Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Nog even een update over de reclame die ik probeer te maken.
    Ik gebruik twee diensten:
    Sound Campaign (soundcamps) & Orionpromotion

    Van Orion heb ik nog geen resultaat, dus kan ik nog niet over oordelen.

    Sound Campaign wel, het is leuk dat je reviews krijgt van de curators maar eigenlijk wordt je overal afgewezen. En daar betaal je voor!
    Ze kijken dus niet of jouw muziek past bij de betreffende playlist, en bieden het gewoon at random aan.
    Dus bespaar je die moeite en laat deze dienst links liggen, want je bereikt er echt 0,0 mee.
    Laatst gewijzigd door bluegate; 17 november 2022 om 18:16

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Lijkt erop dat Orionpromotion wel iets doet, nummer begint nu ineens in streams op te lopen.
    Was max 15 tot gisteren en staat nu ineens op 101.

    Maar nog steeds geen terugkoppeling van hun gehad of er iets mee gedaan is.
    Orionpromotion is trouwens de goedkoopste die ik tot nu toe gevonden heb. Begint vanaf €80 voor 15.000-25.000 streams (indicatie)
    Zij werken als curator van eigen playlists waardoor je direct geplaatst wordt.

    Dat lijkt het verschil met Sound Campaign zij bieden tegen betaling je nummer alleen maar aan, maar kunnen niet zelf plaatsen.
    Bij Sound Campaign had ik een pakket van €100 voor 10 curators, en dat heeft helemaal niets opgeleverd behalve 10 streams door de curators...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Bericht gehad van Orion promotions, er was iets mis gegaan met de url van mijn liedje.
    Dus de streams die ineens opliepen kwamen niet van hun.
    Tot op heden heeft ook deze dienst nog niets opgeleverd, nu hebben ze de link weer dus ben benieuwd...

    Wat zorgde dan wel voor de bijna 1000 streams in 1 dag: www.artister.io
    Zij zoeken naar nieuwe artiesten voor hun lijsten, als ze je oppikken zetten ze je 24-72 uur op hun eigen lijsten gratis!
    Tuurlijk zit daar ook een verdien model achter, als je 1 week op hun lijst wil staan kost dat €50 voor 1 nummer. En ze hebben verschillende pakketten met dito prijzen.

    Ik weet er zijn voor en tegenstanders van betalen om op lijsten te komen, maar de Spotify Editors die de grote lijsten beheren van Spotify kijken naar een aantal zaken als je je nummer pitch'ed via de Artists site.
    Wie ben je? wat doe je? hoe vaak breng je muziek uit? wat zijn je statistieken? hoe doe je het lokaal wat betreft live optredens/recensies? links naar je social media in de pitch description?

    Onlangs was ik uitgenodigd om deel te nemen aan een masterclass for artists, en daar werd exact uitgelegd wat belangrijk is als een pitch doet voor je nummer.
    Ze kijken hoeveel streams je al hebt, zonder streams is je pitch kansloos...
    Ook adviseren zij om een Agent te gebruiken om je te promoten.
    Zorg dat je artist pagina up to date is, en gebruik de optie om optredens of nieuwe muziek aan te kondigen!
    In de description: vertel iets over jezelf, over het nummer, wat je wilt bereiken en laat zien dat je er werk van maakt door links naar je social media op te nemen. Ook daar kijken ze naar de bezoekers...

    Dus zonder promotie ga je het niet redden en zullen alleen je vrienden en familie misschien luisteren maar daar blijft het bij. Je zult moeten investeren en zorgen dat je veel streams en bezoekers hebt op social media. Alleen dan maakt je Spotify pitch echt een kans.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Update, deze single is via Orion promotions op een aantal lijsten gekomen.
    De curators die Orion dus selecteert om je nummer aan te bieden zijn meer geneigd om je muziek op hun lijst te zetten.
    Dit is ook de goedkoopste promotor die ik tot nu toe heb gevonden.

    Sound Camps, heeft veel positieve reacties opgeleverd van curators, maar sluiten altijd af met "het sluit niet aan bij de vibe van mijn playlist".
    En is naar mijn mening veel te duur voor het gebodene. Misschien wel grotere aantallen luisteraars, maar als je steeds net niet op hun lijsten komt schiet het niet op.

