Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn Rocktron Midimate krijgt overigens MIDI èn 9V voeding via een standaard microfoonkabel
    Mijn MidiMate deed dat met een 7-pins MIDIkabel

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Mijn MidiMate deed dat met een 7-pins MIDIkabel
    Dat is inderdaad "normaal"
    Ik heb lang met een 5-pins xlr gewerkt. 3 pinnetjes midi, 2 pinnetjes signaal voor pedalboard tuner.
    Ik deed voeding apart, omdat ik niet wist hoe je die voeding ook nog over die 3 midi pinnen moet gooien zonder de hele zooi op te blazen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb dat zelf in die MidiMate gebouwd, op aanwijzing van Ernst Fliek. Je hebt maar drie draadjes nodig voor voeding en midi.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Inmiddels een optie op een Roland FC200 ... €60 leek me een goeie prijs ;-)





  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    Inmiddels een optie op een Roland FC200 ... €60 leek me een goeie prijs ;-)
    Ook helemaal prima, niet kapot te krijgen.
    Kan me het bijna niet voorstellen maar mocht het volume van de H&K niet op CC7 zitten, dan kan je dat op de FC200 wijzigen (bij de FC-50 kan dat niet).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    een FC-50 heeft een 5 pin MIDI, dus geen stroom ?
    Effe checken of de FC-200 dat wel heeft, geen zin in extra stroom / adapter meuk





  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    Effe checken of de FC-200 dat wel heeft, geen zin in extra stroom / adapter meuk
    check: ook niet. Zit ik dan vast aan een extra stroomkabel. Misschien toch maar kijken voor een originele H&K trapplank.

    Ook nog een optie voor een Digitech GNX2 multi FX. €50 en 5 km rijden. Midi in en een volumepedaal...





  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    een FC-50 heeft een 5 pin MIDI, dus geen stroom ?
    Effe checken of de FC-200 dat wel heeft, geen zin in extra stroom / adapter meuk
    Voeding is bijna nooit voorzien voor zover ik weet.
    Binnen midi is 5-pin DIN standaard, maar je hebt maar drie draadjes nodig.
    Bij goedkope midi kabels zie je ook nog weleens dat niet eens alle vijf pinnetjes aangesloten zijn.

    7-pin wordt nog weleens gebruikt oa door rocktron tbv voeding.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb dat zelf in die MidiMate gebouwd, op aanwijzing van Ernst Fliek. Je hebt maar drie draadjes nodig voor voeding en midi.
    Officieel niet, want dat is niet conform midi standaard. Die schrijft volgens mij zelfs voor dat het zakje galvanisch gescheiden moet zijn. Maar wel mooi als het werkt
    Is het apparaat aan de andere kant van de midi mate ook nog aangepast of is het iets in de midi mate zelf?
    Dat laatste zou het mooiste zijn, dan kan het ook niet fout.
    Ik heb een Rocktron All Access gehad, maar die had nogal wat mA stroom nodig bij 9VAC; in vraag me af of je die energie altijd kunt krijgen uit het leverende apparaat.



    @FNaRK, een midi controller als de Tech 21 midi mongoose kun je voeden met een 9V blokje. Is ook extra geklooi tov helemaal geen geklooi, maar misschien nog te doen.
    Maar goed, als je die nieuw moet kopen is dat prijstechnisch weer minder interessant tov de originele footswitch (als het universeel zijn verder geen waarde heeft omdat je toch geen andere apparaten wilt aansturen).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 27 december 2022 om 20:03

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    check: ook niet. Zit ik dan vast aan een extra stroomkabel. Misschien toch maar kijken voor een originele H&K trapplank.

    Ook nog een optie voor een Digitech GNX2 multi FX. €50 en 5 km rijden. Midi in en een volumepedaal...


    Die Digitech heeft ook een externe voeding, maar waarschijnlijk wel alle kutsounds aan boord waar ze zo beroemd om geworden zijn.



    '90s metal


    De voeding in jouw rack stoppen, de voedingskabel verlengen en aan de midikabel bevestigen kan ook hè.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voeding is bijna nooit voorzien voor zover ik weet.
    Binnen midi is 5-pin DIN standaard, maar je hebt maar drie draadjes nodig.
    Bij goedkope midi kabels zie je ook nog weleens dat niet eens alle vijf pinnetjes aangesloten zijn.

    7-pin wordt nog weleens gebruikt oa door rocktron tbv voeding.





    Officieel niet, want dat is niet conform midi standaard. Die schrijft volgens mij zelfs voor dat het zakje galvanisch gescheiden moet zijn. Maar wel mooi als het werkt
    Is het apparaat aan de andere kant van de midi mate ook nog aangepast of is het iets in de midi mate zelf?
    Dat laatste zou het mooiste zijn, dan kan het ook niet fout.
    Ik heb een Rocktron All Access gehad, maar die had nogal wat mA stroom nodig bij 9VAC; in vraag me af of je die energie altijd kunt krijgen uit het leverende apparaat.
    Ik heb in de MidiMate een optocoupler losgehaald voor die galvanische scheiding en dat was het eigenlijk. Prettig is dat je niet meer met kwetsbare DIN stekkers loopt te klooien en mocht deze MIDI kabel kapot zijn, pak je een willekeurige andere symmetrische XLR signaalkabel. Het beste is sowieso om een externe 9V voeding te gebruiken, ik had een zelfbouw 2A voeding in m'n rack. Tegenwoordig koop je een goede voor wèhnâg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top