Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard Nieuwe single Bluegate, Wind it up

    Hier is de nieuwe single Wind it up.

    Luister hier op Spotify

    Kijk hier naar de video

    Wederom alles zelf gedaan, tekst & muziek, alle vocals, instrumenten, opnames en mix.
    Ook de video is een eigen productie.
    Op 1 december komt de tweede nieuwe single uit, die heet Spend the whole day with you.

    Nou kijken hoe ik deze aan de mens krijg

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Knap, in alle opzichten; héél erg knap! Het is niet mijn ding, maar hier zou toch een markt voor moeten zijn...?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank je!
    En ja, dat is wat ik ook hoop. Maar ik merk dat het erg moeilijk is als soort van one man band.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik ga even gruwelijk eerlijk zijn als je het niet erg vind.
    Dit is niet je beste werk ik heb al betere dingen gehoord op je vorige inzending.
    Dit nummer is nu precies wat curator nummer 3 bedoeld.

    " The song sounds good in terms of mixing, those guitars sound great! but I worry that the vibe is a bit retro for my taste, and vocals doesn't sound catchy enough for my taste. i think the song needs more fresh vibes to jump out in the genre nowadays! "

    Het beste gedeelte in dit nummer is het tussenstuk, met die leuke gitaar solo
    Verder is het te simpel, coupletje, refreintje en dan wat past en kopie , ja daar kom je tegenwoordig gewoon niet meer mee weg

    Wat ook niet in je voordeel werkt is je ziet er erg gewoon uit in de videos, (en daar is normaal gesproken niets mis mee), maar voor een pop artiest is het wel wat visueel aantrekkelijker als het wat stoerder en aparter, en wat wilder, enz. eruit ziet.
    Je ben geen levenslied zanger.

    Dus met andere woorden op het visuele kun je niet rekenen en moet het echt allemaal van de muziek komen, dubbel zo moeilijk.
    Neemt allemaal niet weg dat je zeer gedreven ben en vol met ideetjes zit, duidelijk weet hoe je met je spullen om moet gaan en zeer muzikaal ben , en elke keer met een af product komt.

    Misschien zou je een collaboratie met een wat jongere muzikant aan moet gaan, voor wat meer moderne invloeden

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Waardeer ik zeer, en ja eens dat maakt het nog moeilijker.
    Ik sta zeker open voor samenwerking met zangers/zangeressen. Staat op mijn lijstje om aan te werken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Die opmerking over 'a bit retro for my taste', tja....
    Draag het als een 'Badge of Honour', zou ik zo zeggen.
    Er wordt al zoveel van die moderne shit gemaakt, waar de muziek met een kaarsje gezocht moet worden.

    Ik zou wel die drums een stuk verder achter in de mix hebben gezet, ze zijn er om het ritme aan te geven, niet om het door je strot te duwen.roll:

    En de zang dan iets verder naar voren, je wilt wel kunnen volgen waar het over gaat, toch?
    Op het moment dat de harmony vocals erbij komen zou ik de lead wat teruggeschroefd hebben, om het meerstemmige beter uit te laten komen.
    Wat me opviel, je hebt die harmonyzang niet noot voor noot uitgezocht. Leek me voor deze song niet zo'n heel lastig iets. Het resultaat (een soort van drone) voegt het niet zoveel toe.

    Verder heb je op dit nummer erg je best gedaan en dat is te horen....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Top, ik hou zelf inderdaad wel van dat Retro gevoel. Ik luister ook graag naar oude muziek zeg maar alles voor 2000...

    Dank je voor de tips.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    "Je ben geen levenslied zanger."

    De levenslied zanger onder de klassieke oude rockers lijkt me geen slecht streven qua visuals/image.

    Die curatoren ben ik het niet zo mee eens. Eerlijk gezegd denk ik dat ze je verkapt gewoon te oud vinden. En je hebt niet genoeg gezopen/gesnoven tot zover.

    Wat betreft het copy past; het gaat er niet zozeer om of je "ermee weg komt", want dat kunnen überhaupt alleen gevestigde namen doen. Een beetje extra spark opbouwend door het nummer zou het nummer inderdaad wel goed kunnen doen. Een extra tweede stem, zo'n typische modulatie omhoog, of gewoon al in het laatste refrein de compressie iets opvoeren.

    Een samenwerking überhaupt zou altijd lachen zijn, ook omdat dat je kan forceren wat minder perfect en braaf te gaan qua sounds.

    Ik vind de solo erg goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Leuke video en liedje wel. Wat me opvalt is de enorme shitload aan Friedman amps, gitaren… heb je een endorsement met ze? Zou gaaf zijn maar zal denk ik niet 😆
    Verder lekker doorgaan met je eigen ding. En tuurlijk, het kan altijd beter maar da’s voor later. Misschien live met band kilometers maken. Dan gaan de liedjes echt leven en wordt je beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank je!

    Tja, ik ben fan van Friedman. Veel tweedehands gekocht, want het is prijzig.
    Maar van alle topmerken die ik ooit heb gehad, bevalt mij dit het beste.

    Veel dingen in mijn studio zijn tweedehands, of in de aanbieding gekocht.

    Helaas geen sponsordeals... maar net als samenwerken met zanger(es) sta ik daar ook voor open

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top