Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Eventide H90

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Meestal zit het in de ontvankelijkheid van de versterker voor effecten. Puur een aanpassingsprobleem dus.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Wel bijzonder want ik heb juist geen last van brom i.c.m. de VR PedalPro.
    Wat heb je aan speciale trucjes uitgehaald? Grounds al dan niet gelift (originele netsnoer? Gooi die stekker maar eens open ).
    Misschien is er bij mij nog wat over het hoofd gezien (nadat ik er zelf niet uit kwam heb ik het maar uitbesteed, aan toch niet de minste).


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Meestal zit het in de ontvankelijkheid van de versterker voor effecten. Puur een aanpassingsprobleem dus.
    Ja, dat zou je zeggen, maar dat ding wil zich niet graag aanpassen aan zowel mijn 19" zooi (zowel ingebouwd alswel losstaand) als mijn losse tops, behalve zoals gezegd door 4 isolatietrafo's toe te passen. Allemaal leuk, en dat werkt ook wel, maar het is toch wel een hoop extra zooi weer.
    Met name als dit ding dan in pedaalvorm zou bestaan zou ik daar niet zo vrolijk van worden
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 20 november 2022 om 09:04

  3. #13

    Standaard

    Geen idee. Ik had er gewoon geen last van. Setje bestaat uit een Ernst Flieck 2x50W poweramp, een Groove Tubes GT Trio in de pre-loop, Eventide Eclipse in de post-loop en dat naar de PL speakerkasten.

    Als 2e set heb ik een Triaxis en MB Simul Class 295 combi met de Lexicon MPX G2. Die had wel last van aardlussen welke moeilijk op te lossen waren. Uiteindelijk heb ik met wat humbuster plastic schroeven de pijn verzacht.

    Maar ik denk dat het niet aan het apparaat ligt maar aan de rack schroefmontage i.c.m. bedrading en aardpunten. Blijft altijd lastig dus als ik weer een unit verplaats kan dat meteen gevolgen hebben. En het zou dus maar zo kunnen dat de PedalPro daar ook gevoelig voor is al denk ik dat VR wel verstand heeft van dit soort problematiek en de unit dus overeenkomstig heeft ontworpen. Heb je Max ook zelf al eens benaderd over dit probleem?

    Aardlussen en brom kun je volgens mij alleen maar met heel veel theorie en praktijkervaring oplossen/voorkomen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 november 2022 om 12:13

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Heb je Max ook zelf al eens benaderd over dit probleem?
    Ja.
    Was ook zeer behulpzaam, daar kan ik niks negatiefs over zeggen, maar het werkte allemaal maar beperkt.
    Uiteindelijk met (best dure) audio iso trafo's aan de gang gegaan, en dat is allemaal leuk, maar allemaal extra geld, ruimte, gewicht, en kabels/verbindingen.

    En dat terwijl ik met de Eventide Eclipse, Eventide pedalen, maar ook rocktron, tc g major en g force etcetera nooit (zo veel) gedoe heb ervaren om het bromvrij te krijgen.
    Maar wellicht hebben jullie gelijk en mag ik dat apparaat niet de schuld geven, maar die route zou ik nooit gekozen hebben als ik het vantevoren had geweten dat ik er zo veel geklooi mee had gehad

  5. #15

    Standaard

    Ja, teveel brom/ruis kan vreselijk irritant worden. Maar ik denk dat de gekozen oplossing van jou verreweg de beste is. Een signaalpad isoleren middels galvanische scheiding is gewoon de enige juiste methode die gegarandeerd werkt. Je hebt nu wel een heel goed concept, goed gedaan!
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 november 2022 om 14:27

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Zover ik weet heeft de H90 alle algoritmes onboard, dus 2x H9 max. Dat komt in prijs overeen.
    Ik vond de H9 helemaal niet zo goed, veelal overstuurde ik de input of hoorde ik iets wat er niet in hoort te zitten.
    Heb er twee gehad, dus lijkt mij sterk dat zij beide een probleem hadden.

    Eventide is goed maar de H9/H90 zijn goedkope dingen waarbij ze toch beknibbelen op de techniek.
    Ik heb alleen vertrouwen in hun 19" units, die zijn helaas echt duur

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Zover ik weet heeft de H90 alle algoritmes onboard, dus 2x H9 max. Dat komt in prijs overeen.
    Ik vond de H9 helemaal niet zo goed, veelal overstuurde ik de input of hoorde ik iets wat er niet in hoort te zitten.
    Heb er twee gehad, dus lijkt mij sterk dat zij beide een probleem hadden.

    Eventide is goed maar de H9/H90 zijn goedkope dingen waarbij ze toch beknibbelen op de techniek.
    Ik heb alleen vertrouwen in hun 19" units, die zijn helaas echt duur
    Vreemd. Nooit problemen gehad met mijn H9. En ik gebruik hem ook met mijn actieve bassen met hoge output. Misschien zat het probleem ergens anders in de chain?

    je kan trouwens de input level ook regelen in de H9, maar ik heb dat nooit hoeven aanpassen.
    Laatst gewijzigd door apekop; 22 november 2022 om 10:56
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top