Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 73
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ja het gebruiksgemak valt nog steeds erg tegen. 3 menu's doorklikken/scrollen voordat je bij zoiets essentieels komt als het versterkervolume.... Zoiets is gemakkelijk te maken en hoeft niet duur te zijn: in een Valeton GP 100 of NuX MG300 van €130 zit een kleurenscherm en de presets hierin zijn SUPER gemakkelijk aan te passen, met of zonder pc-editor. En dan kiezen voor een scherm met ruimte voor maar liefst 8 cijfers/letters.... Onbegrijpelijk, maar aan de andere kant is de ToneX Pedal niet aan te slepen en verkoopt het super goed. Inmiddels heb ik al redelijk wat erover gespeeld en het klinkt echt super goed. Die van mij gaat niet weg ondanks bovenstaande klachten. Met de plugin achter de pc presets bouwen i.c.m. Helix Native en dit later in het pedaal zetten met de Librarian en HX Edit. Omslachtig is het wel maar ik speel niet met heel veel verschillende presets. Ik heb een Pod HD500x gescoord voor weinig en die ga ik als midi controller / backup gebruiken.
    Vote for Pedro!

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Nog een feit waar je mee te maken krijgt bij de aankoop van deze Pedal:

    Zodra je het apparaat registreert op jou IKm account, krijg je er 'gratis' Tonex Max bij. Wat je nergens leest maar achteraf ontdekt is dat deze licentie niet overdraagbaar is. M.a.w. als je de Pedal wilt doorverkopen, dan is dat zonder Tonex licentie waarmee je Tonenet op kunt komen. IKm vindt dat de nieuwe eigenaar zelf maar een licentie moet aanschaffen, of de Tonex CE moet gebruiken (met de limiet van 20 presets in totaal). Dat zou verder prima zijn als Tonex Max €25 kost ofzo maar het is €279!!! Waarom zou iemand dan een tweedehands Pedal gaan kopen tenzij je er €100 voor moet betalen? Hiermee helpen zij vakkundig de tweedehands markt voor dit apparaat om zeep en dit zou elke koper van de Pedal van te voren moeten weten wat mij betreft.

    Om bovenstaande reden is die van mij weer retour gegaan naar Bax. Omdat ik zelf geen mogelijkheid heb in mijn IKm account om de Pedal en software registratie ongedaan te maken, zou Bax hiervoor €25 gaan rekenen (als het goed is). Dat verlies valt nog mee vergeleken met het achteraf op Marktplaats proberen te verkopen.

    Conclusie tot dusver: leuk pedaal en mooi geluid maar aan deze onzin van IKm ga ik niet meedoen. Ik heb nog altijd mijn Tonex SE plugin dus kan er nog altijd gebruik van blijven maken.
    Vote for Pedro!

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Nog een feit waar je mee te maken krijgt bij de aankoop van deze Pedal:

    Zodra je het apparaat registreert op jou IKm account, krijg je er 'gratis' Tonex Max bij. Wat je nergens leest maar achteraf ontdekt is dat deze licentie niet overdraagbaar is. M.a.w. als je de Pedal wilt doorverkopen, dan is dat zonder Tonex licentie waarmee je Tonenet op kunt komen. IKm vindt dat de nieuwe eigenaar zelf maar een licentie moet aanschaffen, of de Tonex CE moet gebruiken (met de limiet van 20 presets in totaal). Dat zou verder prima zijn als Tonex Max €25 kost ofzo maar het is €279!!! Waarom zou iemand dan een tweedehands Pedal gaan kopen tenzij je er €100 voor moet betalen? Hiermee helpen zij vakkundig de tweedehands markt voor dit apparaat om zeep en dit zou elke koper van de Pedal van te voren moeten weten wat mij betreft.

    Om bovenstaande reden is die van mij weer retour gegaan naar Bax. Omdat ik zelf geen mogelijkheid heb in mijn IKm account om de Pedal en software registratie ongedaan te maken, zou Bax hiervoor €25 gaan rekenen (als het goed is). Dat verlies valt nog mee vergeleken met het achteraf op Marktplaats proberen te verkopen.

