Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Eventide H90

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard Eventide H90

    Super tof ding! Maar 1200 euro is toch echt te gortig. Gelukkig heb ik mijn H9 nog, maar voor die prijs ga ik niet upgraden. Wel gave nieuwe algo’s denk ik en heel benieuwd naar die polyphone pitch shifter en verbeteringen in tracking.

    https://www.eventideaudio.com/pedals/h90/
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.670

    Standaard

    Ja gaaf ding, maar mede vanwege de prijs alleen interessant voor pro’s.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Ja gaaf ding, maar mede vanwege de prijs alleen interessant voor pro’s.
    Dat weet ik niet, zelfs voor pro's is het duur. Muzikant is niet de best verdiende beroepsgroep, tenzij je in de charts staat... Er zijn amateurs die veel beter verdienen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ok, niet aan jullie besteed dus? Het is zo rustig op het forum de laatste tijd....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hier liep het ook niet storm op 😜

  6. #6

    Standaard

    Ben het wel met jullie eens. Ik vond de H9 destijds al aan de dure kant maar ging uiteindelijk overstag voor de goede kwaliteit. Maar om dat dan te verhogen naar max. 2 effecten voor bijna dubbele kosten is gewoon teveel van het goede. Dan hadden ze wat mij betreft liever mogen investeren in een fatsoenlijke 5 knops multiplank met effecten als een compressor, vibe/phaser, chorus, delay etc. incl. de overdrive loop mogen maken. Zoiets als de plethora van TC Electronics dus.

    @apekop: als je toch wilt investeren in de betere analoge effecten zou je toch eens de Vintage Revolution PedalPro moeten uitproberen. Jammer dat dat apparaat nooit in pedalvorm is uitgebracht want beter wordt het gewoon niet.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 november 2022 om 21:59

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Prachtige FX, maar voor mij heel ver buiten budget als hobby gitaar pieler......

    Ik ga het doen met mijn nieuwe Zoom MS 70 CDR........


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    @apekop: als je toch wilt investeren in de betere analoge effecten zou je toch eens de Vintage Revolution PedalPro moeten uitproberen. Jammer dat dat apparaat nooit in pedalvorm is uitgebracht want beter wordt het gewoon niet.
    Effectkwaliteit is super (en dan nog moeten de geluiden wel je smaak zijn), maar het is jammer dat ze de boot gemist hebben met de tuner die alleen standaard E tuning kan (of is dat in de EX versie anders?), en het is nog jammerder dat het een complete bromtechnische ramp is om dat ding in je setup te hebben. Uiteindelijk op moeten lossen met isolatietrafo's; 1 tussen pedalpro send en preamp in, 1 tussen preamp out en pedalpro return, en 2 tussen pedalpro L en R out en poweramp omdat niks anders werkte (zonder uit te laten zoeken of modificatie van het apparaat zelf nog iets zou kunnen brengen).

    Mijn mening: een apparaat dat echt wel potentie heeft, maar achteraf gezien niet echt uitontwikkeld (de niet EX versie dus) is.
    Ik hoor in ieder geval niet bij de groep die dit apparaat blind aan iedereen aanraad.


    Wat de H90 betreft: niet mijn ding.
    Maar ik heb mijn eventueel eclipse dan ook weg gedaan nadat die ook al jaren niet meer aan had gestaan. Thuis pielen met gekke geluidjes vind ik wel leuk, maar eigenlijk gebruik ik verder niet veel meer effecten dan een drive, chorus, en delay, en dat dan ook nog heel traditioneel, een dat lukt best met de spullen die ik al heb. Zo'n H90 is aan mij dan ook niet echt besteed.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 november 2022 om 08:10

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    @apekop: als je toch wilt investeren in de betere analoge effecten zou je toch eens de Vintage Revolution PedalPro moeten uitproberen. Jammer dat dat apparaat nooit in pedalvorm is uitgebracht want beter wordt het gewoon niet.
    Ach ik zit niet om effecten verlegen. Ik heb mijn Axe fx II, H9 en Boss GT1000 core nog, plus nog een hoop losse pedalen in de kast liggen. Ik ben gewoon benieuwd naar de beloofde verbeteringen op pitch schifting gebied en de nieuwe algos van de H90.

    Ik ben gelukkig ook geen analoge purist, anders zou ik ook geen Axe fx en H9 hebben natuurlijk.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Effectkwaliteit is super (en dan nog moeten de geluiden wel je smaak zijn), maar het is jammer dat ze de boot gemist hebben met de tuner die alleen standaard E tuning kan (of is dat in de EX versie anders?), en het is nog jammerder dat het een complete bromtechnische ramp is om dat ding in je setup te hebben. Uiteindelijk op moeten lossen met isolatietrafo's; 1 tussen pedalpro send en preamp in, 1 tussen preamp out en pedalpro return, en 2 tussen pedalpro L en R out en poweramp omdat niks anders werkte (zonder uit te laten zoeken of modificatie van het apparaat zelf nog iets zou kunnen brengen).

    Mijn mening: een apparaat dat echt wel potentie heeft, maar achteraf gezien niet echt uitontwikkeld (de niet EX versie dus) is.
    Ik hoor in ieder geval niet bij de groep die dit apparaat blind aan iedereen aanraad.


    Wat de H90 betreft: niet mijn ding.
    Maar ik heb mijn eventueel eclipse dan ook weg gedaan nadat die ook al jaren niet meer aan had gestaan. Thuis pielen met gekke geluidjes vind ik wel leuk, maar eigenlijk gebruik ik verder niet veel meer effecten dan een drive, chorus, en delay, en dat dan ook nog heel traditioneel, een dat lukt best met de spullen die ik al heb. Zo'n H90 is aan mij dan ook niet echt besteed.
    Wel bijzonder want ik heb juist geen last van brom i.c.m. de VR PedalPro. De Mesa Triaxis bleek in mijn geval vaker de boosdoener te zijn. Dus je moet kennelijk echt letten welk apparaat ergens op een positie een ground loop veroorzaakt. Het lijkt mij dus meer een typisch rack probleem met wisselende daders...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top