Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: Maxwell Guitars

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die Van der End gitaar bij tools4tones heeft zijn kleur niet mee (voor mij).
    Wel enorm goede gitaren (en vooral bassen).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Soms de indruk dat deze site in leven gehouden wordt door Max.
    Is de meest prominente banner hier.
    En eigenlijk is het beregoede reclame, ondanks een vervelende review zo hier en daar.
    Betrap mezelf er regelmatig op dat ik ff check wat er op voorraad is, zou ik anders niet zomaar doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Valt me niet eens op, bekijk deze site eigenlijk slleen maar mobiel.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die MXG's zijn eigenlijk echt wel prima gitaren hoor. Kan me nog herinneren dat in zijn zaak, rond 2004, er een heleboel hingen in alle kleuren van de regenboog (jesus das bijna 20 jaar geleden...help!): flamed of quilt maple topje, mahonie of ash back, leuk halsje, leuke toets, leuke inlay, klonken en spelen prima. Sloegen alleen totaal niet aan. Als MXG een meer pakkende naam had gehad, en tien jaar later op de markt was gekomen, denk ik dat dit merk een stuk beter uit de verf was gekomen. Hij ging op een gegeven moment alle bodies en halzen voor echt dumpprijzen verkopen. Soit, ben toch geen strat speler.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik kijk er nu even naar. My...god... wat een meuk. het is echt het standaard assortiment van strat, tele, offset, en een eigen model. De originaliteit spát er vanaf.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ineens blijk ik klant van Max te zijn. In een email wordt de nieuwe(?) gitaarlijn van Max - Maxwell Guitars - geproduceerd in Europa, gepresenteerd. Fully aged en flink aan de prijs.
    Is het wat, of mosterd na de maaltijd?
    Volgens mij zet Kauffmann aardig wat relic S en T modellen weg met hoogstwaarschijnlijk een stuk betere marge dan op de regulier merken. Goed voorbeeld doet volgen.
    Of het mosterd na de maaltijd is weet ik niet, 2k voor een huismerk tele vind ik wel geld (een Maybach, met inmiddels toch een vrij aardige naam, scoor je voor minder) maar denk dat een Kauffmann dat tegenwoordig ook wel kost.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Ik vraag me ook altijd af wat het prijsverschil is/zou kunnen zijn tussen een niet wél en niet ge-agede gitaar. In dat agen moet toch een hoop tijd (en geld) gaan zitten.
    Heb het agen trouwens nooit begrepen: met een gitaar opkomen alsof je Rory Gallagher himself bent, maar wel voorzichtig, anders komen er krassen op...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Je koopt in bamië wat halsen, bodies en hardware en relict ze zelf (in europa). Dat laatste is wel een kunst om het realistisch te doen en best tijdrovend.
    Maar het maakt geen drol uit voor de kwaliteit van de gitaar. Voordeel is dat je niet zo netjes hoeft te finishen. Want dat is best lastig. Ga maar eens een kaufmann zoeken zonder relic. Die zijn er niet. En als een klant er een kras op maakt who cares.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Een Maybach scoor je bijna niet meer voor minder dan 2K nieuw. Ik zie er nog eentje voor 1999 en de rest is boven de 2K nieuw.
    Verder staat er nog een 2e hands voor 1400 bij Souman.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Music Store doet ook zoiets, een PRS lookalike die meer kost dan een PRS:



    https://www.musicstore.de/de_DE/EUR/...GIT0057979-000

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top