Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: Maxwell Guitars

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heb het agen trouwens nooit begrepen: met een gitaar opkomen alsof je Rory Gallagher himself bent, maar wel voorzichtig, anders komen er krassen op...
    Ik heb een Kauffmann gehad en door die relic ging ik daar toch wel iets makkelijker mee om qua wegzetten/leggen. Krasje meer of minder maakt daar niet zo uit, terwijl ik er bij mijn Black Sparkle Luke echt van zou balen.
    Maar ook bij een relic gitaar wil je niet dat die door wat nonchalant gedrag een buts in de neck krijgt die je voelt met spelen. Of erger.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik vraag me ook altijd af wat het prijsverschil is/zou kunnen zijn tussen een niet wél en niet ge-agede gitaar. In dat agen moet toch een hoop tijd (en geld) gaan zitten.
    Heb het agen trouwens nooit begrepen: met een gitaar opkomen alsof je Rory Gallagher himself bent, maar wel voorzichtig, anders komen er krassen op...
    Die finish is dan ook de grootste kostenpost. Er zal geen bijzondere hardware op zitten anders was dat wel vermeld als verkoopargument.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Music Store doet ook zoiets, een PRS lookalike die meer kost dan een PRS:



    https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/...GIT0057979-000
    Ik heb ooit een paar van deze gitaren in handen gehad: dit zijn serieus echt heel, heel erg prima gitaren. Niet 'voor het geld', gewoon uberhaupt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je koopt in bamië wat halsen, bodies en hardware en relict ze zelf (in europa). Dat laatste is wel een kunst om het realistisch te doen en best tijdrovend.
    Maar het maakt geen drol uit voor de kwaliteit van de gitaar. Voordeel is dat je niet zo netjes hoeft te finishen. Want dat is best lastig. Ga maar eens een kaufmann zoeken zonder relic. Die zijn er niet. En als een klant er een kras op maakt who cares.
    Ik betwijfel het dat Max(well?) meuk uit Azie importeert en hier afmaakt. Import uit Azie in bulk is niet meer zo goedkoop als dat het ooit was, in Europa kan je prima betaalbaar produceren als je in echt grote oplages werkt met weinig opties. Vooral de suggestie van ergens hierboven dat er een besparing zit in het lakwerk, en verdoezeld wordt met relic, lijkt mij waarschijnlijk.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    De tuners en elementen zullen niet van duncan en schaller komen vermoed ik.

  6. #26

    Standaard

    Ja opvallend dat ze niet zeggen welke elementen gebruikt worden. Het verbaast me ook dat de Strats en Teles de Fender headstock lijken te hebben. Dat is toch vragen om problemen, tenzij de gitaren stiekem uit Allparts onderdelen in elkaar gezet zijn...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    Ja opvallend dat ze niet zeggen welke elementen gebruikt worden. Het verbaast me ook dat de Strats en Teles de Fender headstock lijken te hebben. Dat is toch vragen om problemen, tenzij de gitaren stiekem uit Allparts onderdelen in elkaar gezet zijn...
    Of de gok nemen dat ze er niet achteraan komen. Winkel is natuurlijk ook fender customshop dealer en die wil je niet teveel van je af stoten.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb ooit een paar van deze gitaren in handen gehad: dit zijn serieus echt heel, heel erg prima gitaren. Niet 'voor het geld', gewoon uberhaupt.
    Werden die niet in polen in de mayones fabriek gebouwd? Althans de eerste series?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Wat me wel weer opvalt aan die maxwells is dat de bodies vaak heavy relic hebben maar voor de hals hebben ze nauwelijks moeite gedaan. Zonin het echt nooit zo voorkomen

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Werden die niet in polen in de mayones fabriek gebouwd? Althans de eerste series?
    Ik weet het echt niet (meer).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top