Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard Battle of the wannabe's

    Op mijn grote board heb ik al jarenlang tot mijn grote plezier een klon klone. Ingesteld als dirty boost, waar hij in live situaties echt fantastisch is. Van alles een beetje meer en anders dan andere boosts of drives: ik vind het nog steeds een geweldig stuk gereedschap. Voor mijn kleine board heb ik inmiddels een goed alternatief voor mijn Deluxe Memory man (Keeley magnetic echo) en mijn Small Stone (TC Helix phaser) maar met boost was ik nog steeds zoekende. Dan toch maar gekeken naar een nieuwe klone, maar in de betaalbare hoek.
    Van de Soul Food las ik sterk tegenstrijdige berichten en op veel YT video's leek hij soms identiek aan de Klon.
    Soul Food gehaald en het lijkt er niet eens op
    Ongelofelijk hoe die filmpjes een vertekend beeld kunnen geven. Of nou ja: je weet het, dat real life performance iets heel anders is maar dit vond ik toch wel verrassend. Veel harder in oversturing, cleaner was het lang niet zo transparant, veel te dikke mid hump. Oké, beter dan een TS, meer upper mids die beter door de mix snijden maar het miste iedere beleving van een Klon.
    De alternatieven die hoger worden aangeslagen zijn tweedehands nog circa 150 of meer en daar had ik geen trek in, maar na de Mosky, die op alle filmpjes erg beroerd klonk, was er nu ook de Nux Horseman in een vergelijkbaar formaat en prijs. En verdomd, da's een heel stuk dichterbij. Je moet niet de knoppen in dezelfde positie zetten en dan vergelijken (maar dat moet je nooit) maar je kan hier redelijk vergelijkbare sounds uit halen, zeker in de categorie dirty boost. Het laag blijft veel beter intact zonder boomy te worden. De overall sound is net wat minder "alsof je je versterker harder zet" maar iets meer een pedaaltje als u begrijpt wat ik bedoel maar al met al: wat mij betreft een duidelijke winnaar in de categorie betaalbaar en toch redelijk vergelijkbaar.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Bij Klons gaat het wat mij betreft over footprint en itt tot de ecologische, des te groter des te beter.
    De Soul Food vond ik daarin niet overtuigend maar na een paar weken deed ie het al niet meer dus who cares. Schakelaar denk ik.
    Vind de Fat Drive het fijnste, daar krijg ik een big old Cadillac gevoel bij maar kwa omvang teveel real estate dus in de praktijk sleep ik de Archer mee, dat is meer Mercedes C klasse. Ook prima.
    De Soul Food is Fiat Panda.

    Ik ben er na al die jaren nog steeds niet uit of de Klon nou vooraan, na de drive of helemaal achteraan moet. Het klinkt allemaal anders maar het een niet echt beter dan het andere.
    In de praktijk gebruikte ik hem vooral als een soort exciter, het trekt je signaal lekker strak en zet er een schijnwerper op zonder dat je nou echt veel harder moet gaan.
    Voor drives geeft het mixed results, niet elke drive kan tegen zijn buffer en frequentie curves gaan ook niet altijd fijn samen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ......De Soul Food is Fiat Panda.......
    Hohoho, dat is een onheuse bewering, die Fiatjes zijn goed.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Hohoho, dat is een onheuse bewering, die Fiatjes zijn goed.
    Egwel.....!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Het ging niet over goed maar over groot.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Mijn huidige voorkeur op het kleine board is klein en hoekig dus best wel Fiat Panda. Net nog even getest op mijn nieuwe schattige topje, een 5E3: net zo lekker hoor. Net niet zo verfijnd maar een stevig laag boosten zonder te flubberen is bij een 5E3 best een prestatie

  7. #7

    Standaard

    Interessant verhaal Mitch, al is het maar omdat de conclusie "zo klinkt een Klon" blijkbaar nog helemaal niet zo beslecht lijkt. Sinds het FSB avontuurtje van 2007 is de hoeveelheid klonclones verbazingwekkend toegenomen maar blijkbaar zitten er grote verschillen tussen. In dat perspectief vind ik het ook interessant dat een zekere Bazai Cold Fusion ook al de reputatie had een, hel vroege, KlonClone te zijn. Nou ken ik maat 1 forumlid die zo'n ding had, heel lang geleden, en ook daar was de conclusie "not even close". Hoe een Klon en hoe een Clone ervan moet klinken om "correct te zijn is dus nog helemaal geen gelopen race.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Grappig, die heb ik ook gehad, maar toen had ik nog nooit een Klon gehoord en had ik mijn sound qua speakers en amps nog lang niet gevonden dus daar durf ik niks zinnigs over te zeggen behalve: lijkt me alleen chronologisch gezien al onmogelijk
    Tone Bakery Crème Brulee idem dito. Waarom is dat ding ooit bestempeld als zijnde klone? Vreemd.
    Maar je hebt wel gelijk hoor, er is niet één sound. Ik vergat mijn eigen gear, omstandigheden en voorkeuren er bij te vermelden. Iedereen gebruikt die dingen anders en klaar niet er anders mee. Ik zit duidelijk in kamp "Klon als dirty boost".
    Overigens is zelfs dan en zelfs op huiselijk volume, het verschil tussen de beestjes groot. Dat gezegd hebbende, de veelgebruikte relativering "op stage volume hoort niemand die kleine verschillen" vind ik nou juist bij een Klon niet opgaan. Wat Pepe al zei, zelfs met een milde volume boost sta je in de schijnwerpers. Dat krijg je met slecht uitgevoerde wannabe's niet voor elkaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Andersom zelfs.
    Hi
    er thuis, op de bank, hebben al die pre amps zoals Klon, XP en Boss FA-1 geen nut, overbodig.
    Als j
    e dan geen goed geluid uit een amp of drive kan halen zit daar iets fout.
    Di
    e dingen zijn vooral bruikbaar in context van andere instrumenten.
    D
    e Klon als drive gebruiken is een ander verhaal natuurlijk.



    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Standaard

    Nou heb ik nooit een orginele gehad of op gespeeld maar ik gebruik al enkele jaren een clone die ik wel goed vind klinken, volgens mij dezelfde als in deze video https://youtu.be/DAWuMkoVxkI
    Ik gebruik het als een " altijd aan overdrive" , als boost, vind ik, zijn er betere opties.
    De klon in de Line 6 Helix klinkt wel anders, meer gain vooral.

    Ik ben benieuwd naar de " TC Electronic Zeus" , die kost ronde de 60 USD hier. Zal in NL zelfde zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top