Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard probleem met gibson robot tuner

    hallo, ik heb op ebay een nieuwe batterij gekocht voor de tuner die ging er minder soepel in dan de originele maar nu krijg ik die er niet meer uit als je hem indrukt komt ie niet omhoog iemand een idee hoe ik die er weer uit krijg zonder de boel te slopen

    Ik heb hem er uit gekregen met een soort van tandarts haakje paste er net tussen ik had eerst een klein schroevendraaiertje dun en vlak geslpen maar dat werkte niet mete dat haakje ging het eienlijk prima probleem dus opgelost.
    sorry voor het storen en fijne dagen nog en veel speelplezier zonder problemen.en kon hem toen omhoog werken nu zit de originele er weer in en laat ik deze van ebay mar in de bak onbegrepen stukken klote zooi. Maar toen ie stroef ging had ik hem er niet verder in moeten duwen maar ik wilde natuurlijk weten of het werkte en ja dat deed het wel
    Laatst gewijzigd door motorhan; 25 december 2022 om 14:48

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waarom heb je niet gewoon de tuners vervangen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Waarom heb je niet gewoon de tuners vervangen?
    Omdat ik hem origineel wil houden en tot nu toe werkt het goed. en vervangen kan altijd nog er staan setjes tuners genoeg op ebay al zie je niet altijd meteen of die origineel gibson zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Omdat ik hem origineel wil houden en tot nu toe werkt het goed. en vervangen kan altijd nog er staan setjes tuners genoeg op ebay al zie je niet altijd meteen of die origineel gibson zijn.
    Dan ben je waarschijnlijk de gelukkige eigenaar van een goed werkende GForce. Die kom ik op internet erg weinig tegen. Ik zou zelf ook andere tuners monteren en de GForce netjes bewaren. Bij nieuwe tuners zal je in de meeste gevallen wel moeten boren in de headstock tenzij je GraphTech tuners monteert.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malle Eppie Bekijk bericht
    Dan ben je waarschijnlijk de gelukkige eigenaar van een goed werkende GForce. Die kom ik op internet erg weinig tegen. Ik zou zelf ook andere tuners monteren en de GForce netjes bewaren. Bij nieuwe tuners zal je in de meeste gevallen wel moeten boren in de headstock tenzij je GraphTech tuners monteert.
    Ik heb inmiddels een complete reserve set en die batterij glijd er moeiteloos in en uit. vreemd dat dan een nieuwe batterij net iets te strak is die ligt dus in de onbegrepen stukken bak.
    en het systeem werkt tot nu toe prima na het stemmen wat ik maar af en toe doe controleer ik met een opzet stem apparaatje en daar zit geen verschil in. Als ik ze tegen kom voor een nette prijs, zal ik wel een origineel Gibson setje tuners kopen voor je weet maar nooit.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels een complete reserve set en die batterij glijd er moeiteloos in en uit. vreemd dat dan een nieuwe batterij net iets te strak is die ligt dus in de onbegrepen stukken bak.
    en het systeem werkt tot nu toe prima na het stemmen wat ik maar af en toe doe controleer ik met een opzet stem apparaatje en daar zit geen verschil in. Als ik ze tegen kom voor een nette prijs, zal ik wel een origineel Gibson setje tuners kopen voor je weet maar nooit.
    Batterij grootte wil ook weleens verschillen per merk. Heb ik ook eens meegemaakt. Gewoon voortaan hetzelfde merk batterij kopen en je bent van je probleem af.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cruncher Bekijk bericht
    Batterij grootte wil ook weleens verschillen per merk. Heb ik ook eens meegemaakt. Gewoon voortaan hetzelfde merk batterij kopen en je bent van je probleem af.
    Ik heb nu 2 dezelfde originele batterijen dus voorlopig geen behoefte aan nog eenbatterij. en ze gaan lang mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top