Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Daar had ik nog niet eerder van gehoord.
    Is dat substantieel beter dan variphone/westone/ultimate ears etcetera?
    Jerry Harvey, de uitvinder van in-ears, oprichter van Ultimate Ears.
    Of ze beter zijn dan Variphone/ Westone? Geen idee, zal ongetwijfeld een kwestie van smaak zijn. Qua prijs ontloopt het
    elkaar ook niet veel, als het om de op maat gemaakte in-ears gaat.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Jerry Harvey, de uitvinder van in-ears, oprichter van Ultimate Ears.
    Haha, ok, dat wist ik niet!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Haha, ok, dat wist ik niet!
    Hij heeft ze ook niet uitgevonden, maar wel sterk verbeterd.

    https://jhaudio.com/company#history

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Zoals Dennis aangeeft begint het met de vraag wat je anders wil dan dat je nu hebt.
    I.v.m. tinnitus is gehoorbescherming voor mij prio 1 en daarom is het voor mij per definitie op maat gemaakt en met gebalanceerde armaturen (dus geen dynamische driver).

    Ik ben ook ooit begonnen met een setje SE215 (die dus niet aan genoemde eisen voldoet) maar om de band te horen werkt dat al dikke prima.

    Ik weet niet hoe andere IEM gebruikers dat ervaren maar zelfs met op maat gemaakte doppen komt er nog best wel wat laag van de band door, al is het alleen al via bone conduction. Dat heeft best wat effect op wat je als totaalbeeld hoort. Tenzij je er qua volume natuurlijk overheen walst maar dan ga ik voorbij aan de reden dat ik in-ear speel.
    Ik heb dan ook behoorlijk wat eq op mijn monitoruitgang staan waarbij ik vooral heel veel laag uitdraai (dat krijg ik toch wel binnen) en vooral 'frisheid' in het midden en hoog toevoeg. Zo hoor ik alles en iedereen prima en heb ik toch het totaalvolume laag.

    Nou beschouw ik mezelf als verre van een purist maar zelfs ik begrijp de neiging om thuis op de bank met een paar perfect gemixte nummers te gaan vergelijken hoe de verschillende doppen klinken. Die is wat donker, die heeft wat veel mid, die wat minder... Maar op het podium met een pompende band naast je en het zaalgeluid voor je denk ik dat de verschillen een stuk minder duidelijk ervaart.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Die KZ oortjes zijn maar matig naar mijn mening; ze kleuren het geluid teveel waardoor de gitaar anders gaat klinken. Ze werden gehypet op fora/Facebook maar dat is niet terecht vind ik. Ze zijn leuk om een muziekje mee te luisteren op je telefoon maar ze leggen het af tegen 'echte' inears.
    Met Westone of andere inears gemaakt voor het podium, heb je een neutraler geluidsbeeld en analytisch zodat je beter kunt horen wat er gebeurt in de band. Ik zit net als Da Vinci met een tinnitus (waarschijnlijk opgelopen in mijn pre-inears tijd) en hecht ook waarde aan een zo hoog mogelijke isolatie van podiumgeluid. Echt irritant is het als de subs van de PA op of onder het podium liggen. Dan krijg je via de microfoon en botgeleiding een partij herrie mee die je niet goed kunt buitensluiten. Ik snap dan ook niet waarom je voor die "ambient vents" zou kiezen. Daarmee verlies je flink wat geluidsisolatie en je kunt beter een microfoon naar het publiek richten en die naar smaak in je inearmix zetten, als je hen zo nodig moet horen

    Overigens had ik met universele Westone's met Comply schuimdopjes een betere isolatie dan met de acryl aangemeten oortjes. Ik ga binnenkort weer voor nieuwe op maat gemaakte Westone ES30's omdat mijn huidige nu niet meer goed afsluiten; je gehoorgang blijft veranderen en dat betekent dat je 1 keer in de 5 á 7 jaar voor nieuwe oortjes moet. Je schrijft ze dus volledig af in die tijd, want ze zijn onverkoopbaar. Ondanks dat zijn ze het geld waard. Ultimate Ears trouwens ook. Met de Nederlandse aanbieders die hun eigen modellen voeren zoals Cinepaq, Ear4U etc. heb ik geen ervaring. Jammer genoeg is uitproberen nogal lastig. Een luistersessie is niet representatief voor een live optreden.
    Vote for Pedro!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Die KZ oortjes zijn maar matig naar mijn mening; ze kleuren het geluid teveel waardoor de gitaar anders gaat klinken. Ze werden gehypet op fora/Facebook maar dat is niet terecht vind ik. Ze zijn leuk om een muziekje mee te luisteren op je telefoon maar ze leggen het af tegen 'echte' inears.
    Natuurlijk klinken ze anders, ze kosten ook bijna niks. Voor dat geld zijn ze meer dan prima. En er is ook best goed mee te werken, afhankelijk van de eisen die je eraan stelt. Ik heb ze om mezelf te horen. Hoe de gitaar klinkt op mijn oortjes vind ik dan weer minder belangrijk. Ik weet dat het in de zaal goed is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Genoeg tips gegeven in dit topic maar de ts is in geen velden of wegen te bekennen. Zo bloeden topics gewoon dood. Jammer.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Met de Nederlandse aanbieders die hun eigen modellen voeren zoals Cinepaq, Ear4U etc. heb ik geen ervaring. Jammer genoeg is uitproberen nogal lastig. Een luistersessie is niet representatief voor een live optreden.
    Heb Cinepaq ook gehad, het equivalent van mijn toenmalige Ultimate Ears UE11pro's, doch een stuk goedkoper. In het begin was ik best wel enthousiast maar vanwege de slechte (zeg maar gerust "geen") after sales service voor mij nooit weer. De leverancier van Jerry Harvey zit bij wijze van spreken in mijn achtertuin, service is super. Had afgelopen zomer een scheurtje in één van de schaaltjes, werd gewoon kosteloos gerepareerd en ook nog persoonlijk thuis afgeleverd. Bij dit soort specialiteiten betaal ik dan toch liever wat meer.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Genoeg tips gegeven in dit topic maar de ts is in geen velden of wegen te bekennen. Zo bloeden topics gewoon dood. Jammer.
    Misschien is Mike een beetje mad...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Natuurlijk klinken ze anders, ze kosten ook bijna niks. Voor dat geld zijn ze meer dan prima. En er is ook best goed mee te werken, afhankelijk van de eisen die je eraan stelt. Ik heb ze om mezelf te horen. Hoe de gitaar klinkt op mijn oortjes vind ik dan weer minder belangrijk. Ik weet dat het in de zaal goed is.
    Ik heb een KZ setje als back-up in mijn gigbag. Daar zijn ze zeker goed genoeg voor. Ook handig om universele oortjes te hebben, als iemand anders zijn eigen oortjes is vergeten. (Dan wel met rubber dopjes die je na de tijd weer schoon kunt spoelen onder de kraan natuurlijk). Als nummer 1 setje zou ik ze persoonlijk dus niet gebruiken; ik ben gewend aan mijn gitaarsound en als het anders gaat klinken, door de KZ, dan heb ik de behoefte om de gain of eq aan te passen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Genoeg tips gegeven in dit topic maar de ts is in geen velden of wegen te bekennen. Zo bloeden topics gewoon dood. Jammer.
    Dat is het lot van dit forum blijkbaar. Vroegah, toen je elke avond ging kijken of er nog iemand een NGD had enzo... those were the days....zucht
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top