Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ik wil, bij deze, mijn dank uitspreken voor de fijne commentaren die ik van vele, ongetwijfeld echte kenners, gehad heb. Als jullie net zo goed zijn óp je gitaar als in de kennis van het instrument, dan rest me niets anders dan voor ieder ’n diepe buiging te maken.
    Graag wil ik dan ook wat mensen terug antwoorden, was het maar om sommige, best interessante commentaren niet als de spreekwoordelijke nachtkaars uit te laten gaan:

    Fobo
    Is het zo onbegrijpelijk dat je een gitaar koopt en later thuis pas constateert dat de schakeling van elementen niet helemaal zo is als van ’n standaard strat?
    “zo op de bonnefooi gekocht of zo?” is dan ook ’n opmerking die m.i. nergens op slaat.
    Als iemand op dit forum ’n vraag zou stellen over de aansluitingen van die 5-standen schakelaar, omdat die op zijn gitaar niet kloppen, zou hij ‘n normaal antwoord krijgen.
    Vervolgens begin je over de koffer, totaal onwetend of deze voor mijn strat bedoeld is (dat is ie nl. niet, want daar zat ’n mooie koffer bij) en vraag je: “Waar ben je precies op uit?”
    Je mist INDERDAAD het punt!
    MarkS vindt dat “TS” (dat ben ik dus, denk ik, en geef allemaal je commentaar maar weer) “voor vele kwaadwillenden de ideale koper is”.
    Ja, zal best, en mede dáárom zit ik dus op dit ‘geweldige’ forum.
    Erik de Perik heeft het over de “foto’s die ik voorheen niet kon plaatsen, maar nu ineens wel”
    Dat klopt beste Erik, en ik ben er erg blij om dat ik NU (eindelijk) weet hoe dit moet.
    En vervolgens weet hi j ”zeker dat dit geen Fender koffer is (en ook geen erg oude)”
    Ik denk, baidewee, wel dat ie gelijk heeft.
    Tupelo geeft (zucht) normaal antwoord en vraagt zich alleen af waarom ik “zo een gammel koekblik zou willen kopen” anders dan dat ’t erg goedkoop zou moeten zijn.
    Ik heb deze koffer voor niks gekregen van iemand (heeft ’n muziekwinkel) en die heeft me gezegd (en ik ken de man behoorlijk goed) dat ’t wel ‘ns ’n oude Fenderkoffer zou kunnen zijn (gaan we nu over hém beginnen?!)
    Vreemde vraag van mij, natúúrlijk, en dát nog wel op ’n gitaarforum!
    Bijna al m’n gitaren gaan vergezeld van een goede koffer danwel stevige hoes; óók mijn laatste aankoop, de stratocaster ’97, waar al het nodige over beweerd is door de ‘pro’s’.
    Het gaat hier over ‘n (Fender?)-koffer die ik kon krijgen danwel kon laten staan, niets meer en niets minder. Ik heb alleen gezegd dat ik ‘m van ’n verkoper heb, puur omdat deze man ’n winkel heeft.

    Als vervolgens de leek-wegzet-commentaren wat geluwd zijn, volgen er warempel toch wat commentaren en/of raadgevingen waar ik wat mee kan. Dank hiervoor, forummers!

    Maar is ’t dan over? Nee hoor, bij Pepe komt er iets naar boven nl. “dat ik even wil kijken hoe heet de soep gegeten wordt”, en als dat niet zo is dan ben ik ‘n ‘boerenlul’!

    Ik schrijf me uit van dit forum, omdat er teveel ‘kenners’ op zitten die zich teveel willen laten gelden; dit neemt regelmatig zeer onsympathieke vormen aan en weerhoudt de leek (en daar is het forum toch óók voor bedoeld?) ervan zijn vragen te stellen.
    Ik zeg dit, omdat ik dit soort reacties (en erger), ook bij andere items heb meegemaakt en dat waren niet enkel mijn berichten.
    Het zou hier goed zijn, mocht je je vraag kunnen richten aan iemand die je zelf uitkiest, omdat iedereen die hier zin in heeft je, met wat anderen mee, onder kan schoffelen.
    Ik denk te weten wat een forum is en hoort te zijn, maar ik zou sommigen van jullie willen adviseren om ’n clubje voor jezelf op te richten met als uitgangspunt: alleen voor kenners, maar ja, dan raak je vast ’n grote hobby kwijt!

    Het ga jullie,
    Frans

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wellicht had je met jouw vragen ook iets meer tekst kunnen gebruiken. Maar je hebt zeker een punt dat wanneer jij iemand "verkoper" noemt, wij niet automatisch aan moeten nemen dat jij iets wil kopen uiteraard. Misschien even kijken wat je precies geschreven hebt, niet wat alleen jij wist. En vrijwel iedereen hier koopt een gitaar zonder 'm even uit te proberen op een versterker, daar moet ik je ook gelijk in geven. Tussen al onze beledigingen door heb je ook kunnen lezen dat het geen Fender koffer is en ook geen Squier trouwens, maar daar reageerde je niet op, behalve vragen naar de mogelijkheden om te frauderen, waar je ook netjes antwoord op kreeg. Om je nog een illusie armer te maken; je hebt thumbnails geplaatst hier, niet de daadwerkelijke foto's. Wacht ik plaats er eentje, dan kun je het verschil zien.



