Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard Bluegate: F.O.M.O. (Fear of missing out)

    Is 'ie weer...

    Nieuwe single is vandaag uit, F.O.M.O. (Fear of missing out)

    Spotify

    YouTube

    Dit is weer weird en eigengereid zoals ik ben, lekker afwijkend.
    Tekst gaat over mensen die zichzelf aan een burn out helpen door alles maar aan te pakken, ondanks een volle agenda, geen Nee zeggen, instappen in alle nieuwe trends en mogelijkheden die de wereld biedt. Gewoon omdat ze bang zijn anders de boot te missen.

    Enjoy!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Tja in je eigen omschrijving doe je het voorkomen dat de text belangrijk is..
    Waar ik dan persoonlijk voor zou zorgen is dat de text dan ook verstaanbaar is. Ik hoor totaal niet wat je zingt.
    Behalve dat is het behoorlijk simpel allemaal, de melodie, de muziek, de solo.
    Ik vind hem minder geslaagd dit keer. Kwantiteit is geen garantie voor kwaliteit zullen we maar zeggen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank voor je input.
    Is lastig beoordelen, ik hoor goed wat ik zing maar ik ken de tekst natuurlijk. Dus dat kan mijn mix beinvloeden.

    En ja, het is misschien allemaal simpel maar moet het altijd moeilijk en ingewikkeld dan?
    Denk dat ik zelf bij dat soort muziek snel afhaak.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Dank voor je input.
    Is lastig beoordelen, ik hoor goed wat ik zing maar ik ken de tekst natuurlijk. Dus dat kan mijn mix beinvloeden.

    En ja, het is misschien allemaal simpel maar moet het dan?
    Denk dat ik zelf bij dat soort muziek snel afhaak.
    Nee het hoeft zeker niet altijd moeilijk en ingewikkeld te zijn , dat heb ik ook niet gezegd
    Maar iets meer aandacht voor variaties tijdens de coupletten en refreintjes, alles iets beter doordacht iets meer variatie in drums bas ect. waardoor het allemaal iets boeiender blijft.
    Simpel kan je in dit geval beter opvatten als saai

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ok, goed argument.
    Zelf voel ik dat niet zo, voor mijn gevoel zit er genoeg afwisseling in. Maar dat is mijn gevoel, jouw/jullie gevoel kan geheel anders zijn.

    Ben nu bezig met een nieuw nummer, vind 'm zelf erg wacky dus ben benieuwd wat jullie daarvan gaan vinden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Vorige keer was dit mijn reactie:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    [...]Het is allemaal weer top uitgewerkt, maar het mist wat. Het komt en het gaat, en alleen de solo springt - vind ik althans - er uit. De zanglijn bestrijkt maar een hele kleine ‘bandbreedte’ waardoor het wat saai/emotieloos wordt; je zingt zogezegd niet ‘vanuit je kloten’ om het maar duidelijk te stellen.[...]
    Vooralsnog heeft dit nummer mijn mening niet veranderd; het pakt/raakt me niet, ik vind het wat steriel. Maar uit de voorbije posts blijkt dat we niet hetzelfde in de muziek nastreven. No offence...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nou ja eigengereid en weird vind ik t i.i.g. niet. Je stem is prima te pruimen weer. Leuk de vocoder! Het is niet mijn muziek, maar wat me stoort is dat t vaak rammelt, slordig gezongen c.q. gespeeld is. En de tekst is charcoal English. Ik vind er wel genoeg details etc in zitten, the bare minimum, but nevertheless, genoeg. Gewoon lekker doorgaan!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank beiden!

    Geen probleem met kritiek, is prima. Ik hoop alleen dat er wat mee kan.
    Ik maak op een bepaalde manier muziek, en snap het helemaal als het je stijl niet is of het je niet pakt.

    Dat geldt ook voor beetje rammelende opnames, ik wil niet alles gepolijst hebben, repareer kleine foutjes ook niet. Ik vind dat charme hebben.
    Maar snap ook hier weer dat smaken verschillen.

    Het nummer waar ik nu aan werk is ontstaan door een opmerking van gitaarnet, weet even niet meer wie, die aangaf eens anders te werken. Andere instrumenten gebruiken, zonder idee vooraf.
    Dat heb ik gedaan en was heel leuk. Is ook vrij simpel geworden, maar zo apart…
    Moet nog tekst schrijven hiervoor.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    En aangaande zang en verstaanbaarheid, mag ik vragen hoeveel compressie / compressoren je gebruikt? Ik denk dat naast uiteraard gearticuleerd zingen, keidikke compressie (met de juiste instellingen uiteraard en pas daarna de-essen) zang flink kan laten 'poppen' en knallen in de mix

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik kreeg van een aantal playlist curatoren te horen dat ik teveel compressie gebruikte.
    Dus op deze opname zit vrij weinig compressie, wel op de mix bus maar niet op elke kanaal een 1176 of LA-2.

    Voorheen zat er op de zang altijd een 1176 gevolgd door een LA-2.
    Op dit nummer zit er een Waves Volume Rider op, ook een soort compressor werking, verder niets.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top