Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 73
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard IK Multimedia Amplitube Tonex

    Zag gister nog een uitspraak van mij in het Quad Cortex topic:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Wat ik niet snap van dit apparaat: hoe is het mogelijk dat deze Neural een capture/profile kan maken met vrijwel dezelfde methode als de Kemper? Ik meende dat dat gepatenteerd was en daarom niet door ander mocht worden toegepast. Maakt de weg vrij voor andere apparaten en/of VST's die dat kunnen. Kijk nu al uit naar een goedkope VST die alles kan wat de Kemper/Neural kan. Dat zou wel leuk voor thuis zijn want ik ga ik niet met een laptop de bühne op.
    Fijn dat het nu eindelijk zover is dat je met software een versterker kunt profilen/ een capture kunt maken. Vooral dit filmpje trok mij over de streep: https://youtu.be/Avhih6805YU
    Hierin wordt duidelijk dat Tonex de andere twee (Kemper en Quad Cortex) toch het nakijken geeft. Met de nul-test wordt ook duidelijk wat Kemper zelf toevoegt aan het versterkergeluid. Dit wordt door sommigen wel omschreven als de Kemper-sound. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een Kemper geen goed geluid heeft. De Tonex is natuurlijk ook meer dan 10 jaar jonger en de techniek gaat immer voorwaerts! Binnenkort komt er ook een pedaal uit waardoor het mogelijk is om zonder computer/tablet de captures op het podium te gebruiken: https://guitar.com/news/gear-news/mo...hardware-unit/

    Het lijkt erop dat dit nieuws per ongeluk gelekt is en dat de officiele onthulling pas op 16 februari zal plaatsvinden.

    Enfin, Tonex SE is nu tijdelijk afgeprijsd naar €49 en daar kun je eigenlijk alles mee wat Tonex aantrekkelijk maakt: captures downloaden en zelf maken. Werkt als VST en stand-alone software. https://www.ikmultimedia.com/product...?pkey=tonex-sw
    Vote for Pedro!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Tja, ik zie vooral dat de ToneX t.o.v. alle drie anderen het signaal enorm laat expanderen.

  3. #3

    Standaard

    De hardware is er nu, 399 USD, da's een mooie prijs. Krijg je de MAX versie van de Tonex software erbij plus Amplitube 5.
    https://www.ikmultimedia.com/product...ey=tonex-pedal

    Hij is besteld :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Met btw zit je toch gewoon rond €480? Ik twijfel nog... zoals je op TGP kunt lezen, zit er geen fx-loop op of gebalanceerde uitgang. Ik heb mijn Kemper Stage wel alvast verkocht maar ben nog erg blij met de Helix. Zeker na de laatste update met verbeterde cabs. Voor optredens vind ik het al minder geschikt omdat er altijd nog wat bij moet zoals een multi-fx, pedaaltjes en een DI. De Helix is alles in 1 en heeft de beste user interface wat mij betreft. Met de ToneX pedal zul je dan weer met midi moeten aanmodderen en daar pas ik voor.
    Vote for Pedro!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Ik heb de free Tonex CS plugin net gedownload en even snel gecheckt. Klinkt zeer goed. Ik vind het hele Tonex concept ook mooi, de pedaalversie lijkt best betaalbaar voor de mogelijkheden. Maar zoals ik begrijp geen balanced output is toch wel een behoorlijke afknapper op een pedaal met usecase voor live gebruik of zie ik het verkeerd?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dan komt er dus een apart DI bij, iets minder compact, maar geen ramp.

  7. #7

    Standaard

    Hier ook maar gelijk het Pedaal besteld.
    En met wat je er allemaal bij krijgt aan software is het eigenlijk een koopje.
    Ik vermoed dat het druk gaat worden op marktplaats.
    Geen loop? Ach, dan gooi ik 'm gewoon in de loop van de MS-3.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 17 februari 2023 om 18:34
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Heb ook stevig GAS wel. Je kunt die software aanschaffen (Tonex MAX, 249,99 eu) maar als je dan later dat pedaal (469 eu) alsnog koopt krijg je die software er weer "gratis" bij. Boefjes.

  9. #9

    Standaard

    Dat lijkt inderdaad goed nieuws. Voor thuis of in de studio is het sowieso een prachtige oplossing. Maar ook voor live is het "amp pedaal" idee goed toepasbaar.

    Ik heb zelf de Tonex app ook even uitgeprobeerd maar mis daar wel de vergeeflijkheid van mijn AX8. De Tonex app voelt als een PC plugin die net iets te direct/fel op de plectrum aanslag reageert. Maar hopen dat de hardware versie dit minder heeft (zou dat de reden van die compressor aan boord zijn?). Maar de sounds zijn heel goed en het uitproberen zeker waard.

    Nu maar hopen dat de andere modelers zich ook gaan realiseren dat low end markt behoorlijk opschuift.

  10. #10

    Standaard

    Ik woon in de US, 7% btw voor mij 😉. Ik had nog wat korting punten van ik multimedia en kom op een totaal van 350 usd incl verzenden.

    Geen fx loop is inderdaad een gemis. Ik vond de helix amps ok, niet zo goed als de kemper. Heb nu alleen nog de native software, zowel de helix als de kemper verkocht ( nog wel een boss sy1000, maar dat heeft een ander doel). Wil de TONEX combineren met mijn pedalen…

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Met btw zit je toch gewoon rond €480? Ik twijfel nog... zoals je op TGP kunt lezen, zit er geen fx-loop op of gebalanceerde uitgang. Ik heb mijn Kemper Stage wel alvast verkocht maar ben nog erg blij met de Helix. Zeker na de laatste update met verbeterde cabs. Voor optredens vind ik het al minder geschikt omdat er altijd nog wat bij moet zoals een multi-fx, pedaaltjes en een DI. De Helix is alles in 1 en heeft de beste user interface wat mij betreft. Met de ToneX pedal zul je dan weer met midi moeten aanmodderen en daar pas ik voor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top