    Conclusie tot dusver: leuk pedaal en mooi geluid maar aan deze onzin van IKm ga ik niet meedoen. Ik heb nog altijd mijn Tonex SE plugin dus kan er nog altijd gebruik van blijven maken.
    Ik ha hier al over gelezen. Niet zo fraai idd. Vraagje: waarom laat je het product uit je IK account verwijderen? Krijg je anders je geld niet terug? Zo nee, dan is dat toch het probleem van Bax/IKM?

    Denk dat ik hem gewoon houd trouwens, ben er erg tevreden over. De bediening is voor mij geen punt, ben er al aardig in thuis. Merk wel dat behalve de Twin en Dumble ik eigenlijk alleen in Marshall achtige geluiden geïnteresseerd ben. De meeste echte high-gainers vind ik niet lekker spelen (ligt niet aan de Tonex maar aan mijn voorkeuren, ben denk ik gewoon een oude lul).

    Heb Amplitube ook niet geïnstalleerd, dat boeit me niet en die product manager van IKM had ik het toch allang mee gehad. Ik hou daar niet van maar heb er verder weinig mee te maken. Had speciaal voor de Tonex een nieuwe account aangemaakt zodat ik mijn oude kon verwijderen. Zit niet te wachten op al die dooie mussen waar je niks aan hebt tot je ervoor gaat betalen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik ha hier al over gelezen. Niet zo fraai idd. Vraagje: waarom laat je het product uit je IK account verwijderen? Krijg je anders je geld niet terug? Zo nee, dan is dat toch het probleem van Bax/IKM?
    Geloof niet dat het zo werkt. Anders zou men een product kunnen kopen, de meegeleverde software registreren, product terugsturen en geld retour ontvangen. Lijkt me niet zo eerlijk als je bedenkt dat Tonex Max dus €315 moet kosten bij Bax als je enkel de software aanschaft. Punt is wel dat er nergens is aangegeven dat als je het product registreert, je het ongedaan kunt maken en/of Tonex Max meteen ook registreert. Dat is ook een geniepige manier van zaken doen.

    Dit en dus de omslachtige manier van werken met het pedaal zijn voor mij dus de reden geen Pedal te kopen, tenzij dit nog verandert. Ik heb de Pedal wel in een fx-loop van de Helix geplaatst maar het is niet zo dat je dan meteen een veel beter geluid krijgt. Daarnaast zit er al zo'n lading versterkermodellen in de Helix verwerkt, dat je eigenlijk elk geluid al hebt of in ieder geval kunt benaderen. Het leek me alleen al mooi om zonder onderbreking van het geluid te schakelen tussen presets (wel mogelijk bij Tonex en niet bij Helix) maar het was mij het gedoe niet waard om daar een extra apparaat met midi voor te gebruiken. Het publiek hoort het toch niet en in de studio werkt de plugin veel gemakkelijker.
    Vote for Pedro!

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Geloof niet dat het zo werkt. Anders zou men een product kunnen kopen, de meegeleverde software registreren, product terugsturen en geld retour ontvangen. Lijkt me niet zo eerlijk als je bedenkt dat Tonex Max dus €315 moet kosten bij Bax als je enkel de software aanschaft. Punt is wel dat er nergens is aangegeven dat als je het product registreert, je het ongedaan kunt maken en/of Tonex Max meteen ook registreert. Dat is ook een geniepige manier van zaken doen.

    Dit en dus de omslachtige manier van werken met het pedaal zijn voor mij dus de reden geen Pedal te kopen, tenzij dit nog verandert. Ik heb de Pedal wel in een fx-loop van de Helix geplaatst maar het is niet zo dat je dan meteen een veel beter geluid krijgt. Daarnaast zit er al zo'n lading versterkermodellen in de Helix verwerkt, dat je eigenlijk elk geluid al hebt of in ieder geval kunt benaderen. Het leek me alleen al mooi om zonder onderbreking van het geluid te schakelen tussen presets (wel mogelijk bij Tonex en niet bij Helix) maar het was mij het gedoe niet waard om daar een extra apparaat met midi voor te gebruiken. Het publiek hoort het toch niet en in de studio werkt de plugin veel gemakkelijker.
    Hmm, Bax garandeert dat je je geld terug krijgt als je je aankoop binnen 30 dagen terug stuurt. Lijkt mij dat nog niet zo duidelijk is dat de verantwoordelijkheid voor de licentie bij de klant ligt. Het is niet zo dat de klant niet wil, het probleem is dat het niet kan in die klote Product Manager. Denk dat als je je poot stijf houdt ze geen poot hebben om op te staan. Maar ik heb dan ook de verdere voorwaarden uiteraard niet gelezen 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Uit de retourvoorwaarden van Bax:

    Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen zijn:

    Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen.
    Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, download-kaarten enzovoort.
    Gebruikte activatiecodes van meegeleverde software. Als je bijvoorbeeld een hardware-product koopt waar software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn, tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie: voor producten vanaf 100 euro brengen we € 25 in rekening, voor producten van 25 tot 100 euro rekenen we €10 en onder de 25 euro wordt er € 5 gerekend. Als de software geheel ontbreekt, dan wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.


    Wordt dus afwachten want je hebt de activatie van de Pedal nodig om de drivers te kunnen downloaden volgens mij.
    Vote for Pedro!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Uit de retourvoorwaarden van Bax:

    Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen zijn:

    Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen.
    Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, download-kaarten enzovoort.
    Gebruikte activatiecodes van meegeleverde software. Als je bijvoorbeeld een hardware-product koopt waar software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn, tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie: voor producten vanaf 100 euro brengen we € 25 in rekening, voor producten van 25 tot 100 euro rekenen we €10 en onder de 25 euro wordt er € 5 gerekend. Als de software geheel ontbreekt, dan wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.


    Wordt dus afwachten want je hebt de activatie van de Pedal nodig om de drivers te kunnen downloaden volgens mij.
    Heb even een draadje op TGP nagelezen (had niks beters te doen) en daar werd door de IK dus gemeld dat hij ermee bezig is (gaap). Schijnt in Europa niet te mogen wat ze nu doen, niet zonder expliciete vermelding van hoe het zit op de site van de verkoper.

    Het zou natuurlijk anders zijn wanneer er een tooltje beschikbaar was om profiles naar je pedal te uploaden zonder al die software van IKM maar dat is er niet. Het punt is natuurlijk dat die software geen extraatje is maar noodzakelijk om het pedaal echt te kunnen gebruiken.

    Dus zonder een licentie voor de betaalde versie zit je vast aan die 20 profiles bij tweedehands aankoop. Het functioneert verder wel, ook de librarian maar ja, 20 profiles.. En een eigen IR telt ook als een profile.

    We zullen het zien, heb vanmorgen nog een paar fijne profiles gedownload, ik vermaak me er prima mee.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #58

    Standaard

    Heb gewoon het volledige bedrag retour gekregen van de grote T. ToneMax werkt inderdaad gewoon nog. Alleen zonder ToneX pedaal krijg je geen software updates voor de ToneMax software meer.
    Maar ik gebruik het niet omdat mijn ampeerootje aangenaam genoeg klingt.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    IK Multimedia is toch onder de kritiek bezweken:
    Vandaag is het net bekend gemaakt dat de Tonex Max licentie samen met die van het pedaal overdraagbaar is. Wel moet de 'transfer fee' betaald worden en lijkt het nog zo te zijn dat het pas mogelijk is na 90 dagen na de online registratie. Mooi dat dit toch nog is opgelost en dat je dus niet bij de registratie van de Pedal meteen meer dan 60% van de aanschafwaarde afschrijft.
    Vote for Pedro!

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    IK Multimedia is toch onder de kritiek bezweken:
    Vandaag is het net bekend gemaakt dat de Tonex Max licentie samen met die van het pedaal overdraagbaar is. Wel moet de 'transfer fee' betaald worden en lijkt het nog zo te zijn dat het pas mogelijk is na 90 dagen na de online registratie. Mooi dat dit toch nog is opgelost en dat je dus niet bij de registratie van de Pedal meteen meer dan 60% van de aanschafwaarde afschrijft.
    Ze hebben het geprobeerd, maar als er online teveel ophef komt kies je als bedrijf toch eieren voor je geld. Zat er wel aan te komen, ze konden moeilijk niks doen.

    Nu nog een editor-functie voor het pedaal in de software, dan zijn we er wat mij betreft helemaal.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top