Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ik heb twee van dit soort mini hw pcb full tube ampjes (Wangs) en aangesloten op een 4 x12 komt daar een enorme bak herrie uit waar je, zo op het oog (oor) de Heinikken Music Hal mee kan vullen.
    In d
    e praktijk werkt dat wat anders, je hebt toch een bepaalde massa nodig voor je bassen. Bovendien, met pedalen worden je time based effecten gek van een overstuurde next stage en je overdrive pedalen werken dan dubbel op wegens no headroom.
    Zou w
    el fijn zijn als ik die Wangs voor het podium zou kunnen gebruiken, past in je gitaarkoffer maar helaas.

    Leo had het allemaal al uitgeknobbeld: 2x 6v6 voor jazz en blues, 2x6l6 voor rock en 4x6l6 voor constructie werkzaamheden.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 9 januari 2023 om 08:04
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Marshall Valvestate?

    Hele tijd geleden eens zo'n oude Valvestate over mijn Bogner 4x12 gegooid. Eigenlijk was het niet eens heel slecht of zo.
    Ligt een beetje aan de valvestate. Niet alle valvestates gebruiken hun buisje op dezelfde manier. Je ervaring is daarintegen wel leuk. Als je die versterker eens open minded op een dito cab aansluit blijkt ineens dat het allemaal zo erg niet is als je af en toe moest geloven.

    Je gedachtengang is net zo leuk buizenvoortrap in een SS powerstage. Valvestate is er één. Vox(Korg) doet het met z'n Valvetronix (geen idee hoe het klinkt), Legend deed het in de eighties, Fender met z'n Rockpro's en Performers, om er een paar te noemen.

    Maar anders heb je nog de Soldano, Mesa, Koch en vele andere buizenpreamp-pedalen. Knoop er een dikke SS eindversterker achter en je hebt een soortgelijke setup.... of toch niet?

    Niet helemaal. de 2e helft van het 2e buisje wordt hier echt als eindversterker geschakelt. Geen idee hoe dat soundwise uitpakt maar her t is net anders dan een gewone versterkerpreamp-stage. Maar met dit soort grappen gaat de ADA Ampulator door m'n gedachten. En da's gewoon een knap ontwerp... vind ik.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Om daarop door te gaan, je zag en ziet vaak die tube-preamp + non-tube-poweramp, "om je toch dat buizengevoel te geven". Mijns inziens werkt het veel beter door het om te draaien: non-tube-preamp + tube-poweramp. Tenminste, dat geeft mij in ieder geval het "buizengevoel".

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Mijns inziens werkt het veel beter door het om te draaien: non-tube-preamp + tube-poweramp. Tenminste, dat geeft mij in ieder geval het "buizengevoel".
    Vind ik ook. Maar vooral bij verzadiging, tube amp sag, een tranny poweramp gaat dan gillen, een tube power amp brullen.
    De amerikaan zegt squeel en roar.
    Die hybrides zijn er ook, Peavey en MusicMan had beide varianten, Ibanez had die oranje IBZ amps en Roland de Bolt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 9 januari 2023 om 14:08
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Idd, bijv Peavey Classic VT(X), Marshall 4203 Artist

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Vind ik ook. Maar vooral bij verzadiging, tube amp sag, een tranny poweramp gaat dan gillen, een tube power amp brullen.
    De amerikaan zegt squeel en roar.
    Die hybrides zijn er ook, Peavey en MusicMan had beide varianten, Ibanez had die oranje IBZ amps en Roland de Bolt.
    En daarmee worden ineens mooie versterkers genoemd. Mark noemt de Peavey Classic VT, ik denk ook aan de Deuce. Maar waar gebruik je die dingen nog? Voor thuis te hard en voor live moet je er toch niet aan denken die dingen je kofferbak in en uit te hijsen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Roland had heul lang geleden met de "bolt" series een solid state voortrap en buizen eindtrap


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Roland had heul lang geleden met de "bolt" series een solid state voortrap en buizen eindtrap


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Die was toch helemaal kut.....??? Of verbeeld ik mij dat?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    voor live moet je er toch niet aan denken die dingen je kofferbak in en uit te hijsen?
    Daar is de rock'n roll groot mee geworden.
    Ik zie mezelf nog een 4x12 in me eentje steile trappen opsjouwen maar die tijd is long gone.
    20 kg is het nu het maximum, een Deluxe kan nog net.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die was toch helemaal kut.....??? Of verbeeld ik mij dat?
    Klonk vrij warm, als een oude vintage amp.
    Of dat goed of slecht is mag je zelf uitmaken.
    Het was begin tachtig wel geheel tegen de trend is om alles steeds dunner, dunnere necks, dunner geluid, te maken.
    Ik moet natuurlijk "meer hifi hoog" zeggen want de eerste digitale dingen verschenen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 januari 2023 om 15:42
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top