Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37

Discussie: We kunnen los !

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casual Ruud Bekijk bericht
    Het verbaast me niet maar het is wel typisch dat veel van die biedingen nu al ver boven de nieuwprijs uit komen.

    Gouden handel zo'n veilinghuis.
    Ik heb geen medelijden met veilinghuizen, maar het boven de prijs bieden doen mensen toch echt zelf. Dit zie je natuurlijk hoofdzakelijk bij de particulier, die denkt een koopje te hebben en waarschijnlijk wordt daar ook een beetje op gegokt.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik denk dat dat wel meevalt. Winst zal zo’n failliete keten als Keymusic niet maken op zo’n veiling.
    Nee uiteraard maar zo'n veilinghuis pakt gewoon bijna eenvijfde van de prijs zonder veel inspanning. Voor Keymusic zal het niets uitmaken. Ik neem aan dat de (Belgische) fiscus de grootste preferente schuldeiser is en er voor de rest hoe dan ook niets overblijft.

    Uiteraard is dit terug te leiden naar de naïeve consument, maar als de kosten helder gepresenteerd zouden worden, verwacht ik toch een ander beeld.

    Je zou maar een rekening krijgen voor zo'n budget Squire of Gretsch voor 1.2 x de nieuwprijs. Ben je wel direct genezen met je GAS.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casual Ruud Bekijk bericht
    Nee uiteraard maar zo'n veilinghuis pakt gewoon bijna eenvijfde van de prijs zonder veel inspanning. Voor Keymusic zal het niets uitmaken. Ik neem aan dat de (Belgische) fiscus de grootste preferente schuldeiser is en er voor de rest hoe dan ook niets overblijft.

    Uiteraard is dit terug te leiden naar de naïeve consument, maar als de kosten helder gepresenteerd zouden worden, verwacht ik toch een ander beeld.

    Je zou maar een rekening krijgen voor zo'n budget Squire of Gretsch voor 1.2 x de nieuwprijs. Ben je wel direct genezen met je GAS.
    Bij catawiki zie je gelijk de totaalprijs

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Bij catawiki zie je gelijk de totaalprijs
    Nou, dat is dan sinds gisteren...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Nou, dat is dan sinds gisteren...
    Er staat een bied bedrag en er onder veilingkosten 9% deze worden bij het laats te bod toegevoegd ik vind dat toch redelijk overzichtelijk er kunnen nog wel verzendkosten bij komen. voor het gemak reken ik met 10% en dan haak je al snel af als je een beetje prijsbewust bent voor ik ga bieden kijk ik eerst wat is ergens de laagste prijs en wil ik het daarvoor en soms gsa je dan toch de mist in omdat je gewoon niet goed hebt gekeken of geïnformeerd.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Er staat een bied bedrag en er onder veilingkosten 9% deze worden bij het laats te bod toegevoegd ik vind dat toch redelijk overzichtelijk er kunnen nog wel verzendkosten bij komen. voor het gemak reken ik met 10% en dan haak je al snel af als je een beetje prijsbewust bent voor ik ga bieden kijk ik eerst wat is ergens de laagste prijs en wil ik het daarvoor en soms gsa je dan toch de mist in omdat je gewoon niet goed hebt gekeken of geïnformeerd.
    Je betaal ook nog BTW over het eindbod. En je moet inderdaad prijsbewust zijn. Voor een koopje hoef je in beginsel niet naar Catawiki; daar heb je Marktplaats voor. Grofweg gezegd: op Catawiki zoek je iets specifieks (bijvoorbeeld iets zeldzaams en/of met verzamelwaarde), en Marktplaats is gewoon een eh... digitale markt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #27

    Standaard

    https://www.demorgen.be/nieuws/een-fender-gitaar-aan-10-procent-van-de-normale-verkoopprijs-stuntveiling-van-keymusic-stock-blijkt-grote-teleurstelling~bc927dcec/

    Wel een aardig artikel over het faillissement en de veiling.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ok leuk artikel. De grote shakeout is natuurlijk in de credietcrisis geweest, de meeste kleine zaken zijn allang weg. In Leeuwarden(FRL) heb je helemaal geen muziekwinkel meer.

    Anderzijds. Net in een winkel geweest. Voor dik 50 euro afgerekend, snaren en tuner. Ik even de winkel door. Haal ik een Cort gitaar van 400 euro uit het rek. " Wilt U niet zomaar een gitaar pakken meneer? Nou moet ik hem weer poetsen."


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Dat laatste dus. In veel zelfstandige muziekwinkels waar ik vroeger soms kwam werkte toch vaak best rare vogels die vaak helemaal niet zo klantvriendelijk en servicegericht waren. In sommige overgebleven zaken is dat nog steeds zo.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Aan de andere kant ken ik ook eigenaren die er gek van werden dat er dan ineens een clubje binnen kwam die links en rechts dingen van muren haalden en van alles in versterkers gingen proppen,
    op 1 staat je jas met rits aanhouden, op 2 een gitaar verkeerd weer ophangen, op 3 iets vragen en dan door het antwoord heen spelen.

    Ik geloof niet dat ik een andere groep consumenten ken die zo vanzelfsprekend vindt dat de klant koning is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top