Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 73
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Vanmiddag binnen gekregen. Eigenlijk alleen nog met de standaard presets gespeeld en dat is al top. Alleen de presets met een pedaaltje erin klinken nergens naar maar die gebruik ik in het echie ook niet. Waarom zou je een pedaal gebruiken als je ook een versterker met meer gain kunt kiezen? Echt fijne sounds en dit is nog maar het topje van de ijsberg, als je nagaat hoeveel profielen er dagelijks bij komen op Tone.net. Nu eerst maar eens de handleiding doornemen want er zijn nog een aantal dingen die me niet duidelijk zijn van de instellingen.
    Vote for Pedro!

  2. #32

    Standaard

    Veel plezier ermee! Soms vind ik een pedaal voor een amp prettig omdat het een mid hump geeft of de amp wat strakker laat klinken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Vanmiddag binnen gekregen. Eigenlijk alleen nog met de standaard presets gespeeld en dat is al top. Alleen de presets met een pedaaltje erin klinken nergens naar maar die gebruik ik in het echie ook niet. Waarom zou je een pedaal gebruiken als je ook een versterker met meer gain kunt kiezen? Echt fijne sounds en dit is nog maar het topje van de ijsberg, als je nagaat hoeveel profielen er dagelijks bij komen op Tone.net. Nu eerst maar eens de handleiding doornemen want er zijn nog een aantal dingen die me niet duidelijk zijn van de instellingen.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Net even aangesloten en uitgeprobeerd, moet zeggen dat het eureka-gevoel nog niet echt door komt.

    Als ik het pedaal via mijn Saffire geluidskaart aan sluit heb ik het gevoel dat het overall geluid aan de boomy en dunne kant is. Maar er zit ook iets niet goed want als ik de tonex app erbij open dan krijg ik heel veel bijgeluiden en ruisch, dus daar zit iets niet goed. Vermoed dat de app niet puur als librarian werkt maar ook in de geluidsketen zit.

    De cleane tot mid gain modellen klinken tot nog toe het lekkerst. Ligt het aan mij of is de gain bij de meeste heavy amps echt idioot hoog? Valt me op YouTube ook vaak op dat mensen een hoeveelheid gain in draaien waarbij bij mij alles verzuipt. En dan speel ik met paf-achtige humbuckers, ben al op dunnere snaren over gestapt (. 010 ipv 011). Ik zal wel oud worden 😅

    Afijn, moet zo weg dus vanavond verder kijken, eerst de problemen maar eens oplossen. Ik vergelijk natuurlijk met mijn Bluguitar Iridium, waar ik zowel wat betreft geluid maar ook bedieningsgemak erg blij mee ben. Maar ja, als de tonex niet beter werkt voor mij heeft het ook weinig nut natuurlijk. We zullen zien, wordt vervolgd.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #34

    Standaard

    Bedankt voor de tips. Ik heb er ook maar eentje besteld. Puur om eens een vergelijking te maken van een nieuwe modeler met 10 jaar verschil t.o.v. mijn AX8 (waar ik overigens best tevreden mee ben). Heb hem gewoon in NL bij een lokale shop besteld die nog voorraad had. Mijn ervaring is namelijk dat ik dit soort apparaten best lang moet uitproberen voordat ik besluit om het weer weg te doen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Ronde twee: ToneX als geluidskaart rechtstreeks. Beter. Blijf het raar vinden dat als je de librarian wilt gebruiken je gedonder met de player krijgt maar goed. Dat zoeken we nog uit. Eerst maar eens thuis raken in de functies van de knoppen. Die lui zijn wel gek op gain en reverb zeg..

    De Dumble is mooi. Weet niet of de buuv het met me eens is.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ligt het aan mij of is de gain bij de meeste heavy amps echt idioot hoog?
    Dat valt me bij heel veel Kemper profiles ook op.
    Evenals bákken reverb.

    Geen idee hoe mensen dat gebruiken, maar ik kan er niks mee.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat valt me bij heel veel Kemper profiles ook op.
    Evenals bákken reverb.

    Geen idee hoe mensen dat gebruiken, maar ik kan er niks mee.
    Reverb bij een niet al te heftige amp snap ik wel maar ik ben in het echt nog nooit een gitarist tegen gekomen die over een Marshall halfstack speelt met flinke scheur en daar dan standaard ook bij ritme spel een dikke bak reverb overheen gooit..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Reverb bij een niet al te heftige amp snap ik wel maar ik ben in het echt nog nooit een gitarist tegen gekomen die over een Marshall halfstack speelt met flinke scheur en daar dan standaard ook bij ritme spel een dikke bak reverb overheen gooit..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Oei, ik doe dat wel: scheur met reverb op mijn DSL1CR, en dan gebruik expres een Holy Grail in de loop......

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik speel momenteel op een combo (Fender Supersonic voor de liefhebbers) en daar staat de reverb eigenlijk altijd aan, anders wordt het helemaal een tapdanserij. Volgens mij doen veel mensen dat zo.

    van de week trouwens de standaard V30 vervangen door een Eminence Cannabis. Volgens mij een goede beslissing.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Oei, ik doe dat wel: scheur met reverb op mijn DSL1CR, en dan gebruik expres een Holy Grail in de loop......
    Voor slag? Mijn ervaring is dat dat in bandverband een brei oplevert. Kan ook aan het soort bands liggen waarin ik gespeeld heb maar heb ook jaren bij een oefenruimte-complex rondgelopen als beheerder en kan me daarvan eigenlijk geen voorbeelden van fulltime scheur+galm herinneren. Misschien is het verdringing, of gewoon afgestorven geheugen..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top