Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1

    Standaard Monstertje in schoendoosversie

    Ik heb al veel versterkers uitgeprobeerd n live gespeeld..Allerlei Marshalls..Vox..Blackstar..Laney..
    Ik ben al enkele jaren overgestapt op een boss gt1000 pedaal die ik nu rechtstreeks op PA aansluit..Waarom??..Daar we covers spelen en veel verschillende gitaargeluiden gebruiken en ik nooit echt tevreden was van mijn geluid uit mijn versterkers en aparte pedaaltjesgedoe...ook het gewicht en verhuis versterkers..
    Met mijn GT1000 ben ik enorm tevreden over de sound...Nu heb ik heel toevallig een klein buizenversterkertje aangekocht voor een prijsje..."Mahaffay hilo watt plexi"..een head..niet groter dan een schoendoos..eens gegoogled..handmade USA..ok..wa goede commentaren..een beetje ruw....schema opgezocht..(techniek ligt me wel)..zo eenvoudig als dat het groot is..2 buizen...ik dacht ..gewoon om thuis wat te repeteren..ik sluit dat ding aan op mijn Marshallcabinet...😳😳😳😳😳😳😳😳wat een sound komt daar uit en wat een volume!!!!!!!! 30 watt..😳😳😳het heeft maar drie draaiknoppen...volume..tone en gain...eerlijk gezegd..geen enkele van mijn andere versterkers konden dat aan...Ik had nog nooit van dit bakske gehoord...nu twijfel ik zelfs om terug Live in te schakelen...tspel opengedaan om eens onder de motorkap te kijken..geen printplaat te speuren..gewoon alle componenten gesoldeerd als in de jaren stillekes..is het nu mijn gedacht omdat ik niet meer gewoon ben om met versterker te spelen of is het inderdaad zo goed die sound??..Mijn oude marshall terug bovengehaald met 25 draaiknoppen.....maar neen dat schoendoosje is beter...veel beter..Zijn er hier nog gitaarspelers met deze ervaring en die dit schoendoosje in bezit hebben of is het een tijdelijke bevlieging van mij......

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Een buizenvoorversterker en solid state eindtrap begrijp ik?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Standaard

    Mooi verhaal, wat interpunctie was prettig geweest.

    Ik houd het op een tijdelijke bevlieging. Over een paar weken ga je bijvoorbeeld er achter komen dat je een hard, strak clean nodig hebt en dat dat hier niet uit komt. Juist als je stelt dat je zo'n breed scala aan sounds nodig hebt ga je me niet wijsmaken dat dat allemaal uit dat ene wonderschoenendoosje komt. En zo gaat er dus ook een moment komen dat die 25-knops Marshall iets kan wat niet uit de schoenendoos komt. Wat dus absoluut niet wegneemt dat het een ontzettend lekker versterkertje kan zijn. Geniet ervan.

    Alleen,
    30 watt. Waar baseer je dat op? Ik heb ook even snel dat schema bekeken (en bij de bouwer alle mojo-bla gelezen) maar 30watt?? Het is denk ik niet voor niets dat The Sure Thing vraagt naar die eindtrap... die er dus niet in zit?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat je dan RoryVDW echt tekort doet, hij is een professional.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Alleen,
    30 watt. Waar baseer je dat op?
    In de tekst op de site staat "33 watts to 8 ohms". Waarschijnlijk komt het daar vandaan.

  6. #6

    Standaard

    Idd..voor een breed scala van geluiden gebruik ik mijn gt1000 core ervoor..maar dan met alle cabsimulaties en ingebouwde versterkers uitgeschakeld natuurlijk..waar ik die 30 watt haal....mijn oren en de glazen die rinkelen in de kast als het beestje opengedraaid wordt...maar denk ook dat ik het voorlopig bij thuis houd...maar is toch een flink aanradertje voor homespelers die geen enorme versterkers in huis willen om te oefenen..tzou jammer zijn voor mijn weken werk die ik gedaan heb voor mijn Sound van de Gt1000 te maken..Ik heb hier al enkele verhalen zien voorbijkomen dat het geluid van een GT1000 niet goed is...maar dat ligt volledig aan het "handvat" die het instelt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    In de tekst op de site staat "33 watts to 8 ohms". Waarschijnlijk komt het daar vandaan.
    Jep. En alles wat in de Telegraaf staat is ook waar ;-)
    Ik deed gisteren dus hetzelfde als de TS en deed even een google op dat schema waar hij aan refereert. Ik neem even aan dat we over dezelfde schema praten:
    https://www.mylespaul.com/threads/ma....232968/page-2

    Da's een kwart watt amp.

    Volgens de TS is alles ptp in z'n apparaat. Dat suggereert dus géén solid state power amp. Maar als je bij de fabrikant in de FAQ's kijkt... lijkt het toch echt dat die power amp versterking daarvandaan komt:
    http://www.mahaffayamps.com/hiLo-watt-plexi.htm.

    En of een GT1000 niet goed is ligt idd aan de gebruiker. Modeling zou ook niet goed zijn. Toch gebruiken hele volksstammen naar volle tevredenheid Kempers en Fractals.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb even op de website gekeken, en de little lanelei staat daar ook. Ik meen me te herinneren dat hun versterkers een mini buizeneindtrap hebben die dan weer een solidstate poweramp voedt. Zo heb je de feel en sound van buizen en het gemak van een lichte solidstate amp…… maar ik kan me vergissen natuurlijk!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    RoryVDW is een professional dus neem hem serieus....!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    RoryVDW is een professional dus neem hem serieus....!!!!
    Net zoals ik jou serieus neem? LOL.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top