Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Discussie: We kunnen los !

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Wordt dus totaal oninteressante veiling voor mij : ongeveer 60% van de gitaren zijn van Morgan, blijkbaar hun huismerk geweest.
    Nog een hoopje Squiers en andere low budget planken....
    Als liefhebber van highend gitaren kom je van een kale reis terug.
    Er staat welgeteld 1 gitaar bij die mij wat kan bekoren mocht de uiteindelijke prijs heel voordelig zijn, maar dat zal zeker niet het geval zijn...teveel aasgieren op de loer...
    Een soort Staffhorstveiling revisited min of meer.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casual Ruud Bekijk bericht
    In Eindhoven in ieder geval. Ik zag via via op Facebook daar nu ook uitverkoop is. Afgaande op fotos kijkt het een beetje opheffingsuitverkoop te zijn. Misschien dat ik vrijdag even uit nieuwsgierigheid ga kijken. Ik vrees dat het een aflopende zaak is.
    Ik heb gelezen dat de voorraad van de Nederlandse winkels door de eigenaar is opgekocht en nu in Eindhoven en Utrecht verkocht wordt. Daarna zullen de winkels sluiten.
    Voor de Belgische spullen was er geen koper, vandaar dat deze geveild worden.

  3. #13
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Opvallend dat alle kavels al biedingen hebben van ruim de helft van de winkeladviesprijs.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Opvallend dat alle kavels al biedingen hebben van ruim de helft van de winkeladviesprijs.
    Nee hoor, is normaal bij veilingen: "bieden vanaf...” Als er geen minimumprijs geldt wordt dat apart vermeld.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik zie dat er diverse biedingen zijn die net onder het minimum bedrag liggen Laten ze dan gewoon biedingen vanaf ... bedrag doen nu hebben er diverse voor niks gereageerd.
    Als ik de vanaf prijzen zie denk ik weinig interessant Geen garantie ja dat heb je op mp ook niet als je particulier koopt dat moet je incalculeren. Ik heb op catawiki ook wel eens op een gitaar geboden met de gedachte dat is een veel te laag bod gewoon om het wat op te drijven en 2 dagen later gefeliciteerd u hebt gewonnen even betalen. en dan komt de gitaar en valt zwaar tegen eigen schuld dus voortaan beter uit kijken en geen garantie verkoper zegt je had het kunnen weten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zat te kijken naar die Vintera 50s strat en daar is nu al 675 op geboden. Komt nog bijna 40% aan allerlei kosten bij en dan zit je al bijna op het bedrag waarvoor hij bij de internet winkels als Bax en Thomann voor aangeboden wordt. Niet interessant dus en ik denk dat ze die inboedel gewoon bij andere winkels moeten aanbieden anders schiet zo’n veiling toch niet op?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik zie dat er diverse biedingen zijn die net onder het minimum bedrag liggen Laten ze dan gewoon biedingen vanaf ... bedrag doen nu hebben er diverse voor niks gereageerd.
    Dit bestaat al jaren. Gedachte is geloof ik dat mensen de eenmaal beginnen met bieden doorgaan en de biedingen dan verder voorbij het minimum zouden schieten.

    Ik zat heel veel jaar geleden als mannetje van 14 bij een veiling van modelbouwspullen. De eerste keer dat ik een veiling meemaakte. Zelfde insteek: Bieden bieden, minimum niet gehaald, volgende kavel. Totdat er op gegeven moment bij het, best behoorlijke publiek, gemor ontstond dat we op die manier vreselijk veel tijd aan het verkloten waren voor niets en ook de veilingmeester, ondanks uitleg over het systeem, wel doorhad dat er weinig verkocht zou gaan worden. Ik ben vrij vlot daarna vertrokken. Veel aangeboden spul maar no way dat er op welke manier dan ook een leuk koopje te scoren viel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Komt nog bijna 40% aan allerlei kosten bij en dan zit je al bijna op het bedrag waarvoor
    Jep.
    En aangezien er nog steeds hee volksstammen niet begrijpen dat die bijkomende kosten bestaan bieden ze lekker door....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Veiling zijn zelden interessant voor dingen die ook in winkels liggen,
    je moet komen voor uniek en exotica of anders bulk voor de handel.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19

    Standaard

    Het verbaast me niet maar het is wel typisch dat veel van die biedingen nu al ver boven de nieuwprijs uit komen.

    Gouden handel zo'n veilinghuis.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik denk dat dat wel meevalt. Winst zal zo’n failliete keten als Keymusic niet maken op zo’n veiling.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top