Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Alpha A100 akoestische gitaar, bekend?

    Ik vond onlangs bij een familielid een Alpha A100 akoestische gitaar. Het was voor mij een nieuw merk, ik vroeg me af of iemand anders dit type gitaar wel eens is tegengekomen. Het is volgens het label een in Nederland gebouwde gitaar, maar hij kan al wat ouder zijn. Ik ken Van Egmond... maar is dit een afsplitsel hiervan? Iemand een ervaring hiermee?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Alpha Musical Instruments
    Alpha Musical Instruments
    1970s-1980s
    According to Official Vintage Guitar Magazine Price Guide Alpha was a brand name of guitars built in the Egmond plant in Holland. To expand on this one of the Harmony Central reviews for this brand received some information for the Martin Company as follows: Martin bought the Dutch company in the eighties. It used to be called the Egmond company which changed it’s name to Alpha.

    Van internet: https://jedistar.com/alpha-musical-instruments/

  3. #3

    Standaard

    Bedankt! Dat geeft een beetje achtergrondinformatie. Ik heb intussen ook op een Egmond site (http://www.egmond.se/egmond_se_History.html) wat meer info gevonden, waarmee de Egmond-Alpha link wel redelijk duidelijk is. Ik heb geen idee hoe mijn tante aan deze gitaar is gekomen en kan het ook niet meer navragen, wellicht in de jaren 70/80 gekocht en al die tijd bewaard.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Is toch gaaf om te hebben, zo'n stukje historie!

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Is inderdaad een merk dat door Egmond gevoerd werd, dat ook nog even door Martin overgenomen is geworden, als ik me niet vergis. Mijn broer heeft een heel mooie D-18 kloon van dat merk uit de jaren tachtig (nadat het al failliet was gegaan) die ook heel mooi klinkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top