Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Decals/logo's

  1. #1

    Standaard Decals/logo's

    Hoi, aangezien ik geen antwoord krijg van betreffende website, stel ik mijn vraag op dit forum.
    Ik wil op m'n pas opgeknapte gitaar 'n decal (logo) aanbrengen op de headstock.
    Op de site van Etsy.com zag ik verschillende afbeeldingen en het viel me op (als leek) dat er bij waren die er 'schmutzig' uitzagen d.w.z. alsof de inkt verlopen was danwel men er met 'n natte vinger overheen was gegaan. Ook bij Fender en Squire zag ik ze volop.
    Mis ik hier iets? Moeten deze decals suggereren dat de gitaar al oud is?

    Mijn 2e vraag luidt: wat voor lak of vernis kan ik gebruiken om deze 'waterslide' plaatjes over te spuiten?

    Bij voorbaat bedankt,
    Frans

  2. #2

    Standaard

    Nagellak
    Zwart

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Als je decal er waterig uitziet is dat een kwestie van slechte print.
    Decals wordt op de droge lak geplakt, niet de lak er over.
    Althans, bij vintage. Misschien is dat tegenwoordig anders.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Vreemd, dat ze er zo uitzien dan (Etsy.com)
    Ik geloof niet dat het in dit geval slechte prints zijn, misschien zijn ze bij sommige modellen zo en heb ik ze alleen nooit gezien.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht

    Mijn 2e vraag luidt: wat voor lak of vernis kan ik gebruiken om deze 'waterslide' plaatjes over te spuiten?

    Bij voorbaat bedankt,
    Frans
    Vraag 1. Waterslide decals rekken mee. Als je er teveel mee schuift wordt de inkt uit elkaar getrokken en lijkt het niet meer strak. Laser werkt meestal beter dan inkjet. En niet te dun slide materiaal nemen.

    Vraag 2. Overspuiten gaat heel goed met transparante acryl van de action. In spuitbus. Niet eens omdat het goedkoop is maar vooral omdat het verrassend goed is.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt Napoje!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik deed altijd eerst een paar laagjes lak op de decal voordat ik hem aanbracht. Dan is ie steviger. Dan genoeg blanke lak op de kop om een laag op te bouwen zodat ie na schuren vlak ligt. Lak van de action werkt inderdaad prima daarvoor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Decals/logo's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Vraag 1. Waterslide decals rekken mee. Als je er teveel mee schuift wordt de inkt uit elkaar getrokken en lijkt het niet meer strak. Laser werkt meestal beter dan inkjet. En niet te dun slide materiaal nemen.

    Vraag 2. Overspuiten gaat heel goed met transparante acryl van de action. In spuitbus. Niet eens omdat het goedkoop is maar vooral omdat het verrassend goed is.
    Die Action acryl is heel fijn! Heb ik de hals van een tele mee gespoten (thanks voor de tip Napoje!).

    Ik heb de decal na de eeste laklaag geplakt en toen de rest gespoten (nog 3 a 4 denk ik). Ging prima en geen randen zichtbaar zelfs:



    Decal is van Rotko & Frost trouwens
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 4 november 2022 om 08:24
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Die decals van rotko en zo kosten wel wat maar zijn wel een stuk fijner dan diy watersliders.

    Maar doe je het wel koop ze dan bij paperspecials. Die van sommige gitaarwinkels zijn niet echt geweldig is mijn ervaring.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top