenmachine. Ongelofelijk dat er zo'n keuze wordt gemaakt.
    Het zal wel goedkoop lijken in vergelijking met een Kemper, maar die laatste biedt wel een totaaloplossing om het podium mee op te gaan.
    Vote for Pedro!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Een editor zou wel fijn zijn inderdaad. Het werkt allemaal maar je moet er wel even voor gaan zitten.

    Moet zeggen dat ik nu al wel weet dat dit pedaal blijft. Voor het eerst sinds ik 22 jaar geleden een POD 2.0 kocht ben ik tevreden met de geluiden uit een dergelijk apparaat (ik weet dat dit geen modeler is, strikt gesproken).

    Een Twin die klinkt en voelt als een Twin, de Dumble en een aantal Marshalls waarbij een JMP 2203 met bijbehorend cabinet de favoriet is, veel meer gebruik ik toch niet. Misschien komt dat met dit apparaat nog, wie weet. Effecten gebruik ik toch nauwelijks, beetje delay voor solo's. En dan kan ik wel leven met de wat omslachtige bediening, omdat het geluid echt goed is en lekker speelt. Maar een editor zou inderdaad een stuk schelen. De IR's die ik in het aparaat heb geladen zijn ook niet de hele tijd zichtbaar en beschikbaar, beetje vreemd. Maar qua geluid ben ik happy.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #43

    Standaard

    Ik heb hem ook binnen maar ben nog niet onverdeeld enthousiast. Mijn eerste indruk is nu nog matig qua feel t.o.v. mijn Fractal Audio Ax8. Maar dat was een snelle test rechtstreeks via mijn Presonus mengtafel met een high-end koptelefoon dus herkansing, met hopelijk betere profiles, is zeker nog van toepassing. Overigens gaat mijn Ax8 op precies dezelfde manier over de mengtafel.

    Komend weekend (als ik wat meer tijd heb) maar eens wat experimenteren om te beoordelen of het werkelijk een verbetering oplevert.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 8 maart 2023 om 18:32

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb hem ook binnen maar ben nog niet onverdeeld enthousiast. Mijn eerste indruk is nu nog matig qua feel t.o.v. mijn Ax8. Maar dat was een snelle test rechtstreeks via mijn Presonus mengtafel met een high-end koptelefoon dus herkansing, met hopelijk betere profiles, is zeker nog van toepassing.

    Komend weekend (als ik wat meer tijd heb) maar eens wat experimenteren om te beoordelen of het werkelijk een verbetering oplevert.
    Wie koopt er dan ook een Presonus tafel.....

    Je zou tegenwoordig mogen verwachten dat een product enigszins uitgerijpt is voordat het op de markt verschijnt.

  5. #45

    Standaard

    Gekocht op advies van een gewaardeerd forumlid... ;-)

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik word wel gewaardeerd ja, maar met name de kritisch AVRO-leden hebben het er moeilijk mee

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  8. #48

    Standaard

    Ik heb het pedaal vandaag naar de grote T geretourneerd.

    Niet omdat ik er waanzinnig goede geluiden uit kreeg met ook nog eens n hoge dosis "ik speel op ne buzenbak" gevoel. Maar om de volgende redenen:
    - veranderen van settings op het pedaal is een Pijn In De Kont
    - geen tuner en de led verlichting is uit de vorige eeuw.
    - Tonemax is geen editor om de pedaalinstellingen live te wijzigen.

    Kortom, zwaanzinnige nieuwe Spel Veranderaar maar voor mij nog te gebruikersonvriendelijk. Wacht liever nog een jaartje of zo met de hoop dat de kinderziektes dan opgelost zijn EN dan wellicht het grotere broertje met wat meer effecten op de markt is gekomen. Tot die tijd lekker verder met mn Aperootje 

    Daarnaast wordt het spannend wat de concurrentie gaat doen.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  9. #49

    Standaard

    Ben het wel met je eens. Ik heb hem inmiddels ook wat langer uitgeprobeerd maar de gebruikersvriendelijkheid laat gewoon sterk te wensen over. Qua amp/cab kwaliteit doet de Tonex niet onder voor mijn AX8 alhoewel ik de dynamiek nog wel een beetje mis. Maar de AX8 is echt factoren praktischer in gebruik. Bij elke AX8 preset programmeer ik meestal 2-4 schakelbare effecten zoals compressor, drive, reverb, delay en heb ik 4 scenes o.a. clean, crunch, lead en boost. Dat programmeren is ook binnen een minuut geregeld.

    Maar aangezien jij een Boss MS3 hebt had ik eigenlijk verwacht dat je de Tonex prima als een amp + cab preset doosje zou kunnen voorprogrammeren, de Tonex vervolgens in de loop van de MS3 plaatsen en de verschillende amps daarna via midi program changes presets selecteren.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 maart 2023 om 23:03

  10. #50

    Standaard

    Klopt met de MS-3 via midi.

    Maar dat geklooi tussen tweaken in ToneX en dan weer aanpassen in het pedaal.
    Had en heb ik geen zin in.

    En zo blijft de MS-3 heerlijk in zijn koffer voor het "buiten spelen".
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top