Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard Nieuwe buisjes kopen?

    Hallo beste mensen,
    Na een flinke ziekte (acute pancreatitis) ben ik weer ff terug van weggeweest.

    Mijn ergernis: Als ik nu een eenvoudig ECC83/12AX7/7025/6N4- lampie wil aanschaffen,
    dan moet ik daar al gauw zo'n € 30,- voor betalen.
    Een jaar terug nog € 5, of daaromtrent. Old stock Mullards gezien voor €250. Wat een gekte!
    Natuurlijk. alles wordt duurder, OK. Maar zo een prijsstijging? Bah!
    Bovendien zijn ze opeens overal uitverkocht. Jaja, Rusland levert ze niet meer,
    met alle gevolgen van dien.

    Mijn vraag:
    Weten jullie nog een leverancier, die de buisjens voor een redelijke prijs levert?
    't Zou me verbazen, maar ik probeer het hier toch maar!

    VrGrFr

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, dat is echt bagger.
    Ik lees even mee.

    Gisteren een bestelling bij jukebox revival gedaan. Ook niet per se heel goedkoop, maar goed, toch nodig.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb net even op de site van TAD gekeken, daar is zelfs een setje buizen voor mijn Marshall DSL 1 CR goedkoper dan vorig jaar.

    Ik zou daar even kijken op de site van Tube Amp Doctor........

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Net even de nooit goedkope TAD gecheckt en inderdaad..... nog steeds niet goedkoop

  5. #5

    Standaard

    Leuk je even terug te zien Frits!
    Als je er eentje hebt gevonden, laat het dan idd even weten.... zelfde ervaring.

    Wat ik stilletjes wél hoop is dat dat zotte buizen vervangen om het vervangen, dus niet omdat er een probleem is maar omdat een 1 of andere zelfverklaarde internet guru heeft gezegd "dat dat 1 keer per jaar moet", nu eens wat minder gaat worden. Blijvern er meer buizen over voor toepassingen waar wél een nieuwe in moet én dan staat MP misschien wat minder vol met jaja-"NOS" buisjes "die allemaal "nog heel goed meten".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Net even de nooit goedkope TAD gecheckt en inderdaad..... nog steeds niet goedkoop
    Ik heb niet gezegd dat ze goedkoper zijn, ik heb gezegd dat voor mijn ampje ze goedkoper zijn dan vorig jaar!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Leuk je even terug te zien Frits!
    Als je er eentje hebt gevonden, laat het dan idd even weten.... zelfde ervaring.

    Wat ik stilletjes wél hoop is dat dat zotte buizen vervangen om het vervangen, dus niet omdat er een probleem is maar omdat een 1 of andere zelfverklaarde internet guru heeft gezegd "dat dat 1 keer per jaar moet", nu eens wat minder gaat worden. Blijvern er meer buizen over voor toepassingen waar wél een nieuwe in moet én dan staat MP misschien wat minder vol met jaja-"NOS" buisjes "die allemaal "nog heel goed meten".
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik heb niet gezegd dat ze goedkoper zijn, ik heb gezegd dat voor mijn ampje ze goedkoper zijn dan vorig jaar!
    Ik snap werkelijk niet waarom lui zo vaak buizen vervangen. De afgelopen 40 jaar heb ik één 12AX7 buisje vervangen omdat 'ie kapot was.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    In mijn geval gaat het om het vervangen van een paar preamp buisjes vanwege te veel ruis.
    Door mijzelf geverifieerd door uit een andere versterker een paar buizen te trekken om te proberen om het op te lossen, wat dus lukte

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oké dat snap ik, maar voor lui die nog meer componenten in het signaalpad hebben liggen wordt dat natuurlijk anders.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    In mijn geval gaat het om het vervangen van een paar preamp buisjes vanwege te veel ruis.
    Door mijzelf geverifieerd door uit een andere versterker een paar buizen te trekken om te proberen om het op te lossen, wat dus lukte
    Dus ja had een probleem, verifieerde dat het door de buis kwam, verving em en was van je probleem af. Same here. Da's volledig te begrijpen. Maar dat is toch echt wat anders dan elk jaar je buizen vervangen "omdat".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top