Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er was hier toch ook iemand die wat gear opscharrelde, daar een lovend topic over opende en het even later op MP te koop zette?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Hier in friesland zijn veel kringlopen die eigendom zijn van Omrin, een bedrijf die afval verwerkt.
    Wordt veel gebruikt om mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt aan werk te helpen, en daar zitten natuurlijk ook de mensen die uitzoeken of iets meer waarde heeft dan andere dingen die ze binnen krijgen.

    Dit bedrijf lijkt dan geld te vangen van de gemeente aan het re-integratieproces, minder afval dat verbrand moet worden en de inkomsten van de verkoop van de kringloop producten.

    het valt mij op dat de koopjesjagers bij kringlopen erg is toegenomen sinds de energiecrisis, meer mensen proberen er op die manier wat bij te verdienen en goedkoop ingekocht het op MP duurder te verkopen.

    maar laten we eerlijk zijn, alles heeft te maken dat je op een bepaalde manier wijs wordt gemaakt dat je iets moet hebben.
    ik benoem het altijd maar zo: als de gemiddelde kledingmaat van de nederlandse 46 is, is je verdienmodel dat je reclame campagne erop gericht is dat een aantrekkelijke vrouw er als miss twiggy eruit moet zien.
    dat waar de natuur je op oudere leeftijd voorziet van rimpels, het onnatuurlijk is dat je die krijgt en die weg moet werken met allerlei middeltjes en behandelingen.

    je moet op zijn minst een ..... merk gitaar hebben wil je op het podium kunnen staan, minimaal een .... merk auto hebben wil je als geslaagde zakenman bij een klant aan huis kan komen.

    heb mijn lesjes daarin wel geleerd, ik bepaal zelf wat ik mooi vindt, ook in geluid en hoop dat te vinden ( wat nog niet helemaal gelukt is) en met hulp van de kennis hier kom ik beetje bij beetje verder.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Over veerig jaar als thomann allang failliet is zijn harley bentons de nieuwe matsumoko’s die voor debiele prijzen verhandeld worden. Niet dat iemand dat hier nog gaat meemaken maar ik zou je nageslacht nu alvast even informeren als ik jullie was

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ....het valt mij op dat de koopjesjagers bij kringlopen erg is toegenomen sinds de energiecrisis, meer mensen proberen er op die manier wat bij te verdienen en goedkoop ingekocht het op MP duurder te verkopen.
    In de kringloopwinkel hier in Naarden zie je al van ver voor corona bontjassen rondscharrelen op zoek naar krakkemikkige meubeltjes en andere meuk. Bij de meubeltjes (eerst nog proberen af te dingen) gaat er iets als white wash overheen en kun je het na een tijdje voor veel te veel geld als ‘vintage’ kopen in zaakjes, gedreven door dure dames die toch niks anders te doen hebben, in Blaricum of Laren.
    Maar dat heeft niks met buisjes te maken...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik schrok laatst ook van de prijzen in kringloop winkels. Daar kon je nog wel eens mooie dealtjes scoren m.b.t. vinyl. Maar lp's zijn tegenwoordig ook daar niet meer te betalen als je tussen de meuk nog iets leuks kan vinden. Ook de platenspelers staan voor achterlijke prijzen. De plastic jaren80 spelertjes waar je normaal 15 euro voor betaalde staan nu gewoon voor 60-70 euro in het schap. Lang leve de vinyl revival...
    De interessante platen(spelers) belanden allang niet meer bij de kringloop, dat verkopen mensen via b.v. Marktplaats. Hier hebben de kringloopzaken zelf ook een account. Komt er wat leuks binnen dan staat het in een vitrine en mag je er met kaartjes op bieden (zonder dus te weten wat anderen bieden).

    Ik sta ook versteld van de hoge prijzen die voor 2dehands spullen in vaak slechte staat worden gevraagd, maar als kopers het klakkeloos betalen dan is dat hun zaak.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Er was hier toch ook iemand die wat gear opscharrelde, daar een lovend topic over opende en het even later op MP te koop zette?
    Geert1976?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Geert1976?
    Daar stond mij dat niet van bij, maar na een korte GN zoektocht.... ja hij ook, maar ik bedoelde Jutter (die het tenminste in zijn artiestennaam nog aangeeft).

    Allebei door mij weggepest overigens

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht

    Allebei door mij weggepest overigens
    Dat klinkt als een uitverkoren clubje maar statistisch gezien zijn degene die hier nog zitten het select gezelschap.

    Dat gebruik van GN voor MP hype was schering & inslag, te herkennen aan de 1e post gebruikers met een ronkende beschrijving van hun zoldervondst pareltje.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Allebei door mij weggepest overigens
    En ik maar denken dat het mijn schuld was dat arme Geert weg was gebleven als gevolg van mijn ernstige mod-machtsmisbruik akties.....
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3131685

    Maar wat Geert threads teruglezend moet ik Geert wel de credits geven dat hij het bij goedkoope gitaren tenminste niet heeft over "gitaartjes" als soort van verkapt excuus voor eventuele mindere kwaliteiten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    135-15 bliep meldt zich bliep DH bliep topic open doen bliep

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top