Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dus ja had een probleem, verifieerde dat het door de buis kwam, verving em en was van je probleem af. Same here. Da's volledig te begrijpen. Maar dat is toch echt wat anders dan elk jaar je buizen vervangen "omdat".
    “Omdat” de economie moet blijven draaien! En verkopers vinden dat niet erg denk ik.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    En omdat ik overdrive al snel overdreven vind en dus de standaard 12AX7 door een 12AT7 vervang.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    En omdat mijn Vox Tonelab al een tijdje nogal "gorgelde" in het hoog, heb ik onlangs de EH 12AX7 vervangen door een oude Philips ECC82. Geen gorgel meer.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #14

    Standaard

    Op de Noorder Gitaardag stond altijd D’r Tube of zoiets. Heul vriendelijke luitje die ook rustig adviseerden nog een jaar fddoor te spelen omdat de buis onmogelijk aan het eind van zijn latijn kon zijn.
    Even de standhouders van pre corona checken en je hebt misschien een oplossing.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Recent natuurlijk ook gezocht naar prettige aanbiedingen maar ben daar op terug gekomen,

    Bij een niet nader te noemen bedrijf welke met een "c" begint en meestal vooraan in de zoekopdrachten verschijnt vond ik een 6L6GC voor iets meer dan de helft van de gangbare prijzen. Doe eens gek en bestel een kwartetje. De set in een bekende amp geplaatst maar van de te verwachten 120W hield ik de helft over, net als de prijs.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zo te zien zijn de buizen bij Dr Tube wel een stuk goedkoper. Wel even geduld hebben, hun site heeft geen haast.

    https://www.drtube.nl/product-catego...n/voor-buizen/

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Het is russisch of china, beide een probleem momenteel, de schaars, dus hoge prijzen. Maar inderdaad, erg vervelend als je momenteel wat nodig hebt.
    Verder helemaal met Dirk eens, waarom nieuwe buizen als er geen defect is? Ik doe al 6 jaar met de buizen in mn Engl. Ooit het V1 preamp buisje vervangen omdat hij microfonisch werd en voor bijgeluiden ging zorgen.

    Ik bestel mn buizen meestal bij Tubetown. Maar ook daar staat inmiddels bijna alles op niet meer leverbaar. Jukebox revival zit bij mij om de hoek, dus als de nood hoog is rij ik daar langs.

    Maar goed... buizen is een van de velen dingen die duur (of moeilijk te krijgen zijn). Afgelopen weekend mocht ik 3,50 afrekenen voor een pilske, ik weet niet wat ik erger vind....
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik doe véél langer met mijn buizen, maar er wordt beweerd dat je jaarlijks de versterker moet laten nakijken (niet door mij overigens).
    En verder:
    Zo te zien zijn de buizen bij Dr Tube wel een stuk goedkoper. Wel even geduld hebben, hun site heeft geen haast.

    https://www.drtube.nl/product-catego...n/voor-buizen/

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bijna alles uitverkocht bij dr tube.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    maar er wordt beweerd dat je jaarlijks de versterker moet laten nakijken (niet door mij overigens).
    Jep. Dat, dat snap ik als je elke dag met je spullen op pad gaat en het geheel dus elke dag staat te rammelen. Maar ik vermoed dat het gros van wat hier komt nog niet eens 1 keer per maand op een podium staat.

    In heb hier op zolder nog een ouwe 100W floyd top staan. Heeft nog steeds z'n originele buizen. Ik zou niet weten waarom ik die zou vervangen.

    Maar een setje preampbuizen, eindbuizen, en uiteraard het biasen (was in de jaren 70 ook niet zo'n issue als nu) is een mooie serviceklus waar je heerlijk marge op kan maken. En die "versleten" buizen meten prima op de buizentester (die werkelijk iedereen lijkt te hebben) dus die kunnen nog best als NOS verkocht worden!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top