Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Gaan we nog foto's van die Squiert te zien krijgen?

Aantal stemmers
12. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Nope, die krijgen we niet te zien

    3 25,00%
  • Jep, en voor eind 2022

    0 0%
  • Tetten

    9 75,00%
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 74

Discussie: Squire Japan

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap de 'logica' niet achter het wegschuren van een logo zodat je een verkoop automatisch moeilijker maakt.

    Als je dit forum via Tapatalk op een tablet of mobiel bezoekt, kun je direct van jouw device foto's hier plaatsen. Verder wat Apekop zegt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Op mij komt het ook over als een sterk verhaal, maar misschien heeft iemand er in '85 al een Fender van willen maken.
    Ben wel nieuwsgierig nu, dus foto's graag.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Logo schuren is natuurlijk altijd om er een Fender logo op te plakken waar iets anders zat.
    Vroeger kwam je bijna vaker een omgekatte Tokai tegen dan eentje die zijn eigen logo nog had.
    Sterker, ik kocht een keer een Tokai met een Fender logo en daar bleken ook 3 Fender single coils in te zitten, uit 1971 notabene.
    Good luck finding that on ebay.

    Ik heb zelf nog een 1982 JV tele met een Fender logo. Dat is trouwens een officieel Fender logo, erop gezet door mijn luthier die voor restauratie werk een boekje met logo's van Fender had gekregen. Dit was eind '80 dus pre photoshop/internet, er waren toen nog geen nep logo's.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    kan ik nog net de letters YER ontdekken.
    En waar precies in de belettering van een Squier headstock zitten de letters "YER"?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #15

  6. #16

    Standaard

    Ik heb nog 'ns goed gekeken en de letters die ik kan ontcijferen zijn TER, dus de Y blijkt 'n T te zijn. Na het schuren zijn er witte omtrekken v.d. letters overgebleven.
    Je moet erg goed kijken om e.e.a. te zien en ik vraag me af hoe dat kan; is het logo/sticker doorgedrukt in het hout?
    Er heeft m.i. STRATOCASTER gestaan, omdat ik dat zag onder 'n bepaalde hoek/licht. Er zijn ook momenten waarop ik dat STRATOCASTER niet kan vinden. Ik zal nog 'ns proberen om foto's te sturen, maar ik beloof niets. De letters waar ik het over heb zullen hierop totaal niet te zien zijn, denk ik.
    Bedankt allemaal!

    Frans

  7. #17

    Standaard

    Bedankt Midwolda!

  8. #18

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    dat er nergens op de gitaar iets staat (nummer of land). Niet op de kop, hals, uitsparing hals, onder slagplaat etc.
    Als er in de neckpocket geen ex of A/B/C/D staat is het geen japanse Squier
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Mijn eerste elektrische gitaar in +/- 1987 was een Squier Stratocaster. Dat was er zo eentje met een zilveren Squier logo. Ik was er blij mee (mijn ouders niet) maar het was geen Fender. En het was ook geen vroege Squier (zwarte letters) want die hadden een goede reputatie. Dus met andere woorden: het was eigenlijk toch niet wat je eigenlijk wilde hebben. Wel grappig dat die gitaren nu verkocht worden als (blijkbaar) iets speciaals ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top