Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard electronica buiten de gitaar case

    Hallo Allemaal.

    Omdat ik bij een fernades vertigo achter kwam dat je daar niet makkelijk aanpassingen kan maken in de electronica (omdat je de brug moet verwijderen en de als wil je in de controle cav komen) wilde ik een soort van bakje maken waarin in diverse mogelijkheden heb om te testen welke setup, denk aan waarde potmeters, caps en welke wiring, kunt testen zonder steeds de hele gitaar open te halen.

    kwam uiteindelijk op dit uit



    deze layout was meer bedoelt als voorbeeld hoe alles te monteren, dus misschien niet helemaal okay voor de echte techneuten

    ergens werd beweerd dat als je de klank van ceramische pickups strakker wilt hebben je daar een cap van 47Nf voor kan gebruiken in de hot lead.
    op de 500Kohm potmeter is een weerstand met schakelaar gezet die de potmeter van 500 Kohm naar 250Kohm kan schakelen

    5 verschillende tone cap waarden samen met een switch voor modern of 50's wiring

    misschien niet super netjes maar dit is de binnenkant



    en dit de buitenkant



    aangesloten met een gitaar die al voorzien was van alles en wat uitgeprobeerd.
    vooral als je de volume tone pot gebruikt en switcht tussen modern en 50's wiring valt het verschil echt wel op.

    nu kan ik diverse pickups eerst uitproberen en er achter komen wat ik het beste vindt klinken voordat ik het definitief monteer

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Handig. Ook leuk natuurlijk als je wel er makkelijk bij kan. Ik zie dat je een soort varitone hebt gemaakt. Wou ik binnenkort ook eens mee gaan experimenteren als een stapsgewijze basscut.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Smart, ennuh boutique.

    Hoe is 't met de Vertigo inmiddels?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Smart, ennuh boutique.

    Hoe is 't met de Vertigo inmiddels?
    die ligt nog te wachten omdat het testen van verschillende pickups die ik nog heb niet te doen is in de vertigo.
    telkens zal de brug eraf moeten om de slagplaat te kunnen verwijderen en eigenlijk moet de hals er dan ook af.
    dus ik heb een oude L6 copy die ik als testgitaar ga gebruiken om te zien welke er in de vertigo komt en samen met dit kastje kan ik dan in die L6 uitzoeken welke potmeters, caps etc ik dan daarbij gebruiken wil.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top