  5. #15

    Standaard

    Mijn bericht van een aantal dagen terug is kennelijk ook iets mee gebeurd. Hoe dan ook: ik sluit me aan bij RB-1, gezien je leeftijd zou het vreemd zijn als het niet retro zou klinken.
    Bovendien krijg ik jeuk van onmeetbare adviezen. Kreeg op school ook nooit iets verstandigers uit die leraren dan dat ik beter mijn best moest doen.

    Harder blazen, hoger zingen, ach de lijst is eindeloos.

    Voordat je je blindstaart op mensen/uitgevers/promotors die dreigen je in één jaar miljonair te zullen maken, kijk dan eens naar hun opvatting over hoe de poet moet worden verdeeld.
    Ik ken ze niet allemaal uit mijn hoofd, maar de patronen zijn vrij duidelijk:
    Ieder jaar wordt de teller op 0 (nul) gezet.
    Voor iedere 1.000 meer krijg je €1,00. Aan het eind wordt daar de retention fee vanaf gehaald, zodat je opnieuw niets krijgt.

    Mijn idee? Ga lekker terug naar de basis en zoek naar de reden waarom je graag muziek maakt/liedjes schrijft.
    Geniet volop!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank je, en ik maak gewoon muziek zoals ik ben. Wat ouder inderdaad
    Ik trek me ook weinig aan van kritiek, ben niet perfect en mijn muziek en zang is dat ook zeker niet

    Beroemd worden of geld verdienen is niet mijn doel, maar ik zou het wel leuk vinden als de liedjes beluisterd worden door meer mensen dan mijn vrienden/collega's/familie.
    De reden dat ik deze liedjes maak is meer omdat ik creatief bezig wil zijn, soort van het moet eruit...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Fijn dat je alles hier deelt, Blue. Ik lees en leer mee.
    Mijn streams lopen ronduit traag, maar ik doe er ook niks mee, kwa investeren.

    Als ik jouw maandelijkse hoeveelheid luisteraars zie, bereik je er wel degelijk iets mee.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik hoop ook dat het anderen helpt.

    Ja het doet iets wat ik doe, maar het kost geld.

    De laatste diensten die ik nu gebruik zijn:
    Artister.io en wavr.ai

    Artister blijft gewoon steady wat luisteraars opleveren, niet 2000+ per maand maar er blijft voortgang in zitten.

    Wavr is een andere methode, het is eigenlijk reclame op spotify waarbij ze jouw muziek gebruiken.
    Dit levert echt de streams die je koopt of je muziek nu goed is of niet
    Moet nog kijken wat dit oplevert aan uitbetaling van Spotify, omdat er verschil is tussen gratis accounts (met reclame) en betaalde accounts. Maar bij grote aantallen >25.000 zou het zelfs geld kunnen opleveren.
    En alle eerdere nummers zijn misschien totaal 12x opgeslagen door luisteraars, bij Wavr wordt ook dit vermenigvuldigd zodat er in de toekomst nog streams uit komen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Nog even een update, ik heb de eerste resultaten binnen over oktober 2022. als je daarin rekent verdien je bij spotify ongeveer €0,0012 per stream dus dat zet echt geen zoden aan de dijk.

    Echter er staat ook Youtube bij en dat betaald aanzienlijk meer, dan kom je tot €0,0033 en andere dingen €0,01 per stuk.
    Moet nog kijken volgende maand als de resultaten van november zichtbaar zijn. Wat het echte betaal model is. (streams of likes)

    Er zijn ook diensten net als voor Spotify om promotie te maken, ik ben nu aan het testen met stormviews.net daar kun je bijvoorbeeld 1000 views afnemen voor €5,99. Maar ook subscribers of likes kun je afnemen.
    Zij zijn ook eerlijk om aan te geven dat het een grijs gebied is en geven daarbij aan van 0 naar 50.000 views is verdacht en kan problemen geven.
    Dus ter test heb ik 2x 1000 views genomen op een oud liedje en een nieuwe. Effect kan ik pas na 3 maanden zien als de resultaten van januari zichtbaar zijn.
    Maar dit kan veeeeel interessanter zijn dan Spotify indien je geld wilt verdienen.
    Laatst gewijzigd door bluegate; 17 januari 2023 om 16:40

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dit is interessant voer indien je geld wilt verdienen met muziek online:

    https://www.youtube.com/watch?v=-eKEsSEibSQ

    Mary Spender, over haar inkomen. Zij geeft ook aan gebruik YouTube want Spotify verdient geen r..t

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top