Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21

    Standaard

    In Uithoorn wordt parket lak in 4 soorten gemaakt.
    - vol glans
    - eiglans
    - satijn
    - mat

    Ik heb mijn salon/koffie tafel meer dan 10 jaar geleden met mat gedaan. Ik verwachtte dat het niet zo vergelen, en dat heeft het niet gedaan. En ik verwachtte dat het door slijtage zou gaan glimmen. Dat is ook niet gebeurt.
    Kei en keihard (en keigoed zouden vrienden in Eindhoven zeggen).

    Truc van mijn opa:
    Een niet pluizende non woven doek drenken in lak en die er in een trage haal overheen halen. Niks geen strepen van kwasten of rollertjes. Ik gebruik soms ook schuursponsjes van Action. Zwaar gesponsord vanwege de aankoopprijs. Dat snap je.
    Voor textiel minder, maar voor hout geweldig!

    Ik weet even niet meer de naam van de lak fabriek uit mijn hoofd, maar als je die lak wil gebruiken zoek ik het even voor je op.
    PM me dan even, dan krijg ik een seintje.
    Pracht project!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kostwinner Bekijk bericht
    Heb ook met 2K spuitbus gewerkt van Spraymax. Het enige nadeel daarvan vond ik dat het reageert met andere kunststoffen, in het bijzonder het rubber van mijn gitaarstand. Het werd weer week op die plek en nam het schuimrubber als het ware op. Gevolg: donkere plek. Poly en plastic blijft gewoon keihard en je kunt er mee gooien en smijten. Volgende keer probeer ik toch eens die spuitbus van Action waar ik hier veel goede verhalen over heb gelezen.
    Die spuitbussen van de action. Ik blijf me er over verbazen hoe stabiel dat werkt. Ben nu bezig met een gitaar te finishen hiermee. Vorige week bij -5 in de schuur staan spuiten en die lak geeft geen krimp. Was gewoon binnen een kwartier handdroog. (Bus en project was wel op kamertemperatuur gehouden). Hoef je met 2 k niet te proberen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    Leuk, ik houd van pasleys, zou 'm nog mooier vinden met gewoon een witte of zwarte slagplaat, vermoed ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top