Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Via Midi opnemen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard Via Midi opnemen

    Hallo, met mijn band hebben we een oude Tascam 688 recorder op de kop kunnen tikken. Ik zou via een Midi controller (Hotone Ampero Controler) het opnemen willen bedienen. Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is? Bij voorbaat dank.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij was dat in die tijd nog niet zo gebruikelijk. Er was wel een remote verkrijgbaar waar je dat soort dingen mee kon doen.
    Even uit nieuwsgierigheid; waarom willen jullie op cassettes opnemen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard

    Het is niet dat we perse willen maar de Tascam hadden we via via. We kunnen ook via Bandlab maar we willen toch eens old school gaan proberen. Maar zou het wel mogelijk moeten zijn?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oké dus Bandlab of via een cassetterecorder.

    Op de eerdere Portastudio's kon je een voetschakelaar aansluiten om een opname te starten en te stoppen. Ik denk dat ze dit bij deze vergeten zijn dus zullen jullie nog veel meer old school op het knopje moeten drukken

  5. #5

    Standaard

    Ken deze recorder zelf niet, maar heb de handleiding even ingekeken. Lijkt erop dat het geen MIDI IN PC/CC ondersteunt. Wel MIDI clock sync e.d. Dus denk niet dat wat je wilt kan.
    https://www.manualslib.com/download/...idistudio.html

  6. #6

    Standaard

    Ik ben echt gek op old school... maar deze school is me te oud. Dit apparaat heeft alle nadelen van het multitracken op een casettebandje zonder er voordelen aan toe te voegen. Hard werken voor een schamel resultaat dus. En met 8 sporen op een casettebandje heb je een dynamisch bereik van niks. Het enige wat je ervan leert is hoe snel je geluidskwaliteit achteruitgaat met pingpongen en dat je heel netjes moet spelen want anders moet het opnieuw. De MIDI capabilities lijken, zoals Duckman al zegt vnl gericht te zijn voor synchronisatie waarbij deze doos de Master is.

    Blijkbaar zijn er mensen online die positiever reacties geven te vinden dus misschien heb ik het mis en kan je em altijd nog verpatsen want ja, hij ziet er megacool uit!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Op de eerdere Portastudio's kon je een voetschakelaar aansluiten om een opname te starten en te stoppen. Ik denk dat ze dit bij deze vergeten zijn dus zullen jullie nog veel meer old school op het knopje moeten drukken
    Kan bij deze ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik ben echt gek op old school... maar deze school is me te oud. Dit apparaat heeft alle nadelen van het multitracken op een casettebandje zonder er voordelen aan toe te voegen. Hard werken voor een schamel resultaat dus. En met 8 sporen op een casettebandje heb je een dynamisch bereik van niks. Het enige wat je ervan leert is hoe snel je geluidskwaliteit achteruitgaat met pingpongen en dat je heel netjes moet spelen want anders moet het opnieuw. De MIDI capabilities lijken, zoals Duckman al zegt vnl gericht te zijn voor synchronisatie waarbij deze doos de Master is.

    Blijkbaar zijn er mensen online die positiever reacties geven te vinden dus misschien heb ik het mis en kan je em altijd nog verpatsen want ja, hij ziet er megacool uit!
    Je hoeft ‘m natuurlijk niet persé als multitracker gebruiken. Ook in de oefenruimte kan hij zijn diensten bewijzen bij het terugluisteren van (one take) ingespeelde nummers.
    En wat het dynamische bereik betreft: zonder te pingpongen valt dat best mee, besides het lijkt er steeds meer op dat dat minder belangrijk wordt. Veel rapnummers vind ik - los van de composities - om die reden niet om aan te horen, heel veel muziek wordt geleverd in MP3-formaat (en/of kwaliteit), én zowel vinyl als cassettes zijn helemaal all the way back., dus waar hebben we het over?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    De 688 (wat D_H zegt:cool ding voor de looks!) ondersteunt geen MMC (MIDI Machine Control). MIDI functionaliteit is idd vooral voor sync met een sequencer etc, oproepen van scenes.
    Er is een wel analoge remote voor (Tascam RC88 ), maar die is niet bedoeld om er op te trappen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top