    Overigens snap ik jouw vragen hier niet als je zo goed bevriend bent met een muziekwinkelier of is dat pas een 'kenner'?
    Laatste teleurstelling: dit is Hotel California, je kunt jou hier niet uitschrijven.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    Fobo
    Is het zo onbegrijpelijk dat je een gitaar koopt en later thuis pas constateert dat de schakeling van elementen niet helemaal zo is als van ’n standaard strat?
    Ja, dat vind ik ronduit onbegrijpelijk.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #14

    Standaard

    Ik merk nu dat je manier van antwoorden ook (weer) met sarcasme gepaard gaat, Erik; me ‘gelijk’ geven. maar meteen laten merken dat ik onzin verkoop.
    Maar goed, ik zit lang genoeg op dit forum om hier de schouders bij op te kunnen halen.
    Als ik dus lees wat je écht schrijft dan moet ik je voor wat betreft het ‘verkoper’-issue gelijk geven; ik had hier ’n andere benaming moeten gebruiken, temeer omdat ie mij niets heeft verkocht.
    Je hoeft me echter geen ‘gelijk te geven’ in het ‘gitaar kopen zonder ‘m even uit te proberen op een versterker’ omdat ik dit uiteráárd gedaan heb!
    Daarbij ging het topic over een koffer.
    “Tussen al onze beledigingen door heb je ook kunnen lezen dat het geen Fender koffer is en ook geen Squier trouwens, maar daar reageerde je niet op, behalve vragen naar de mogelijkheden om te frauderen, waar je ook netjes antwoord op kreeg”.
    Waar haal je dát vandaan?!
    Kan ik aan jullie antwoorden zien dat het dus zonder meer geen Fender koffer is? Welke antwoorden? En het antwoord van bijv. Tupelo? En jouw antwoord over de eerste 5 jaren van Fender?
    Hoe kom je ineens op een Squier?
    Heb je je eerst moeten verdiepen in mijn forum-verleden om dit belachelijke antwoord te kunnen geven?
    Je beschuldigt me nu van fraude-gedrag; zou je, los van mijn schrijven dat ik toch wel ’n sticker op de ‘Squier’-kop wil hebben omdat zo’n afgeschuurde kop er niet uitziet, eens willen laten zien waar ik fraude zou willen plegen?
    Snap jij trouwens, waarom zoveel leden me hier antwoord op geven?
    En dan die thumbnails ….. wow! Wat ’n kraker!
    Vervolgens, als ik zeg dat ik ‘de man behoorlijk goed ken’, vertaal jij het dan even vrolijk in ‘een goede vriend’?!
    M.i. Erik, heb je 2 min of meer zinnige dingen gezegd nl. dat men dacht dat ik de koffer gekocht had van ’n verkoper en dat ik me hier niet kan uitschrijven.
    Voor de rest ga je te ver met vooroordelen en moet je beter nadenken voor je iets beweert.
    Maar ik heb zo de indruk als ik jouw forum-verleden bekijk, dat sommige leden (of veel) het hier wel eens mee eens zouden kunnen zijn. Maar ook dát kan ik niet bewijzen!
    Ik zal je nu 'n illusie rijker maken: je 'hotel California'-opmerking mag er zijn!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ben aan de Sarcastische Zee opgegroeid, daar zal het van komen denk ik. Geen idee waar jouw sarcasme in #11 vandaan komt. Ik ben ook vooral behoorlijk direct dus als iemand onzin verkoopt, dan zeg ik dat rechtsreeks en dat heb ik hier niet gedaan. Maar voor we het weer de hele tijd over mij hebben, even een resumé:

    - "Hallo, 'n verkoper verzekert me dat dit een (zéér) oude org. Fender case is, die wel veel geleden heeft, maar toch ......." Dat zette ons op het verkeerde been.
    - "Simpel gezegd, als er geen Fender op staat wordt het al moeilijk, want zonder logo is maar een jaar of vijf in de '60s geleverd. Naar mijn weten altijd met beide uiteinden met leer bekleed aan de buitenkant." Aangezien Fender de Broadcaster in 1950 uitbracht, zal ik het niet over de eerste vijf jaren van Fender hebben gehad. Het bedrijf bestond al een stuk langer dan dat zelfs. Tupelo meende de koffer te herkennen en dacht dat het wel een Fender zou kunnen zijn en ik herkende 'm ook en weet vrijwel zeker dat het geen Fender koffer is, want die zijn naar mijn weten altijd met beide uiteinden met leer bekleed aan de buitenkant.
    - Ik kom ineens op Squier, omdat dat jouw vorige vraag was, ik heb je zelfs nog geholpen om foto's te plaatsen hier. Het unanieme oordeel was dat het géén Squier was, waarop jij informeerde naar Squier decals. Mij maakt het geen ruk uit, maar da's wel fraude als je ze erop plakt, wetende dat het waarschijnlijk geen Squier is.
    - Ik zal voortaan beter nadenken voordat ik iets schrijf.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik herinner me vroegah een gozer die zijn Gibson in zo een koffer vervoerde.
    Oude Fender koffer, zei hij ooit.
    Zag er toch wel om en nabij hetzelfde uit, zover ik mezelf herinner.
    Maar herinner mezelf dus niet dat daar Fender op stond.
    Kennelijk hoort dat wel als ik Pepe zijn post lees.
    Moet overigens inderdaad een laat '70's koffer geweest zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik (her)ken die koffers dus ook, maar gewoon los te koop in een muziekwinkel. G&G is al sinds jaar en dag Fender's gitaarkoffer fabrikant en die hebben een bepaalde stijl, namelijk met van die uiteinden door leer beschermd. Ik heb er zelf ook twee; één echte tweed met oranje teddy en een zwarte fake met zwarte teddy.

  8. #18

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top